تولید ماشین اپل (Apple Car) باز هم به مشکل خورد!


تولید ماشین اپل (Apple Car) باز هم به مشکل خورد!

گزارش‌ها حاکی از آن است که Apple Car برای تامین باتری خودرو با موانع دیگری روبرو شده و مذاکرات این شرکت با چینی‌ها به نتیجه نرسیده است. کمپانی اپل در حال مذاکره با شرکت‌های CATL و BYD برای باتری بود، اما مذاکرات با این 2 شرکت چینی به نتیجه نرسید. اپل درباره تامین و تولید […] نوشته تولید ماشین اپل (Apple Car) باز هم به مشکل خورد!...

کمپانی اپل در حال مذاکره با شرکت‌های CATL و BYD برای باتری بود، اما مذاکرات با این 2 شرکت چینی به نتیجه نرسید.

اپل درباره تامین و تولید باتری فرضی ماشین اپل با این شرکت‌ها مذاکره کرده است. اما طبق گزارش «رویترز» هر دو شرکت از برآورده کردن الزامات اپل خودداری کردند.

منابع «رویترز» گفتند که اپل از این 2 شرکت درخواست ساخت خط تولید باتری در آمریکا را کرده و فقط در اینصورت حاضر به امضای قرارداد نهایی است.

ظاهرا شرکت‌های BYD و CATL از انجام این سرمایه‌گذاری‌ها در آمریکا خودداری و اپل را از تصمیمات خود مطلع کردند.

تصمیم شرکت CATL به تنش‌های بین آمریکا و چین مربوط می‌شود. از طرف دیگر، برای شرکت BYD ساخت خط تولید در آمریکا، صرفا برای تامین باتری خودروی اپل راحت نبوده است.

شرکت اپل قصد دارد از اوایل ماه جاری با سازندگان باتری ژاپنی ارتباط برقرار کند و با آنها سر میز مذاکره بنشیند.

پروژه ساخت ماشین اپل سال‌ها قبل بر سر زبان‌ها افتاد و بعد به دست فراموشی سپرده شد. اما شایعات دوباره در اوایل سال 2021 افزایش یافت.

اپل قصد داشت با همکاری کمپانی‌های هیوندای و تویوتا مراحل ساخت این خودرو را کلید بزند. اما این خودروسازها بعدا اعلام کردند که مذاکرات با اپل پایان یافته است. از آن زمان، شایعات در مورد درخواست اپل از تامین‌کنندگان و تولیدکنندگان مختلف ادامه دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!