6 برند لامپ‌ LED غیراستاندارد در تهران شناسایی شد


6 برند لامپ‌ LED غیراستاندارد در تهران شناسایی شد

تهران-ایرنا- در جریان بازرسی و نمونه‌برداری از واحدهای توزیعی لامپ‌های LED در تهران، 9 برند نمونه‌برداری و امتحان شد که تنها سه برند در آزمون‌های مربوطه، نتایج مطابق با استاندارد داشتند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل استاندارد استان تهران، در این بازرسی که در قالب طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها)، از سطح بازار انجام‌ شد، ۲۵ نمونه از ۹ برند، آزمون و تنها سه برند در آزمون‌های مربوطه، نتایج مطابق با استاندارد و قبولی داشتند.
بازرسان استاندارد، انواع لامپ‌های ۷، ۹، ۱۲، ۱۵، ۱۸، ۲۰ و ۲۲ وات از برندهای مختلفی را نمونه‌برداری و آزمون کردند که در آنها ۶ برند OBD LIGHT، MAX، GOLDEN NOOR، NAMA LIGHT، NAMAYAN و MASAI با استاندارد ملی مطابقت نداشتند.

پیش از این نیز، مدیرکل استاندارد تهران با اعلام اجباری بودن استاندارد لامپ‌های روشنایی، تاکید کرد: از آنجا که همیشه امکان سوءاستفاده برخی متقلبان و سودجویان وجود دارد، مصرف‌کنندگان باید حتما لامپ‌های روشنایی با نشان استاندارد خریداری و مصرف کنند.

محمودرضا طاهری افزود: لامپ‌های کم‌مصرف مشمول استاندارد اجباری است و شهروندان باید هنگام خرید، به استاندارد بودن کالای مورد نظر توجه کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طحان نظیف: لایحه عفاف و حجاب هنوز به تأیید شورای نگهبان نرسیده است