لرستان در هفته‌ای که گذشت


لرستان در هفته‌ای که گذشت

خرم‌آباد - ایرنا - قهرمانی دختران و پسران خرم‌آباد در رقابت های دو و میدانی کشور، سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن به بروجرد و امضای حکم 10 شهردار از مهمترین اخبار هفته گذشته لرستان بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا تیم پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد قهرمان دو و میدانی باشگاه‌های کشور در رده نوجوانان و جوانان پسران شد.

تیم پسران پلیمر خلیج فارس خرم آباد با اقتدار و با ۲۶۳ امتیاز قهرمان شد، تیم های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با ۱۹۳ امتیاز و سلکتور تهران با ۱۰۴ امتیاز در رده های دوم و سوم این رقابت‌ها قرار گرفتند.

تیم دختران پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد نیز با ۳۰۳ امتیاز قهرمان این مسابقات شد، همچنین تیم های فولاد مبارکه سپاهان اصفهان با ۱۸۰ امتیاز و طرقبه شاندیز با ۱۶۱ امتیاز در رده های دوم و سوم قرار گرفتند.

سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحد سیلیس بروجرد پرداخت می‌شود

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور در سفر خود به بروجرد اعلام کرد: در راستای تکمیل و بهره‌برداری هرچه سریعتر واحد صنعتی سیلیس متال بروجرد سه هزار میلیارد ریال تسهیلات به این کارخانه پرداخت می‌شود.

حکم ۱۰ شهردار شهرهای لرستان امضا شد

حکم ۱۰ شهردار شهرهای لرستان امضا و عدم صلاحیت یک شهردار احراز شد، ۲۹ شهرداری در لرستان وجود دارد که حکم شهرداران بروجرد و خرم‌آباد که بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند به وسیله وزیر کشور و حکم هشت شهردار دیگر نیز توسط استاندار امضا شده است.

تجمع مردم خرم‌آباد در اعتراض به حمله تروریستی علیه شیعیان افغانستان

تجمع اعتراض‌آمیز مردم خرم‌آباد در محکومیت حمله‌های تروریستی غیرانسانی به شیعیان افغانستان روز دوشنبه در مصلی الغدیر این شهر برگزار شد.

سه درصد عسل کشور در لرستان تولید می‌شود

سالانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن عسل از ۳۱۴ هزار کندو در استان برداشت می‌شود که معادل سه درصد از عسل تولیدی کشور است.

۲۵ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان لرستان پرداخت شد

تاکنون ۲۵ میلیارد تومان غرامت بیمه ای به کشاورزان خسارت دیده از خشکسالی در این استان پرداخت شده است، ۷۰ هزار نفر از بهره برداران لرستانی اقدام به خرید بیمه نامه کشاورزی کرده اند که ۳۵ هزار نفر در بخش زراعت و باغبانی بوده است.

۹۸ هزار و ۵۷۱ دانش آموز لرستانی علیه کرونا واکسینه شدند

۹۸ هزار و ۵۷۱ دانش آموز این استان تاکنون علیه کرونا واکسینه شده‌اند و در حال حاضر واکسیناسیون افراد ۱۲ تا ۱۸ ساله بدون محدودیت انجام می‌شود.

۱۴۷ هزار دانش آموز لرستانی دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که از آنان دعوت می شود با برنامه زمان بندی و مراجعه به مراکز واکسیناسیون نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

۱۹۷ میلیارد تومان وام خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد

تاکنون ۲۸ هزار و ۷۸۶ پرونده کسب وکارهای آسیب دیده از کرونا به سیستم بانکی استان معرفی و حدود ۱۹۷ میلیارد تومان وام جبران خسارت کرونا به این مشاغل پرداخت شده است.

تاکنون مبلغ ۱۹۶میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان به تعداد ۲۱ هزار و ۷۱ پرونده پرداخت شده که زمینه تثبیت اشتغال ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر را ایجاد کرده است.

تزریق ۲ دُز واکسن کرونا برای ۳۳.۵ درصد جمعیت هدف لرستان انجام شد

یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر در لرستان دارای شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که تاکنون ۳۳.۵ درصد این جمعیت با دریافت هر ۲ دُز، به طور کامل واکسینه شده‌اند.

با انجام اقدامات قابل توجه استان در راستای واکسیناسیون جامعه هدف تاکنون ۳۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال و ۳۳.۵ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده است.

۲۷۵میلیارد تومان بودجه عمرانی به خرم‌آباد اختصاص یافت

۲۷۵ میلیارد تومان بودجه عمرانی با اولویت کاری اجرای پروژه‌های مناطق سردسیر به شهرستان خرم آباد اختصاص یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان