بیشترین پرونده ورودی پلیس فتا سمنان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است


بیشترین پرونده ورودی پلیس فتا سمنان مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است

سمنان- ایرنا- رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: بیشترین جرائم اینترنتی استان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان بوده است.

سرهنگ محمد رضا فدائیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: طبق بررسی‌های انجام شده ۵۲ درصد از کل پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا استان سمنان در نیمه نخست امسال مربوط به کلاهبرداری اینترنتی است.
وی ادامه داد: بعد از کلاهبرداری اینترنتی، هتک حیثیت و برداشت غیرمجاز از حساب کاربران بیشترین جرایم سایبری در استان سمنان از ابتدای فروردین تا پایان شهریور امسال بود.
رئیس پلیس فتا استان سمنان بیان کرد: ضعف سوادرسانه‌ای، سهل‌انگاری و اعتماد نابجا عوامل اصلی سرقت اطلاعات کاربران به خصوص در حوزه مالی به وسیله مجرمان سایبری است.
فدائیان تصریح کرد: ۸۸ درصد پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال با تلاش متخصصان و کارشناسان پلیس فتا کشف شد.
وی یادآور شد: تحلیل آماری پرونده‌های ورودی به پلیس فتا استان سمنان نشان می‌دهد پرونده های مربوط به برداشت غیر مجاز نیمه نخست امسال در استان کاهش ۴۸ درصدی داشت.
وی خاطر نشان کرد: آگاه‌سازی‌های عمومی و انجام اقدام‌های پیشگیرانه از سوی پلیس با کمک رسانه برای ارتقای سواد سایبری و رسانه‌ای از جمله عوامل کاهش پرونده‌های ورودی در پلیس فتا استان سمنان در ۶ ماه نخست امسال است.
رئیس پلیس فتا استان سمنان اظهار داشت: تیم رصد و پایش پلیس فتا استان با بهره‌گیری از قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به پایش گسترده این فضا پرداخته و با مجرمان و کلاهبرداران فضای مجازی با جدیت برخورد می‌کند و مجرمان باید بدانند خدشه به امنیت کاربران در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است.
پلیس فتا به‌ صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری و همچنین استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر