پیک ششم کرونا در استان مرکزی با قرمز شدن شهرستان زرندیه آغاز شد


پیک ششم کرونا در استان مرکزی با قرمز شدن شهرستان زرندیه آغاز شد

اراک - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان زرندیه در وضعیت پرخطر (قرمز) بیماری کووید 19 قرار گرفته و این مهم زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا را در استان مرکزی به صدا درآورده است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اراک، سید«محمد جمالیان» افزود: در گزارش جدید رنگ‌بندی کرونا، علاوه بر قرمز شدن شهرستان زرندیه، ۶ شهرستان دیگر شامل اراک، ساوه، تفرش، فراهان، آشتیان، دلیجان نیز از موقعیت زرد به نارنجی تغییر وضعیت داده‌اند.

وی اظهار داشت: اکنون تنها پنج شهرستان محلات، خمین، شازند، خنداب، کمیجان درموقعیت کم‌خطر (زرد) کرونا است و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند در کمترین زمان موقعیت شکننده این مناطق را به سمت بحرانی شدن سوق دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: اگرچه تزریق واکسیناسیون توانست موقعیت پرخطر پیک پنجم کرونا را تاحدودی تعدیل کند اما،رعایت کمرنگ پروتکل‌های بهداشتی و ساده‌انگاری موجب شده که معادلات در مهار این ویروس برهم ریخته و پیک ششم کووید ۱۹ خودنمایی کند.

دکتر جمالیان از مردم استان خواست برای مواجه نشدن با هجمه سهمگین موج ششم کرونا، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند و کادر درمان را در این برهه حساس آگاهانه یاری دهند.

وی گفت: افرادی که تاکنون برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند با توجه به شرایط شکننده استان و شروع موج ششم لازم است که در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

در اعلام وضعیت رنگ بندی کرونایی، رنگ قرمز به معنای خیلی پرخطر، نارنجی یعنی پر خطر و زرد به معنی خطر متوسط است و این نشان دهنده وجود خطر در همه‌ سطوح (خیلی پرخطر،پرخطر و خطر متوسط) کرونا است.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک