بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای 200 نفر است


بستری‌های روزانه کرونا در آذربایجان غربی همچنان بالای 200 نفر است

ارومیه- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: طی 24 ساعت گذشته، 226 نفر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که نشان دهنده تداوم وضعیت نامناسب کرونایی در استان است.

دکتر جواد آقازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بیش از ۱۲ هفته گذشته، فشار بسیار زیادی به کادر درمان در آذربایجان غربی به ویژه شهر ارومیه وارد شده و تعداد بستری شدگان روزانه در این مدت، همواره بالای ۲۰۰ نفر بوده که رقم بسیار بالایی است.

وی اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۸۵۱ نفر در آذربایجان غربی به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده و بیش از یک چهارم این تعداد، در مراکز درمانی بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: با بستری شدن این تعداد، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به هزار و ۳۷۷ نفر رسید.

آقازاده گفت: همچنین در حال حاضر، ۲۷۹ نفر از بستری شدگان در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بوده و ۴۸ نفر نیز فقط با استفاده از ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

وی از فوت ۱۲ نفر در آذربایجان غربی از جمله پنج نفر در ارومیه، ۲ نفر مهاباد و ۲ نفر در میاندوآب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: با اضافه شدن این تعداد، فوتی‌های ناشی از کرونا در استان به ۶ هزار و ۷۲۹ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع ویروس کرونا بیش از ۲۹۸ هزار تن به این بیماری مبتلا شده اند که ۵.۱ درصد کل مبتلایان کشور را شامل می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا