مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته‌ای که گذشت

کرمانشاه - ایرنا - قرار گرفتن هفت شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا، حضور 2 ورزشکار کرمانشاهی در لیست اعزام به مسابقات جهانی و کشف 70 دستگاه ماینر غیرمجاز مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته گذشته (24 تا 30 مهر) بوده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته اعلام رنگ بندی جدید استان های کشور از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود که بر این اساس شهرستان‌ های کرمانشاه، هرسین، سنقر و کلیایی، کنگاور، صحنه، اسلام آبادغرب و روانسر در وضعیت نارنجی قرار دارند.

شهرستان های قصرشیرین، ثلاث باباجانی، گیلانغرب و دالاهو نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند و سه شهرستان پاوه، جوانرود و سرپل‌ذهاب هم همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

پلیس دوشادوش دولت در حال خدمت‌رسانی به مردم است

استاندار کرمانشاه گفت: در مدت حضورم در استان کرمانشاه شاهد بوده‌ام که در تمام عرصه‌ها، پلیس دوشادوش دولت در حال خدمت رسانی به مردم بوده است.

«هوشنگ بازوند» در مراسم افتتاح ساختمان قرارگاه امام علی (علیه السلام) فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه، افزود: در این چهار سال خدمت در استان کرمانشاه شاهد تلاش ها و فداکاری های پرسنل ناجا بوده ام و قدردان زحمات و تلاش های این مجاهدان فی سبیل الله هستم.

وی ادامه داد: نیروی انتظامی در تمامی مراحل دوشادوش دولت در حال خدمت رسانی به مردم به ویژه در زمان بحران ها بوده است.

بازوند با بیان اینکه در زمان وقوع بحران ها کار اصلی بر عهده پلیس است و در بسیاری از رویدادهای اجتماعی پلیس خط مقدم پیشگیری از آسیب های اجتماعی بوده است، اظهار داشت: یکی از معضلات و مشکلات استان بیکاری است و اولین ترکش های این معضل اجتماعی به پلیس برخورد کرده است.

۵۰ تن موادغذایی آلوده در کرمانشاه امحا شد

مسوول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: ۵۰ تن موادغذایی و فرآورده‌های خام دامی فاسد در نیمه نخست امسال در این شهرستان جمع‌آوری و امحا شد.

«بهمن خدادادیان» افزود: امسال بیش از ۹۰ هزار بازرسی بهداشتی از مکان‌های عمومی، رستوران‌ها و مکان‌های عرضه و توزیع مواد غذایی در شهرستان کرمانشاه انجام شده است.

وی اضافه کرد: در این مدت ۳۹۰ پرونده به دادگاه ارجاع و ۳۱۲ واحد متخلف نیز پلمب شده است.

ویزیت‌های جمعی و همزمان برخی پزشکان نقض اخلاق پزشکی و منشور بیمار است

دادستان کرمانشاه با اشاره به نارضایتی عمده مردم از ویزیت‌های جمعی و همزمان برخی از پزشکان، گفت: این نوع ویزیت به صراحت نقض اخلاق پزشکی و منشور حقوق بیمار است.

«شهرام کرمی» در نشستی با مسئولان سازمان نظام پزشکی کرمانشاه، افزود: متاسفانه علاوه بر مطب برخی از پزشکان این امر در بیمارستان های آموزشی و درمانگاه های دولتی هم رواج دارد که علاوه بر کاهش دقت در تشخیص و درمان بیماری بیماران، حریم شخصی آنها را نیز در دسترس دیگران قرار می دهد.

دادستان کرمانشاه ادامه داد: در این راستا سازمان نظام پزشکی استان این موضوع را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده و ضمن تذکر جدی به پزشکان و اخطار مبنی بر رعایت این موضوع اقدامات قانونی را اجرایی کند.

بوکسور کرمانشاهی به مسابقات جهانی صربستان اعزام می‌شود

اسامی ملی پوشان اعزامی بوکس ایران به مسابقات جهانی اعلام شد که در میان آنها نام ورزشکار کرمانشاهی نیز به چشم می‌خورد.

پوریا امیری ورزشکار کرمانشاهی است که با نظر کادر فنی یکی از ۱۰ ملی پوش اعزامی کشورمان به رقابت های جهانی بوکس خواهد بود.

تیم ملی در ۱۰ وزن به رقابت‌های جهانی اعزام خواهد شد که امیری ورزشکار کرمانشاهی نماینده وزن ۹۲+ کیلوگرم ایران در مسابقات است.

مسابقات بوکس قهرمانی ۲۰۲۱ جهان از پنجم آبان در شهر بلگراد صربستان آغاز می‌شود.

واکسن و ماسک بهترین سلاح‌ مبارزه با ویروس کرونا است

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم برخی شایعات در خصوص واکسن به سلامت مردم و جامعه آسیب بزند، گفت: در حال حاضر ماسک و واکسن بهترین سلاح‌ مبارزه با ویروس کرونا به حساب می‌آید.

دکتر «محمدمهدی گویا» در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، واکسیناسیون را یکی از ارکان اصلی کنترل بیماری معرفی کرد و افزود: اگر مردم پروتکل های بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت نکنند این اقدام به نتیجه مطلوب نمی رسد.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین شاخص ما در این استان شاخص واکسیناسیون است، گفت: طبق آمارها ۷۵ درصد مردم استان دُز اول و ۴۵ درصد نیز هر ۲ دُز را دریافت کرده اند که انتظار می رود در هفته آینده ۸۵ درصد جمعیت استان حداقل دُز اول را دریافت کرده باشند.

ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در کرمانشاه وجود دارد

استاندار کرمانشاه با اشاره به مناسب بودن آمار واکسیناسیون در استان، از وجود ظرفیت تزریق روزانه ۱۰۰ هزار دُز واکسن کرونا خبر داد و گفت: امیدوارم افرادی که تاکنون واکسن نزده اند هرچه سریعتر نسبت به این کار اقدام کنند.

«هوشنگ بازوند» در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: متاسفانه برخی ها در مقابل تزریق واکسن کرونا مقاومت می کنند که این امر تنها سلامت خود و دیگر افراد جامعه را به خطر می اندازد.

وی خاطرنشان کرد: همین مقاومت و عدم تزریق واکسن توسط برخی افراد، لزوم اجباری شدن واکسیناسیون را بیش از گذشته ضرورت بخشیده است.

استاندار کرمانشاه همچنین از قطعی نبودن بازگشایی مدارس از روز شنبه ۱۵ مهر سخن گفت و افزود: اگر در ماه آتی وارد پیک ششم شویم بازگشایی مدارس احتمالا منتفی خواهد بود چرا که خانواده ها راضی نخواهند شد فرزندانشان را به مدرسه بفرستند.

بازوند در عین حال از رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در استان هم انتقاد کرد و گفت: طبق بررسی های انجام شده در هفته گذشته جزو سه استان آخر کشور به لحاظ رعایت شیوه نامه های بهداشتی بوده ایم.

وحدت اساس موفقیت و پیشرفت کشورهای اسلامی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، وجود پیامبر اسلام (ص) را مرکز ثقل وحدت مسلمانان دانست و گفت: وحدت و انسجام، اساس موفقیت، پیشرفت و کمال کشورهای اسلامی است.

آیت الله «مصطفی علما» روز چهارشنبه در آیین هفته وحدت که به همت سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در حسینیه ثارالله کرمانشاه برگزار شد، افزود: اسلام مُهَیمِن است، یعنی برتری بر همه ادیان دارد و به همین دلیل مسلمین در پناه این بزرگترین دین الهی احساس امنیت می کنند.

وی اظهار داشت: رمز موفقیت اسلام و رسول مکرم اسلام (ص) این است که فطرت انسان ها را زنده می کند و سِّر این کار و موفقیت فطری بودن کار حضرت رسول است، لذا ما مسلمان ها هیمنه بر عالم داریم چون اسلام فوق همه حرف هاست، یعی حرف پیامبر(ص) حرف خداست و متکی به وحی است و اشراف بر همه امور دارد.

۷۰ دستگاه ماینر غیر مجاز در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۷۰ دستگاه ماینر غیر مجاز به ارزش ۳۵ میلیارد ریال در شهر کرمانشاه خبر داد.

سردار"علی اکبر جاویدان" گفت: مأموران انتظامی پاسگاه چالابه کرمانشاه با انجام اقدامات اطلاعاتی از راه اندازی یک مزرعه استخراج ارز دیجیتال در "شهرک بیستون"این شهرستان مطلع و بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی انبار مورد نظر شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی بازرسی های لازم را به عمل آوردند.

سردار جاویدان گفت: در بازرسی‌های به عمل آمده ۷۰ دستگاه ماینر غیرمجاز به ارزش ۳۵ میلیارد ریال کشف شد.

ورزشکار کرمانشاهی به مسابقات جام جهانی شنا اعزام می شود

ترکیب تیم اعزامی شنای ایران به مسابقات جام جهانی مشخص شد که در میان آن ها نام ورزشکار کرمانشاهی نیز به چشم می خورد.

"علی سراوند" شناگر کرمانشاهی است که با درخشش در مسابقات انتخابی و کسب رکوردهای مناسب به عنوان یکی از نفرات اعزامی ایران به رقابت های جهانی معرفی شد.

مسابقات جام جهانی شنا مسافت کوتاه ۲۹ مهر تا ۲ آبان به میزبانی دوحه قطر برگزار می شود.

امام‌جمعه کرمانشاه: دولت رونق را به سفره‌های مردم برگرداند

امام‌جمعه کرمانشاه با بیان این‌که نباید اقتصاد کشور را به تحریم‌ها گره زد از دولت درخواست کرد تا سفره‌های مردم را به حد معقولی برساند و رونق را به آن برگرداند.

آیت‌الله «مصطفی علما» در خطبه‌های نماز جمعه روز ۳۰ مهرماه شهر کرمانشاه افزود: ما یک کشور ثروتمند و توانمند هستیم و لازم است که به داشته‌های خود تکیه کنیم.

او عنوان کرد: مشکلات متعددی از جمله بیکاری جوانان، موانع ازدواج و نداشتن مسکن در کشور و استان کرمانشاه وجود دارد که لازم است با جدیت برای حل آن‌ها تلاش شود و البته رییس‌جمهوری به‌دنبال حل این مشکلات است که همه ما نیز باید او را کمک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به هفته وحدت گفت: این نام‌گذاری از ابتکارات امام راحل بود زیرا یک‌ونیم میلیارد مسلمان در دنیا وجود دارد که وحدت و انسجام آن‌ها بسیار مهم و حیاتی است.

آیت‌الله علما همچنین با اشاره به چهارم آبان‌ماه سالروز افشاگری امام‌خمینی(ره) علیه پذیرش کاپیتولاسیون اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب کاپیتولاسیون یعنی آمریکایی‌ها هر جنایت و خیانتی در ایران می‌کردند، هیچ نهاد و مرجع ایرانی حق پیگیری و دخالت نداشت و این یعنی اسارت محض.

به گفته‌ او آمریکایی‌ها حتی ماهانه ۳۰۰ هزار تومان پول از محمد رضاشاه به‌عنوان حق توحش ایرانیان می‌گرفتند به این معنی که ایرانی‌ها وحشی هستند و آمریکایی‌ها باید بر آن‌ها مدیریت و نظارت کنند.

امام‌جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به اول آبان سالروز شهادت آیت‌الله حاج مصطفی فرزند امام راحل گفت: شهادت ایشان در سال ۱۳۵۶ باعث ترقی و پیروزی انقلاب اسلامی شد و شاید به‌همین دلیل بود که امام راحل درگذشت فرزندش را از الطاف خفیه الهی دانست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اهمیت پایگاه صهیونیستی نواتیم در چیست؟