51 درصد ساکنان کیش 2 دُز واکسن دریافت کردند


51 درصد ساکنان کیش 2 دُز واکسن دریافت کردند

کیش - ایرنا - رییس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: تا کنون 51 درصد ساکنان این جزیره هر 2 دُز واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

محمدضا رضانیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار با بیان اینکه تا کنون ۷۷ هزار و ۷۵۸ دُز واکسن کرونا در این جزیره تزریق شده است اظهار داشت: ۵۱ هزار و ۵۲۸ مورد از این تعداد دُزاول است که به ساکنان این جزیره تزریق شده است.

وی اضافه کرد: تا کنون ۵۱ درصد از دریافت کنندگان مرحله اول، دومین دُز خود را نیز دریافت کرده اند که همه افراد دریافت کننده واکسن دارای شرایط دریافت در این جزیره را داشتند.

رییس مرکز توسعه سلامت مهمترین چالش فعلی روند واکسیناسیون را مراجعه دیر هنگام کیشوندان برای دریافت دُز دوم اعلام کرد و افزود: با توجه به این مساله روند تزریق دومین مرحله واکسن در این جزیره کند تر از حد انتظار بوده و لازم است کیشوندان و ساکنان جزیره هرچه سریعتر نسبت به دریافت این دُز اقدام کنند.

وی یادآور شد: دُز اول کرونا ایمنی لازم را نداشته و به منظور ارتقای ایمنی جزیره برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و به حداقل رساندن شدت بیماری باید حداقل ۸۰ درصد ساکنان هر ۲ دُز واکسن خود را دریافت کنند.

تا کنون هشت هزار و ۳۳۳ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این جزیره شناسایی شده که از این تعداد تست ۲ نفر در روز گذشته مثبت شده است.

طبق اعلام مرکز توسعه سلامت ابتدای همه گیری کرونا تا کنون ۲۳ درصد تست های اخذ شده از افراد دارای علایم بیماری کووید ۱۹ اخذ شده مثبت شده که ۱۴.۵ درصد از این بیماران در بیمارستان بستری شدند که از ۲۰ درصد میانگین جهانی حدود ۵.۵ درصد پایین تر است.

از ابتدای همه گیری تا کنون ۵۸ نفر به علت ابتلا به کرونا در این جزیره فوت کرده اند که تعداد فوت در این جزیره به ازای هر ۱۰ هزار نفر با احتساب ۵۰ هزار نفر جمعیت ساکن جزیره ۱۱.۶ نفر است.

شاخص جهانی کشندگی به ازا بیمار مثبت کشف شده ۲ درصد، میانگین کشوری ۲.۵ درصد است اما به علت الگو برداری از کشورهای موفق، گام نهادن در مسیر درمان سریع، پیشگیری از وخامت حال، تسریع و کیفی سازی خدمات این شاخص در کیش تنها ۶۹ صدم درصد است.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت از توابع شهرستان بندر لنگه استان هرمزگان بوده در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کیش

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن زیبا و خیلی جوان مرتضی رستمی آقا مدیره خنده بازار + عکس دختر جذاب و بیوگرافی