بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند


بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند معرفی شد. در این دوره از میان 23 شرکت‌کننده، 9 شاسی بلند به فینال رسیدند و سرانجام داوران پس از 9 روز بررسی، برنده این دوره را معرفی کردند. رقابت جذاب موتورترند برای انتخاب خودروهای سال 2022 شروع شد. در نخستین بخش این رقابت‌ها داوران بهترین خودرو... نوشته بهترین...

بهترین خودرو شاسی بلند ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند معرفی شد. در این دوره از میان ۲۳ شرکت‌کننده، ۹ شاسی بلند به فینال رسیدند و سرانجام داوران پس از ۹ روز بررسی، برنده این دوره را معرفی کردند.

رقابت جذاب موتورترند برای انتخاب خودروهای سال ۲۰۲۲ شروع شد. در نخستین بخش این رقابت‌ها داوران بهترین خودرو شاسی بلند ۲۰۲۲ را معرفی کردند. در این رقابت ۲۳ شاسی بلند شامل آکورا MDX، شورلت بولت EUV، فورد برانکو، فورد برانکو اسپرت، فورد موستانگ مک ایی، جنسیس GV70، هیوندای سانتافه، هیوندای توسان، اینفینیتی QX60، جگوار F-Pace، جیپ واگنییر، جیپ گرند واگنییر، جیپ گرند چروکی L، جیپ رانگلر ۳۹۲ و ۴xe، کیا سورنتو،‌لندروور دیسکاوری، لکسوس NX، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان پث فایندر،‌ پورشه تایکان کراس توریسمو، فولکس واگن تائوس، فولکس واگن ID.4 و ولوو XC40 ریشارژ حضور داشتند.

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

کارشناسان موتورترند به مدت ۹ روز پشت سر هم این خودروها را در ۶ معیار مختلف شامل پیشرفت در طراحی، برتری مهندسی، مصرف سوخت، ایمنی، ارزش و عملکرد مورد بررسی قرار دادند. سرانجام داوران از میان ۲۳ شرکت‌کننده ۹ شاسی بلند را به عنوان فینالیست انتخاب کردند.

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

در ادامه با فینالیست‌های این دوره آشنا می‌شویم:

فورد برانکو

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

فورد برانکو یکی از شاسی بلندهایی محسوب می‌شود که کارشناسان برای کسب عنوان بهترین خودرو شاسی بلند ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند شانس زیادی برای آن در نظر گرفته بودند؛ چرا که این خودرو در بخش‌های مختلف کاملا عالی به نظر می‌رسید، اما نقاط ضعف آن از چشمان تیز کارشناسان پنهان نماند. این خودرو از میان ۶ معیار مختلف در بخش برتری مهندسی عملکرد خوبی نداشت.

فورد برانکو اسپرت

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

برانکو اسپرت با وجود این که با اسکیپ اشتراکات متعددی دارد، اما یک شاسی بلند دوست‌داشتنی محسوب می‌شود که توانست در تمام معیارها خوش بدرخشد، اما داوران موتورهای آن را کاملا بی‌نقص نمی‌دانستند و برخی نیز از نبود پورت‌های USB در صندلی‌های عقب انتقاد کردند.

فورد موستانگ مک ایی

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

بسیاری از داوران حتی موستانگ مک ایی را جزو کلاس شاسی بلندها محسوب نمی‌کنند، چرا که هر دو مدل محرک عقب و چهار چرخ محرک آن در تست آفرود شاسی بلند هنگام عبور از ماسه‌ها با مشکل مواجه جدی شد و نتوانست از آن عبور کند. البته فاصله کم ۱۵ سانتی‌متری از زمین و نبود حالت‌های رانندگی آفرود باعث ایجاد چنین مشکلاتی شده بودند. با وجود این که مک ایی به سختی یک شاسی بلند محسوب می‌شود، اما برای افرادی که خواهان یک خودرو الکتریکی در این ابعاد هستند گزینه مناسبی خواهد بود.

جیپ گرند چروکی L

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

جیپ در نسل پنجم شاسی بلند محبوب خود یعنی گرند چروکی برای نخستین بار مدل سه ردیفه L را در نظر گرفته که توانست برای رقبای خود به یک گزینه ترسناک تبدیل شود؛ چرا که این خودرو علاوه بر طراحی جذاب از راحتی و سطح تکنولوژی مناسبی بهره می‌برد.

جیپ گرند واگنییر

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

گرند واگنییر برای کسانی که به دنبال خودرویی بهتر از کادیلاک اسکالید و لینکلن نویگیتور هستند، یک گزینه ایده‌آل محسوب می‌شود. این خودرو لوکس و اصیل توانست در بسیاری بخش‌ها داوران را تحت تاثیر قرار دهد، اما مصرف سوخت بالا داوران را ناامید کرد.

جیپ رانگلر ۳۹۲ و ۴xe

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

رانگلر توانست لقب شاسی بلند سال ۲۰۱۹ موتورترند را از آن خود کند و اکنون پس از سه سال بار دیگر آمده تا در قالب یک شاسی بلند ارتقا پیدا کرده خوش بدرخشد. البته این خودرو توانست باز هم در معیارهای مختلف موفق ظاهر شود، اما در سطح دریافت لقب بهترین خودرو شاسی بلند ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند نبود.

کیا سورنتو

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

کیا سورنتو نیز برای دریافت لقب بهترین خودرو شاسی بلند ۲۰۲۲ از نگاه موتورترند شانس زیادی داشت، اما عملکرد نامناسب گیربکس دو کلاچه و قوای محرکه هیبریدی نتوانست همانند کیا تلوراید این عنوان را کسب کند. البته این خودرو برای حضور در میان فینالیست‌ها کاملا شایسته بود.

فولکس واگن ID.4

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

فولکس واگن ID.4 برای صعود به فینال توانست داوران را تحت تاثیر قرار دهد، اما در تمام معیارها موفق نشد امتیاز کامل را دریافت کند. این خودرو دارای ترمزهای عقب کاسه‌ای بوده که برای چنین خودرویی کاملا عجیب به نظر می‌رسد. همچنین نداشتن صندوق بار جلو آن را نسبت به بسیاری از خودروهای الکتریکی در سطح پایین‌تری قرار داده است.

معرفی بهترین خودرو شاسی بلند ۲۰۲۲ موتورترند

جنسیس GV70

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

جنسیس GV70 از طراحی، متریال و سطح تکنولوژی بسیاری بالایی بهره می‌برد که هنگام ورود به کابین شما را تحت تاثیر خواهد گذاشت. طراحان کار خود را با دقت بسیار بالایی به انجام رساندند و هیچ خودرویی در این کلاس نتوانست عناصری در سطح GV70 ارائه دهد. چنین طراحی در کنار متریال سطح بالا و نمایشگر لمسی ۱۴ اینچی توانستند کابین این خودرو را پنج ستاره کنند. البته داوران نیز به این بخش هیچ ایرادی وارد نکردند؛ چرا که سرنشینان عقب این خودرو نیز حتی از گرم‌کن صندلی، دریچه‌های تهویه و پورت‌های USB بهره می‌برند.

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

این شاسی بلند کره‌ای هنگام عبور از خیابان‌های شهری، بزرگراه‌ها، مسیرهای ناهموار و ماسه‌ای توانست خوش بدرخشد. این خودرو در پیچ‌ها نیز دارای هندلینگ عالی و فرمان تیزی بوده و در بزرگراه آرام به نظر می‌رسد. سرنشینان در خیابان‌های شهری نیز رانندگی راحتی را تجربه خواهند کرد.

بهترین خودرو شاسی بلند 2022 از نگاه موتورترند

جنسیس GV70 به شکل استاندارد با موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلند روانه بازار شد، اما در این رقابت پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربو V6 مورد آزمایش قرار گرفت که می‌تواند قدرتی برابر با ۳۷۵ اسب بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. گیربکس ۸ سرعت اتوماتیک نیز نیروی تولیدی را به تمام چرخ‌ها منتقل خواهد کرد. به طور کلی این خودرو در رانندگی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد؛ چرا که تعویض دنده توسط گیربکس به آرامی انجام می‌شود و دور موتور نیز به خوبی حفظ شده و موتور در جاده‌های شهری و پر پیچ‌وخم عملکرد خوبی خواهد شد.

علاوه بر این موارد، جنسیس GV70 قیمت مناسبی دارد و مشتریان می‌توانند آن را با قیمت پایه ۴۲ هزار و ۴۵ دلار خریداری کنند. از این رو این شاسی بلند کره‌ای نسبت به رقبای خود چند هزار دلار ارزان‌تر بوده و با چنین قیمتی بالاترین پرفورمنس، تکنولوژی و راحتی را ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی جنسیس جی وی ۷۰

مدلGenesis GV70 3.5T 2022
پیشرانه۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت۳۷۵ اسب بخار
گشتاور۵۳۰ نیوتن متر
گیربکس۸ سرعت اتوماتیک
محور محرکچهار چرخ محرک
طول۴۷۱۴ میلی‌متر
عرض۱۹۱۰ میلی‌متر
ارتفاع۱۶۳۰ میلی‌متر
فاصله محوری۲۸۷۵ میلی‌متر
وزن خالص۲۰۸۴ کیلوگرم
توزیع وزن۵۲ به ۴۸ جلو/عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت۵.۴ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر۱۴.۰ ثانیه
توقف از ۹۶۳۷.۸ متر
شتاب جانبی۰.۸۲ جی
مصرف سوخت۱۱.۲ لیتر ترکیبی
قیمت پایه۴۲ هزار و ۴۵ دلار
قیمت مدل تست‌شده۶۴ هزار و ۴۵ دلار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رابطه جنسی زیر دوش آب در حمام با همسر خوب است یا بد؟