اجرای واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون از 8 آبان در سیستان و بلوچستان


اجرای واکسیناسیون سرخک، سرخجه و اوریون از 8 آبان در سیستان و بلوچستان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: جهت پیشگیری از بیماری سرخک، سرخجه و اوریون، عملیات واکسیناسیون تکمیلی از 8 لغایت 20 آبان ماه در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

به گزارش ایسنا- دکتر سید مهدی طباطبایی افزود: ایمن سازی یکی از شناخته شده ترین و موثرترین روش های پیشگیری از بیماری های دوران کودکی است، واکسیناسیون طبق نظر سازمان جهانی بهداشت بعد از تامین آب آشامیدنی سالم از اولویت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

وی با اشاره به این موضوع که خوشبختانه دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه کنترل بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن در طی دهه های گذشته حاصل شده است، افزود: در طی سالهای گذشته همه ساله بخش عمده موارد سرخک کشور در استان و بلوچستان رخ داده است که پراکندگی جمعیت، حاشیه نشینی، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده ها و ریسک مواجهه بالا به دلیل تردد اتباع بیگانه در این استان از عواملی است که باید با جدیت بیشتری واکسیناسیون سرخک را در این منطقه اجرایی نماییم.

وی گفت: عدم اجرای برنامه های ایمن سازی در کشورهای همسایه افغانستان و پاکستان و توقف کمپین های واکسیناسیون باعث گردیده طغیان های بسیار بزرگی در این کشورها رخ دهد که با توجه به تردد اتباع بیگانه، خطر گسترش این بیماری در استان و سپس کشور وجود دارد و می تواند دستاورد های سرخک را با چالش مواجهه نماید.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده، از ۸ لغایت ۲۰ آبان ماه به مدت ۲ هفته عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون همزمان با استان های هرمزگان خراسان جنوبی و کرمان در تمامی روستاها بصورت خانه به خانه و در مناطق شهری از طریق پایگاه های سلامت و مراکز واکسیناسیون جهت افرادگروه سنی ۹ ماه لغایت ۷ سال(متولدین ۱مهرماه ۱۳۹۲ تا ۱ بهمن ماه ۱۳۹۹) انجام می شود.

دکتر طباطبایی افزود: از تمامی شهروندان تقاضا می شود در اجرای این برنامه با نیروهای بهداشتی همکاری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد : در اجرای این طرح، تعداد ۵۸۱ تیم عملیاتی نسبت به واکسیناسیون جمعیت ببش از ۳۰۵ هزار نفر در محدوده تحت پوشش دانشگاه اقدام خواهند کرد .

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...