هشدار؛ حرکت خزنده کشور به سمت موج ششم کرونا


هشدار؛ حرکت خزنده کشور به سمت موج ششم کرونا

سلامت نیوز:روند بیماری کرونا در برخی استان ها افزایشی شده و طبق اعلام وزارت بهداشت شهرهای قرمز کرونایی از 9 شهر به 16 شهر رسیده است که این امر نشان دهنده حرکت خزنده کشور به سمت موج جدید کروناست و از آنجا که به گفته متخصصان بیماری های عفونی، رفتار ویروس کرونا قابل پیش بینی نیست به منظور جلوگیری از بحران دیگر، کاهش محدودیت های کرونایی باید...

سلامت نیوز:روند بیماری کرونا در برخی استان‌ها افزایشی شده و طبق اعلام وزارت بهداشت شهرهای قرمز کرونایی از 9 شهر به 16 شهر رسیده است که این امر نشان‌دهنده حرکت خزنده کشور به سمت موج جدید کروناست و از آنجا که به گفته متخصصان بیماری‌های عفونی، رفتار ویروس کرونا قابل پیش‌بینی نیست به منظور جلوگیری از بحران دیگر، کاهش محدودیت‌های کرونایی باید محتاطانه صورت بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، طبق آخرین نقشه رنگ‌بندی شهرهای کرونایی(اول آبان‌ماه 1400) تعداد شهرهای دارای وضعیت قرمز کرونایی نسبت به هفته گذشته افزایش یافت و بر اساس آن، 16 شهر در وضعیت قرمز، 119 شهر در وضعیت نارنجی، 227 شهر در وضعیت زرد و 86 شهر در وضعیت آّبی قرار گرفتند. روند افزایشی شهرهای قرمز نشان می‌دهد که هرگونه عادی‌انگاری و کاهش مراقبت‌های بهداشتی می‌تواند به افزایش آمار مبتلایان و قرمزشدن مجدد شهرها بیانجامد. در عین حال با کاهش محدودیت‌های کرونایی و بازگشایی مراکز آموزشی نگرانی از موج جدید بیماری کرونا در کشور افزایش یافته است.


تا وقتی جامعه به ایمنی کامل نرسیده رفع کامل محدودیت‌ها باعث آسیب خواهد شد و کاهش محدودیت‌ها باید منطقی و محتاطانه باشد تا تجربه پیک‌های قبلی تکرار نشود

محمدعلی محسنی‌بندپی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه برای اینکه کشور به ایمنی نسبی برسد باید حداقل 60 تا 70 درصد جامعه هر دو دُز را تزریق کرده باشند، گفت: «هنوز جمعیت عمومی به طور کامل واکسینه نشده‌اند و بخش زیادی از افراد دُز دوم را دریافت نکرده‌اند.و فقط تزریق دُز اول، ایمنی جمعی حاصل نمی‌کند و کنار گذاشتن محدودیت‌ها کرونایی موجب بروز خطرات و شکل‌گیری موج جدید کرونا در کشور می‌شود.»


محسنی‌بندپی با تاکید بر اینکه صرف زدن واکسن نباید دلیلی برای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باشد، گفت: «این اشتباه در پیک‌های قبلی کرونا نیز انجام شد و به محض کاهش محدودیت‌های کرونایی، عادی‌انگاری درباره بیماری صورت گرفت و کشور درگیر موج‌های شدید بیماری شد. بنابراین نباید به این دلیل که واکسیناسیون روندی افزایشی داشته، محدودیت‌ها به طور کامل برداشته شود.»


این نماینده مجلس با بیان اینکه محدودیت‌ها نباید به یکباره کاهش یابد، گفت: «تا وقتی جامعه به ایمنی کامل نرسیده رفع کامل محدودیت‌ها باعث آسیب خواهد شد و کاهش محدودیت‌ها باید منطقی و محتاطانه باشد تا تجربه پیک‌های قبلی تکرار نشود. تعداد فوتی‌های روزانه کشور همچنان بالاست و تعداد مبتلایان نیز به طور محسوس رو به افزایش است و کشور همچنان با ریسک بالای بیماری محسوب می‌شود.»


وی ادامه داد: «طبق آمار وزارت بهداشت بیش از 50 میلیون دُز اول خود را دریافت کرده‌اند. بنابراین تا زمان رسیدن به ایمنی جمعی، رعایت پروتکل‌ها باید به طور جدی انجام شود و اعمال محدودیت‌های کرونایی نیز ضروری است و از آنجا که دارو و درمان هزینه‌های زیادی به افراد جامعه متحمل می‌کند و برای مردم گران تمام می‌شود، بهتر است تا جای ممکن پروتکل‌ها رعایت شود.»

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ بغض سنگین کریم منصوری در برنامه محفل