تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها


تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

استان‌ها- ایرنا- دولت سیزدهم از حدود 3 ماه قبل که سکان امور کشور را به دست گرفت، استان‌های کم برخوردار را مقصد سفرهایی قرار داده که در اشتغالزایی، رونق تولید، تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات مردم و به خصوص محرومین تاثیر مهمی دارد.

رییس دولت سیزدهم در خصوص اهمیت سفرهای استانی گفته است: ۶ روز در هفته کار ملی انجام می دهیم و مسائل استان ها را پیگیری می کنیم و یک روز هم در سطح استان به صورت میدانی، مسائل استان ها را پیگیری می کنیم. مسئولیت ما فقط در تهران نیست و کاری که در میدان انجام می شود حتما پشت میز انجام نخواهد شد.

بر این اساس، هفته گذشته نیز تعدادی از استان‌های کشور از جمله اردبیل میزبان دولتمردان بودند.

رئیس جمهوری که پیشتر به استان های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه وبویراحمد، بوشهر و فارس سفر کرده بود، در آخرین روز هفته قبل (۳۰ مهرماه) همراه با جمعی از وزیران و معاونان راهی استان اردبیل به عنوان هشتمین مقصد سفر استانی خود شد.

آیت الله رییسی دیروز (جمعه) در سفری یک روزه پس از ورود به استان از طریق فرودگاه پارس آباد، از پروژه های مختلف در اردبیل بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این پروژه ها قرار گرفت. شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد خداآفرین و پروژه باند دوم پارس آباد- اردبیل پروژه‌هایی بود که کم و کیف پیشرفت آنها به اطلاع رییس جمهوری و هیات همراه رسید.

رییس جمهوری همچنین با خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، نخبگان و جمعی از اقشار مختلف مردم استان اردبیل و جمعی از عشایر این استان دیدار و گفت و گو کرد.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزیر راه و شهرسازی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر تعاون و رفاه اجتماعی، وزیر اقتصاد، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری ، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این سفر به نمایندگی از دولت با مردم شهرستان‌های مختلف استان دیدار و در جریان مسائل و مشکلات آنها قرار گرفتند.

همچنین جلسه شورای اداری استان اردبیل با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد و وزرای اعزامی به شهرستان‌های مختلف استان گزارش خود را از مسائل و مشکلات مناطق مورد بازدید ارائه دادند.

آیت‌الله رئیسی در این سفر از برخی پروژه‌ها و توانمندی‌های اقتصادی شهرستان پارس‌آباد مغان و اردبیل دیدن کرد و دیداری با نمایندگان اقشار مختلف مردم داشت.

رییس جمهوری در این سفر گفت: استانداران مناطق مرزی این اختیار را دارند که با استان‌های همجوار کشورهای همسایه در زمینه تبادلات تجاری، تردد و امنیت مرزی ارتباط برقرار کنند.
ابراهیم رییسی اظهار داشت : این استان دارای ظرفیت‌های غنی کشاورزی و گردشگری است و باید این ظرفیت‌ها در جهت توسعه استان بکار گرفته شود.

راه‌آهن اردبیل-میانه تا یک سال دیگر به بهره‌برداری می‌رسد
آیت الله رییسی در ادامه بازدید از پروژه‌های استان اردبیل از پروژه راه آهن میانه - اردبیل بازدید و در جریان‌ آخرین وضعیت پیشرفت آن قرار گرفت.

رئیس دولت سیزدهم در این بازدید با بیان اینکه پروژه‌ راه‌آهن اردبیل بسیاری از مسائل استان را حل می‌کندگفت: این پروژه بیش از دو دهه به طول انجامیده که باید زودتر از این به بهره‌برداری می‌رسید؛ امیدواریم بخش باقی‌مانده پروژه با جدیت دنبال شود و ظرف مدت یک سال به افتتاح برسد.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

رئیس‌جمهوری همچنین در بازدید از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: دولت برای با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای اقدامات حساب شده تمام تلاش خود را برای آبادانی شرکت کشت و صنعت مغان معطوف می‌کند.

آیت‌الله رئیسیبا بیان این که با وجود این مجتمع اقتصادی بیکاری در منطقه مغان معنی ندارد، اظهارکرد: وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه و رونق این بنگاه بزرگ اقتصادی باید برنامه‌ریزی و اقدام کند.

رئیس‌جمهوری دیداری نیز با اهالی روستای فتحعلی منطقه مغان داشت و در این دیدار تامین آب برای اراضی مرغوب استان را مهم‌ترین نیاز و مشکل بخش کشاورزی این استان دانست و تاکید کرد که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت نیرو به همراه مسئولان دیگر باید همت کنند که مساله تامین آب در این منطقه حل شده و شرایط متفاوتی برای کشاورزی این منطقه و استان اردبیل رقم بخورد.

عشایر و کشاورزان روستای فتحعلی نیز با ابراز خوشحالی از حضور رئیس جمهور در منطقه، مشکلات و دغدغه‌های محلی و شخصی خود را در فضای صمیمی با رئیس جمهور در میان گذاشتند و رییس جمهوری به استاندار و وزیر جهاد کشاورزی دستور داد مشکلات آنان را پیگیری و حل کنند.

در ادامه به دیگر برنامه ها و محورهای سخنان وزرا در سفر به استان اردبیل اشاره می‌شود:

وزیر جهاد کشاورزی: حذف واسطه‌ها نگاه اصلی دولت سیزدهم به کشاورزی است
وزیر جهاد کشاورزی که روز جمعه به عنوان نماینده رئیس‌جمهوری به شهرستان پارس‌آباد سفر کرد، در جلسه شورای اداری این شهرستان حذف واسطه‌ها را نگاه اصلی دولت سیزدهم به حوزه کشاورزی دانست و تاکید کرد که دولت همچنین در نظر دارد تا قیمت محصولات کشاورزی را به صورت عادلانه به دست مردم برساند

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود اظهار کرد که برای تحقق این هدف لازم است که امور کشاورزی کشور به اتحادیه‌ها و تشکل‌های کشاورزی واگذار شود.

او نگاه دولت سیزدهم را به حوزه کشاورزی نگاه عدالت‌محور و مردمی خواند و افزود: دولت در نظر دارد برای ارتقای بهره‌وری در حوزه کشاورزی از خبرگان این حوزه نیز حداکثر استفاده را بکند.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین در سفر به شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان با اشاره به ضعف دشت مغان و منطقه اردبیل در کمبود صنایع تبدیلی و فقدان حلقه زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در این منطقه گفت: بر اساس مصوبات هشتمین سفر هیات دولت به استان اردبیل ، بانک کشاورزی آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان اردبیل بویژه منطقه مغان اعلام می‌کند.

وزیر اقتصاد: منطقه آزاد تجاری اردبیل کمتر از یکی ۲ ماه آینده راه‌اندازی می‌شود
وزیر اقتصاد و دارایی هم به عنوان نماینده دولت در جلسه شورای اداری بیله‌سوار مغان شرکت کرد و گفت که لایحه منطقه آزاد تجاری و صنعتی اردبیل در دولت، مجلس ، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت مراحل قانونی خود را طی کرده و می‌بایست در کمتر از یکی ۲ ماه آینده فعالیت خود را رسما آغاز کند.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سیداحسان خاندوزی افزود: نقشه‌های این منطقه احتمالا در دولت قبلی تایید شده ولی هنوز به دست ما نرسیده و من از آقای سعید محمد در روزهای آتی پیگیر مساله می‌شوم.

وی بیان کرد: با عملیاتی شدن راه‌اندای منطقه آزاد اردبیل، هیات مدیره توانا و متخصص برای آن انتخاب شده و باقی مانده مسائل نیز به سرعت حل و فصل خواهد شد.

او با اشاره به طرح برخی موارد و مشکلات جزیی در این جلسه از سوی مسئولان شهرستان بیله‌سوار گفت: با رویکرد تمرکز زدایی و تقویت مدیریت منطقه‌ای بسیاری از مسائل قابل حل است و باید در کشور به این سمت حرکت کنیم که به جای حل مشکلات در تهران ، مدیران منطقه‌ای خود تصمیم‌گیر بوده ومشکلات را رفع کنند.

وزیر نیرو: ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد عنبران اردبیل تخصیص یافت
علی اکبر محرابیان وزیر نیرو هم در اردبیل از تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از سد عنبران شهرستان نمین طی سال جاری خبر داد و گفت: این اعتبار طی ۲ هفته آینده ابلاغ می‌شود و از پیمانکار طرح می‌خواهیم تا طرح را تا پایان سال به بهره‌برداری برساند.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

وی که از طرح‌های آبرسانی نمین و عنبران هم بازدید کرد. اظهار داشت: پروژه سد عنبران از پروژه‌های مهم و تاثیرگذار است و امیدواریم که بهره‌برداری از آن بتواند برای مردم تلاشگر منطقه ثمرات مفیدی داشته باشد.

وزیر نیرو همچنین در بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام سدسازی در منطقه مغان با بیان اینکه ذخایر آب پشت سدهای کشور به حداقل رسیده است، اظهارکرد: برای تامین آب موردنیاز مردم باید همه در مصرف آن صرفه‌جویی کنند تا مردم با مشکل کم‌آبی مواجه نشده و کشور دچار چالش نشود.

وی با اشاره به مشکل کم‌آبی در مناطق روستایی و شهرهای متوسط کشور در خصوص وضعیت منابع آبی در استان اردبیل اضافه کرد: این استان با اینکه در گذشته به پر آبی معروف و شهره بود ولی به علت کاهش بارندگی و مصرف بی‌رویه در سال زراعی گذشته با چالش‌های جدی روبرو شد و همچنان این روند در شهرها و روستاها استان محسوس است و در صورت تداوم خسارت‌های زیادی به دنبال خواهد داشت.

وزیر تعاون: دولت سیزدهم پایان‌بخش فساد و تبعیض است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم در جلسه شورای اداری شهرستان گرمی مغان شرکت کرد و گفت: دولت سیزدهم پایان‌بخش فساد و تبعیض است و با وجود زمان‌بر بودن گذر از شرایط موجود، با همت همگانی از گردنه‌های سختی عبور خواهیم کرد.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

حجت‌الله عبدالملکی افزود: زیست بوم اشتغال فراگیر در ایران در مراحل پایان طراحی است و به زودی تصویب و برای اجرا ابلاغ خواهد شد و در آن ، موضوع اشتغال و رفع بیکاری بویژه در مناطق مرزی لحاظ شده است.

او تصریح کرد: کشور مشکلات جدی دارد و تامین حقوق‌ها کار بسیار سختی است و تولید لطمه دیده و تورم ایجاد شده و بیکاری افزایش یافته است اما همه اینها با برنامه و همت جمعی و انقلابی قابل حل است.

وزیر راه: برای اتصال راه‌آهن اردبیل به جمهوری آذربایجان اقدام می‌کنیم
وزیر راه و شهرسازی هم که در جلسه شورای اداری نمین شرکت کرده بود، گفت: تداوم پروژه راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد و اتصال آن به جمهوری آذربایجان مطالبه مردم استان بوده و ما برای تحقق آن تلاش می‌کنیم.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

رستم قاسمی افزود: برای تکمیل راه‌آهن اردبیل یک هزار میلیارد تومان در این سفر اختصاص داده می‌شود، همچنین برای اتصال آن به پارس‌آباد اعتبار لازم تخصیص داده می‌شود.

وی گفت: احداث بزرگراه‌ها هم در این استان مورد مطالبه مردم است و مقرر است سالانه ۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل در دست احداث است و نیازمندی استان در احداث بزرگراه بیش از ۸۰۰ کیلومتر می‌باشد.

قاسمی بهسازی راه‌های روستایی را یادآور شد و گفت: برای بهسازی راه‌های روستایی ۶۰ میلیارد ریال در این سفر اختصاص داده می‌شود.

تونل دوم حیران واقع در جاده اردبیل - آستارا سال آینده تکمیل می‌شود
وزیر راه در جریان بازدید از عملیات اجرایی تونل دوم حیران به اتمام بخش حفاری آن تا پایان امسال اشاره کرد و افزود: برای تکمیل این‌ تونل چهار هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده می‌شود.

وی همچنین در بازدید از بیمارستان موقوفی نجف‌زاده اردبیل گفت: با تکمیل این بیمارستان در زمان مقرر کمبود تخت بیمارستانی در اردبیل کاهش خواهد یافت.

آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکونی در استان اردبیل
رستم قاسمی همچنین در آئین شروع احداث چهار هزار واحد مسکونی در استان اردبیل گفت: ساخت مسکن در قالب جهش تولید و تامین در کشور مورد توجه قرار گرفته و قرار است چهار میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود.

وی افزود: در استان اردبیل هم ۸۰ هزار واحد مسکونی ساخته می‌شود که ۴۰ هزار واحد در گام اول و مابقی واحدها در مراحل بعدی عملیاتی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اظهارکرد: برای احداث مسکن روستایی در استان اردبیل ۶۰ میلیارد تومان در این سفر اختصاص می‌یابد.

قاسمی درباره عملیات اجرایی راه‌آهن اردبیل - میانه نیز گفت: این طرح روند خوبی دارد و در این سفر برای تکمیل این پروژه یک هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی راه آهن اردبیل -میانه روند خوبی دارد و پیش‌بینی شده تا پایان سال آینده بهره‌برداری ‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی: پروژه‌های زیربنایی مغان را متحول خواهد کرد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از جمله همراهان رییس جمهوری ئر سفر به استان اردبیل بود و در حالی که به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهوری راهی شهرستان اصلاندوز مغان شده بود، نوید دا: اجرای پروژه‌های زیربنایی متعدد بطور قطع سیمای این منطقه زرخیز را متحول خواهد کرد.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

محمدمهدی اسماعیلی افزود: پروژه‌های متعدد آبی در این منطقه مرزی در حال اجرا می‌باشند که بخشی از آنها به بهره‌برداری رسیده و ثمرات زیادی برای مردم تلاشگر مغان داشته است.

او با بیان اینکه سیاست دولت مردمی تخصیص اعتبارهای مناسب به منظور تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌هاست ادامه داد: بطور قطع در آینده نزدیک بهره‌برداری از آنها سبب ایجاد تحول اساسی در چهره منطقه شده و برای عشایر و مرزداران عزیز مغانی مواهب زیادی در پی خواهد داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین برای اطلاع از مشکلات عشایر غیور و مرزنشینان شهرستان اصلاندوز با آنها دیدار و گفت و گو کرد و عشایر این روستا سوار بر اسب در حالی که پرچم های ایران را در دست داشتند از او استقبال کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در پروژه آب و خاک سیفون دره‌رود در جریان عملیات اجرایی آن قرار گرفت.

ادای احترام به مقام شامخ شهدا و رونمایی از یادمان شهدای این شهرستان مرزی از دیگر برنامه‌های اسماعیلی در این مرحله بود و بازدید از پروژه‌های مهم اصلاندوز از جمله پروژه سیفون دره‌رود و پروژه لایروبی سد میل مغان از دیگر برنامه‌های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اصلاندوز مغان بود.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

مهار تورم در کشور نیازمند ثبات اقتصادی است
مسعود میرکاظمی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه هم در جلسه شورای اداری خلخال، مهار تورم در کشور را نیازمند رسیدن به ثبات اقتصادی دانست و بیان کرد: زمانی که زمینه لازم برای رشد و ثبات اقتصادی و آرامش خیال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در تولید کار و ثروت در جامعه فراهم شود پدیده مهار تورم اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: در شرایط تورم ۲۳ درصدی توان هرگونه سرمایه‌گذاری اقتصادی از سرمایه‌گذاران در این بخش گرفته شده و تا زمانی که سرمایه‌گذار احساس ثبات اقتصادی در بازار نکند همچنان دچار استهلاک منفی در بازار و تورم خواهیم شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهارکرد: تا زمانی که تصمیمات کلان اقتصادی در مهار تورم به اما و اگرهایی همچون مذاکرات خارجی مشروط شود، دست‌یابی به رشد اقتصادی و مهار تورم دور از انتظار خواهد بود.

پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام مشگین‌شهر تکمیل می‌شود
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری هم در جریان بازدید از برخی پروژه‌های نیمه‌تمام مشگین‌شهر، تکمیل و بهره برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام این شهرستان در آینده نزدیک را نوید داد.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سید امیر حسین مدنی اظهار کرد:یکی از این پروژه های مهم مشگین‌شهر پروژه پایاب سد سبلان است که نیاز به فاینانس دارد تا کانال کشی‌ها ادامه پیدا کند.

در بازدید وی از روستای بارزیل که مشکل فاضلاب داشت و فاضلاب مشگین‌شهر به آن می ریخت و مشکلات عدیده ای اجتماعی از جمله زیست محیطی و بهداشت و سلامت بوجود آورده است قرار شد آب تصفیه شده از پایین دست پمپاژ شود تا آب سالم برای استفاده کشاورزان فراهم شود.

رفع مشکلات واحدهای تولیدی با جدیت دنبال می‌شود
معاون وزیر صمت و رئیس شهرک‌های صنعتی ایران هم از همراهان رییس جمهوری در سفر به اردبیل بود که از پیگیری مجدانه برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی کشور خبر داد.

علی رسولیان همچنین گفت: امسال تجهیز و نصب ماشین‌آلات واحدهای تولیدی از ۳۳۰۰ به ۴۲۰۰ واحد در شهرک‌های صنعتی کشور افزایش یافته است که حاکی از حرکت به سوی رونق تولید در کشور است.

علاوه بر رئیس جمهوری و وزرا برخی دیگر از وزیران نیز هفته گذشته راهی نقاط مختلف کشور شدند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیرند که در ادامه به مهمترین سفرها و سخنان آنها اشاره می شود:

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سفر وزیر بهداشت به قم و تربت حیدریه
بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز شنبه ۲۴ مهرماه در سفر به شهر قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد جمکران با شماری از علما و مراجع حوزه علمیه از جمله حضرات آیات؛ حسینی بوشهری، نوری همدانی، علوی گرگانی، اعرافی و جوادی آملی و سعیدی،دیدار و جلسات جداگانه ای نیز با استاندار و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی قم بدون حضور رسانه ها و خبرنگاران محلی برگزار کرد.

همچنین وی چهارشنبه‌شب ۲۸ مهر ماه برای چهارمین بار از زمان قبول مسوولیت خود در این ورارتخانه، به استان خراسان رضوی سفر و به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شد.

افتتاح بیمارستان ۲۷۲ تختخوابی امام حسین (ع) تربت حیدریه ، بهره برداری از سایر طرحهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه و همچنین بررسی مشکلات حوزه های بهداشت و درمان این شهرستان از دیگر برنامه های سفر وزیر بهداشت به استان خراسان رضوی بود.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سفر وزیر ورزش به استان مازندران و مرکزی

استان مرکزی در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهرماه جاری میزبان سفر وزیر ورزش و جوانان و هیات همراه بود که سجادی با حضور ۲ روزه خود ضمن بازدید و دیدارهای متنوع با اقشار مختلف و ورزشکاران، ۱۳ طرح عمرانی ورزشی با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۵۲ میلیارد ریال را افتتاح کرد.

۱۳ طرح ورزشی در سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان (۲۹ و ۳۰ مهرماه) به استان مرکزی بهره‌برداری شد.
در این سفر، وزیر ورزش و جوانان علاوه بر افتتاح طرح‌های ورزشی، در برنامه‌های مختلف از جمله نشست با هیات‌های ورزشی، سمن‌های حوزه جوانان، تشکل‌های مردمی حوزه ورزش، همایش پیاده‌روی خانوادگی در دره گردو اراک حضور یافت.

وزیر ورزش و جوانان پس از ادای احترام به مقام شامخ شهیدان از اماکن ورزشی از جمله زمین چمن مصنوعی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و مجموعه فجر بازدید کرد.بهره برداری اززمین چمن مصنوعی مجموعه ورزشی فجر ساوه (بنام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی) ، بازدید از اماکن ورزشی شهرستان دلیجان، افتتاح مجموعه ورزشی خورشید شهرستان خمین و افتتاح تالار مسابقات ورزشی یکهزار نفری از برنامه وی بوده است.

سجادی در همایش پیاده روی خانوادگی استان مرکزی در اراک، افزود: با توجه به اینکه ۱۱ ماه آینده رقابت‌های ورزشی آسیایی انجام می‌شود؛ این وزارتخانه در کنار ماموریت بسط ورزش‌های همگانی، توسعه و توجه به ورزش قهرمانی و حرفه‌ای را با قوت در دستور کار دارد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نگاه ویژه به ورزش همگانی در کنار ورزش قهرمانی موضوعی است که تداوم و گسترش آن در دولت سیزدهم مورد تاکید است..

سید حمید سجادی همچنین در دومین سفرش به مازندران در کسوت وزیر ورزش و جوانان این بار به منظور شرکت در مراسم تجلیل از کشتی گیران مدال‌آور مازندرانی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ نروژ عصر شنبه ۲۴ مهرماه راهی استان شد و از حسن یزدانی، کامران قاسمپور، امیرحسین زارع، امیرمحمدیزدانی، محمد نخودی، علی اکبر یوسفی و محمد هادی ساروی مدال آوران مازندرانی حاضر در مسابقات کشتی آزاد و فرنگی جهان بودند با اهدای جوایز قدردانی کرد.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به قزوین و سیستان و بلوچستان
محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم روز دوشنبه ۲۶ مهرماه با سفر به استان قزوین در ششمین دو سالانه خوشنویسی ایران در قزوین شرکت و ضمن بازدید از بزرگترین کاروانسرای ایران، نمایشگاه دوسالانه خوشنویسی ایران را نیز افتتاح و همچنین با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار قزوین دیدار کرد. وی در حاشیه این همایش از نمایشگاه آثار برگزیده این رخداد در مجموعه تاریخی عالی قاپو قزوین بازدید و از تمبر دو سالانه خوشنویسی رونمایی کرد.

همچنین روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه به منظور شرکت در همایش منادیان وحدت وارد زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان شد. حضور در گلزار شهدای زاهدان، دیدار با نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و شرکت در همایش منادیان وحدت از جمله برنامه‌های سفر یکروزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به زاهدان بود.

- تکمیل زیرساخت های فرهنگی به طور جدی در دستور کار است و یکی از موضوعات جدی سفرهای استانی توجه به این موضوع است.

- خودکفایی تولید کاغذ در دستور کار دولت قرار دارد.

- احیای قانون خرید آثار ادبی و فرهنگی و هنری تولید شده از سوی هنرمندان در دولت سیزدهم مورد پیگیری قرار دارد.

-سیستان و بلوچستان مملو از استعدادهای فرهنگی است

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سفر وزیر نیرو به همدان
"علی اکبر محرابیان" وزیر نیرو، روز سه شنبه ۲۷ مهرماه در سفری یک روزه برای بازدید از وضعیت منابع آبی ، شرکت درشورای انسجام بخشی مدیران عامل صنعت آب و برق استان، بازدید از سدتالوار، تصفیه خانه طرح آبرسانی، تصفیه خانه فاضلاب همدان و سد اکباتان به این استان سفر کرد.

محرابیان در این سفر بر محورای زیر تاکید داشت:

-میزان حجم ذخیره آب پشت سدهای کشور درحال حاضر حدود ۱۸ میلیارد متر مکعب است

-مجموع حجم مصرف آب بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، آشامیدنی و آب‌های قابل مدیریت کشور در سال ۱۳۸۰ حدود ۸۷ میلیارد متر مکعب بوده، در حالی که این میزان در سال گذشته به ۱۰۰ میلیارد متر مکعب افزایش یافته است.

-همدان در ردیف هشت شهر بزرگ دارای بحران آبی کشور قرار دارد و برهمین اساس با اجرای طرح اضطراری انتقال، آب سد تالوار برای تامین مصارف به این شهر منتقل می‌شود.

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سفر وزیر کشور به مشهد
احمد وحیدی، وزیر کشور بعد از ظهر پنجشنبه ۲۹ مهر برای معرفی استاندار جدید خراسان رضوی به مشهد سفر کرده بود به همراه استاندار، مدیران و فرماندهان انتظامی و نظامی این استان بر مزار شهدا از جمله شهیدان وحدت، شهید شوشتری و شهید محمدزاده حاضر شد و به مقام این شهدا که در سال ۱۳۸۸ در عملیات تروریستی در شهرستان پیشین سیستان و بلوچستان به شهادت رسیده بودند ادای احترام کرد. زیارت حرم مطهر رضوی، دیدار با تولیت آستان قدس رضوی و امام جمعه مشهد از دیگر برنامه‌های وزیر کشور در مشهد بود .

تداوم پیگیری مسایل و مشکلات مردم از سوی دولتمردان و تلاش برای رفع آنها

سفر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سنندج
محمد علی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز سه شنبه ۲۷ مهر ماه در آیین افتتاح خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد دانشگاه کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس بود، شرکت کرد

همزمان با افتتاح خوابگاه دانشگاه کردستان ۲ خوابگاه دیگر متعلق به دانشگاه ارومیه و علوم پزشکی سمنان نیز که به همت بنیاد ۱۵ خرداد احداث شده بودند، با دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

زلفی گل در این سفر بیان کرد:

-دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به بخش علم و فناوری دارد.

-در حال حاضر رتبه اول منطقه را در زمینه علمی در اختیار داریم.

-دانشگاه‌های ایران امروزه جزو بهترین دانشگاه‌های آسیا هستند و ما در زمینه علم و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته ایم.

سفر رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به مشهد
علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه با سفر به مشهد سفر از چند طرح محیط زیستی دیدن کرد.

بازدید از بزرگترین خاکچال مهندسی دفن پسماندهای عادی کشور، رودخانه کشف رود ،طرح ساخت نخستین تصفیه خانه سپتاژ کشور ، مجتمع آموزشی سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد، نیروگاه بیوگازسوز و کارخانه بازیافت کاغذ از جمله بازدیدهای دیگر رییس سازمان محیط زیست در مشهد بود و چند طرح دیگر نیز خراسان رضوی به بهره برداری رسید که افتتاح حضوری دبیرخانه ملی اسلام و محیط زیست، سایت اسلام زیست و درگاه‌های استانی سایت ملی انسان و محیط زیست در مشهد از جمله این طرحهاست.

سفر دیگر مسوولان به استان‌ها در هفته گذشته
علاوه بر رئیس جمهوری و وزرا برخی دیگر از مسوولان نیز هفته گذشته راهی نقاط مختلف کشور شدند تا از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات قرار گیرند که در ادامه به مهمترین سفرها و سخنان آنها اشاره می شود:

علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران سفر یک روزه اش را به مازندران صبح روز شنبه ۲۴ مهر با بازدید از شهرک صنعتی بشل سوادکوه شمالی شروع کرد در این شهرک از کارخانه فولاد بهمن بازدید و در جریان مشکلات این واحد صنعتی بزرگ قرار گرفت.

وی یکی دیگر از مشکلات شهرک صنعتی بشل را زیرساخت هایی از قبیل محوطه سازی، جاده ورودی شهرک اعلام کرد و گفت که بنا شد تا برای تعریض ورودی جاده شهرک بشل تامین اعتبار از طرف ما و بخشی هم با پیگیری های فرمانداری سوادکوه شمالی و نمایندگان از طرف اداره کل راه انجام شود.

همچنین وی روز سه شنبه ۲۷ مهر در سفری ۲ روزه از واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان از غرب تا شرق این استان بازدید و یک طرح توسعه و یک واحد تولیدی را بهره برداری کرد.

سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین با حضور در گلستان علاوه بر افتتاح متمرکز پروژه‌های محرومیت‌زدایی و بازدید از مراکز واکسیناسیون سپاه گرگان در رزمایش کمک مومنانه سپاه نینوای استان شرکت کرد.

وی با بیان اینکه بسیج یک تشکیلات مردمی است و برنامه راهبردی این سازمان کمک به حل مسائل مردم است افزود: طی ۲۱ ماه گذشته با هم افزایی بسیج و به همت بسیجیان مخلص در سراسر کشور بیش ۱۷ میلیون بسته کمک معیشتی با اعتبار ۲۱ هزار میلیارد تومان برای رزمایش‌های کمک مومنانه به همت خود مردم برای اقشار آسیب دیده فراهم شده است.

سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران که ظهر دوشنبه ۲۶ مهر ماه برای شرکت در آیین چند طرح آبرسانی در مناطق محروم به شرق استان کرمان سفرکرده با اشاره به اقدامات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و نقش وی در امدادرسانی در زلزله سال ۸۲ بم یاد او را گرامی داشت.

وی با گرامیداشت یاد و خاطر این شهدا، از جمله اهداف سفر به شرق استان کرمان را ارزیابی وضعیت آمادگی و توان رزمی یگان های مستقر در این استان و شرکت در آیین افتتاح چند طرح آبرسانی عنوان و بیان کرد: در این سفر برای افتتاح پروژه های به ثمر نشسته محرومیت زدایی در سپاه ثارالله استان کرمان شرکت کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسین روحانی نژاد نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور تکریم حجت الاسلام محمد بارانی و معرفی حجت الاسلام غلامرضا عبدوس به عنوان مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان و افتتاح طرح‌های عمرانی به مدت ۲ روز به استان سمنان سفر کرد.

وی گفت :ساخت ۴۲۰ هزار خانه در مناطق محروم در قالب «قانون جهش تولید مسکن» بر عهده بنیادمسکن انقلاب اسلامی است. تامین مسکن محرومان و بازسازی خانه های تخریب شده در بلایای طبیعی و رسیدگی به بافت‌های فرسوده از جمله مهم‌ترین ماموریت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی روز شنبه به خراسان جنوبی سفر کرد و علاوه بر حضور در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل بنیاد مسکن استان، وبا مسوولان دیدار و طرح‌های مسکن روستایی را افتتاح کرد . به گفته وی طبق آخرین برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای مسکونی غیرمقاوم روستایی را در کشور مقاوم‌سازی کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در سفری ۲ روزه از واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان سمنان از غرب تا شرق این استان بازدید و یک طرح توسعه و یک واحد تولیدی را بهره برداری می کند.

سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی روز چهارشنبه ۲۸ مهر استان یزد سفر کرد و شرکت نشست شورای تامین، فرماندهان انتظامی استان های کویری، بازدید از برخی مقرهای انتظامی و دیدار با خانواده های شهدا از برنامه های وی بوده است .به گفته وی امنیت مناطق کویری که بخش گسترده‌ای از مساحت کشور را به خود اختصاص داده‌اند از طریق ایجاد تعاملات بین استان‌های این محدوده ارتقا پیدا می کند.

سعید محمد مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی روز چهارشنبه ۲۸ مهر در نخستین روز از سفر ۲ روزه خود به گیلان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گیلان مسائل مناطق آزاد و راهکارهای دست یابی به اهداف تعیین در این مناطق را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

وی از پروژه زیر ساختی اسکله رو رو، روند تکمیل زیرسازی و پل سازی راه آهن در محدوده منطقه آزاد انزلی و مجموعه پارک آبی و شهربازی سرپوشیده بازدید کرد.

وی با تاکید بر واکاوی تازه در مسائل و مشکلات مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت: باید راههای برون رفت از این مسائل و مشکلات احصاء شود و یکی از مهمترین سازوکارهای آن اجرای دقیق قوانین مشخص شده است که در در دستور کار دبیرخانه شورایعالی و دولت قرار دارد.

سیدمحمد حسینی معاون رییس جمهوری در امور مجلس چهارشنبه شب در نشست مجازی با عنوان جوانان، پیشگامان نهضت تبیین که به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه ای در مشهد برگزار شد، رییس جمهوری تاکید دارد که هر تصمیمی در دولت گرفته می‌شود پیوست رسانه‌ای داشته باشد و وزیران موظفند هر شبهه‌ای مطرح ‌می‌شود، توضیحات لازم را برای تنویر افکار عمومی بدهند.

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش روز پنجشنبه در سفری یک روزه به یاسوج با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج دیدار و در آیین افتتاح چندین مدرسه در سی سخت شرکت کرد . وی یکی از اهداف سفر خود به این استان کهگیلویه و بویراحمد را بررسی و احصا وضعیت و مشکلات آموزش و پرورش این استان برشمرد.

غلامرضا شریعتی رئیس سازمان ملی استاندارد روز پنجشنبه در سفر به همدان ضمن دیدار با استاندار، از واحدهای تولیدی سیم و کابل و صنایع غذایی سحر در این استان بازدید و از نزدیک فرآیند تولیدات این واحدها که مشمول استاندارد اجباری هستند را بررسی کرد.

محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه در سفر یک روزه وارد قم رفت و با تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) ،حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، جوادی آملی از مراجع عظام تقلید و همچنین آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین دیدار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر