همایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود


همایش سرمایه گذاری بخش خصوصی در خراسان جنوبی برگزار می‌شود

استاندار خراسان جنوبی از برپایی همایش سرمایه گذاری بخش خصوصی و نمایشگاه فرصت‌ها و مزیت‌های سرمایه گذاری استان خبر داد.

حمید ملانوری، در ستاد توسعه خاوران خاطرنشان کرد: باید نمایشگاهی برپا شود که بتواند فضای حوزه سرمایه گذاری و فرصت‌ها و مزیت‌های استان را به درستی ترسیم کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش، دعوت از همه علاقمندان به سرمایه گذاری از داخل و خارج استان است تا فرصت‌های سرمایه گذاری این خطه برایشان تبیین شود.

استاندار با اشاره به آغاز طرح مطالعات و اکتشافات معدنی تصریح کرد: این طرح که در چهار شهرستان بیرجند، سربیشه ، خوسف و درمیان و نیز ۸۵ روستا اجرا می‌شود، در ۴۰ سال گذشته در سطح کشور بی نظیر است.

ملانوری خاطرنشان کرد: این طرح قرار است ظرف مدت یک سال انجام شود و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در استان به همراه دارد و اجرای این طرح، تحولی بزرگ در حوزه علمی معدن در استان ایجاد خواهد کرد و نتایج آن برای آینده استان بسیار مفید است.

وی با تأکید بر اینکه معدن از محورهای مهم توسعه استان است، گفت: با اجرای این طرح، اطلاعات کافی از داشته های استان در حوزه معدن مشخص می‌شود.

استاندار اظهار کرد: تأمین اعتبار مورد نظر برای اجرای طرح مطالعات و اکتشافات حوزه معدنی استان از محل حقوق دولتی است که از معادن دریافت می شود که همواره پیگیر آن بوده ایم تا منافع آن به خود منطقه برگردد.

ملانوری ادامه داد: با پیگیری‌های مدیریت استان، اعتبار این طرح از محل منابع ایمیدرو تأمین می‌شود و این حرکت می‌تواند پایه ادامه فعالیت‌های مشابه در استان و در سطح کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح مطالعات و اکتشافات معدنی استان به نام پدران علم استان نامگذاری می‌شود، یادآور شد: همکاران صنعت، معدن و تجارت باید این مهم را در دستور کار خود قرار دهند چراکه ما تکلیف داریم نخبگان و اندیشمندان خود را تکریم کنیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در همین راستا در جلسه سال آینده که برای ارائه نتایج طرح برگزار می‌شود از پداران علم استان تجلیل به عمل خواهد آمد چراکه گرامیداشت یاد و نام آنها باعث تقویت ذهنیت مثبت در جامعه نخبگانی استان و ایجاد انگیزه در جامعه خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بدر و ببر