مهمترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت


مهمترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته‌ای که گذشت

اردبیل- ایرنا- سفر رئیس جمهوری و هشت نفر از وزیران، تصویب 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای گردشگری، تلاش برای ثبت ملی ده‌ها اثر تاریخی و فرهنگی، ایجاد رشته‌های جدید در جهاد دانشگاهی و مراکز فنی و حرفه‌ای از جمله عناوین مهمترین رویدادهای خبری استان اردبیل در هفته گذشته بود.

سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل و دستاوردهای آن

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی که با همراهی ۹ نفر از وزیران و معاونان ریاست جمهوری روز جمعه اردبیل را به عنوان مقصد هشتمین دور از سفرهای استانی انتخاب کرده بود، مصوبه‌هایی در زمینه توسعه گردشگری، راه‌آهن، راه، کشاورزی، منطقه آزاد تجاری و امور زیربنایی داشت که در نهایت دستاوردهای قابل توجهی برای استان به ارمغان خواهد آورد.

در جریان این سفر مشکلات استان اردبیل بررسی شد و هیات‌های کارشناسی جلساتی تشکیل دادند و در نشستی با معاون اول رئیس‌جمهوری طرح‌ها، میزان اعتبارات و زمان مورد نیاز برای به نتیجه رسیدن آنها تعیین شد و در دولت تصویب شد تا در امسال و سال آینده اختصاص یابد.

** از احداث ۴۰ هزار واحد مسکونی تا تکمیل راه‌آهن

وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در استان اردبیل برای گام نخست ساخت ۴۰ هزار واحد مسکونی پیش‌بینی شده است و اگر متقاضی بیشتر شود، به نسبت متقاضیان برای ساخت مسکن اقدام خواهد شد.

رستم قاسمی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ساخت چهار هزار واحد مسکونی در استان اردبیل در جریان هشتمین سفر استانی دولت سیزدهم، تشریح کرد: ساخت این واحدها در قالب جهش تولید مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، برای احداث مسکن روستایی در استان اردبیل نیز ۶۰۰ میلیارد ریال در جریان این سفر اختصاص یافت.

وزیر مسکن و شهرسازی بیان کرد: بهسازی راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل نیز در دستور کار قرار گرفته است و برای این منظور به‌ویژه بخش حمل و نقل ۲۰ هزار میلیارد ریال اختصاص خواهد یافت.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن اردبیل- میانه روند خوبی دارد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری ‌برسد.

قاسمی درباره ساماندهی فرودگاه اردبیل نیز اظهار کرد: پروازهای این فرودگاه در فصل زمستان و موقع بارش برف و باران بیشتر لغو می‌شود اما برای جلوگیری از لغو پروازها اقدام‌های مهمی صورت خواهد گرفت؛ یکی از آنها اجرای باند جدید فرودگاه است که تا ۲ ماه آینده تکمیل می‌شود.

*** تکمیل ۱۹ هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق

وزیر نیرو گفت: طرح‌های زیادی در حوزه آب، برق و آبفا در استان اردبیل در حال اجرا است و از پاییز ۱۴۰۰ تا بهار سال ۱۴۰۱ پروژه‌هایی به ارزش ۱۹ هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

علی‌اکبر محرابیان، به وجود طرح‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل اشاره کرد و افزود: در حوزه وزارت نیرو اعتباراتی پیش‌بینی شده است که با تزریق آنها جهش خوبی در پروژه‌های این استان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: از جمله این پروژه‌ها سد عمارت است که در آستانه افتتاح قرار دارد و سد عنبران نیز با تزریق اعتبار تا بهار سال آینده آبگیری خواهد شد.

وزیر نیرو اضافه کرد: از سد عمارت آب شرب برای شهرستان گرمی تخصیص یافته و برای مجتمع آبرسانی روستایی موران هم اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از تخصیص مبلغ ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری از سد عنبران شهرستان نمین از توابع استان اردبیل در سال جاری خبر داد.

به گفته محرابیان، این اعتبار در ۲ هفته آینده ابلاغ می‌شود و از پیمانکار طرح می‌خواهیم تا طرح را تا پایان امسال به بهره‌برداری برساند.

**افتتاح ۳۷ طرح و اختصاص یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال برای توسعه گردشگری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی که از روز پنجشنبه در استان اردبیل حضور یافته بود، در آیین افتتاح ۳۷ طرح میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با حجم سرمایه‌گذاری نزدیک به یک‌هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال شرکت کرد.

افتتاح‌ها شامل پروژه‌های میراثی با سرمایه‌گذاری ۶۰ میلیارد ریال، زیرساخت‌های گردشگری با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال و پروژه‌های حوزه صنایع دستی به میزان ۲۰ میلیارد ریال بود.

همچنین پروژه‌های بهسازی و موزه‌ای مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۸۰۰ میلیارد ریال از جمله طرح‌هایی بود که به طور رسمی افتتاح شد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این آیین از اختصاص یک هزار و ۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای کمک به اقدام‌های توسعه‌ای در بخش گردشگری این خطه در جریان هشتمین سفر استانی رئیس جمهوری خبر داد.

عزت‌الله ضرغامی تشریح کرد: ۵۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار برای پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش گردشگری استان اردبیل و ۵۵۰ میلیارد ریال دیگر نیز برای بخش‌های دیگر حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی در نظر گرفته شده است.

*** افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ طرح کشاورزی

چهار طرح احداث مجتمع گلخانه‌ای در جریان سفر رئیس جمهوری به استان اردبیل در آیینی با حضور سیدجواد ساداتی‌نژاد، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد مغان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها در شهرک گلخانه‌ای یک‌هزار و ۶۰۰ هکتاری مغان از سوی بخش خصوصی در مجموع به مساحت ۱۹.۷ هکتار با صرف یک‌هزار و ۳۴۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال ۹۶ نفر احداث شده است.

همچنین چهار طرح دیگر گلخانه‌ای نیز در شهرک گلخانه‌ای مغان به مساحت ۱۶.۳ هکتار با سرمایه‌گذاری یک‌هزار و ۲۴۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۱ نفر کلنگ‌زنی شد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه پروژه تکمیل سیستم آبیاری کلاسیک بخش ۶ و ۷ مجتمع کشت صنعت و دامپروری مغان را کلنگ‌زنی کرد که به منظور آبیاری ۶۵۰ هکتار از اراضی کشت و صنعت مغان در مدت یک سال و با سرمایه‌گذاری دولت اجرا می‌شود.

وی تشریح کرد: بر اساس مصوبه‌های هشتمین سفر استانی هیات دولت به اردبیل، بانک کشاورزی آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات به بخش خصوصی در راستای سرمایه‌گذاری در ایجاد صنایع تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در این استان و به‌ویژه منطقه مغان اعلام می‌کند.

** تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال برای تکمیل تالار شهر

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ۲ هزار میلیارد ریال برای سرعت‌بخشی به اجرای پروژه مجتمع فرهنگی- هنری اردبیل (تالار شهر) در سفر امروز تخصیص یافت.

محمدمهدی اسماعیلی افزود: ایجاد سالن تئاتر، سالن موسیقی و کتابخانه در این مجموعه کم‌نظیر هدیه دولت مردمی به اهالی استان اردبیل خواهد بود.

وی بیان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال نیز برای تکمیل و تجهیز ۶ مجتمع فرهنگی- هنری استان اردبیل به تصویب رسید؛ ضمن اینکه با حمایت رئیس‌جمهوری و معاون اول ریاست جمهوری، چند پروژه مهم برای استان به تصویب رسیده است.

۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات گردشگری اردبیل تصویب شد

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از تصویب ارائه ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به تاسیسات گردشگری اردبیل خبر داد.

نادر فلاحی در این زمینه به خبرنگاران گفت: این تسهیلات از محل سفر رئیس‌جمهوری به استان و طرح‌های اقتصادی مصوب شده و مقرر است به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ارائه شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از بخش گردشگری و طرح‌های سرمایه‌گذاری در این حوزه تسریع شده است، بیان کرد: قرار شده تسهیلات مصوب‌ در قالب تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل برای طرح‌های شاخص و تاثیرگذار گردشگری ارائه شود.

به گفته مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، این طرح‌ها برای تمامی شهرستان‌های استان تعریف و شامل چندین طرح مهم و پیشران گردشگری است.

واحدهای گلخانه‌ای در اردبیل ۵۰ هکتار افزایش یافت

فرماندار اردبیل از توسعه فضای واحدهای گلخانه‌ای این شهرستان با افزوده شدن ۵۰ هکتار گلخانه جدید خبرداد.

مسعود امامی یگانه در بازدید از واحدهای گلخانه اردبیل اظهار کرد: برای ایجاد ۵۰ هکتار زیرکشت در زمینه واحدهای گلخانه‌ای در اردبیل یک میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: محصولات مختلفی از جمله گوجه فرنگی ،خیار ، فلفل و گل رز در این گلخانه‌ها تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز داخلی به کشورهای همجوار نیز صادر می‌شود.

فرماندار اردبیل همچنین به آماده بهره‌برداری شدن دومین مجموعه از واحدهای گلخانه شهرک سامیان اردبیل در سطح یک هکتار اشاره کرد و گفت: برای احداث و تکمیل این مجموعه ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۲۲۰ مجوز تولید صنایع دستی در اردبیل صادر شد

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل گفت: ۲۲۰ مورد مجوز فعالیت در قالب مشاغل خانگی و پروانه تولید با هدف رونق تولیدات صنعتگران صنایع ‌دستی این شهرستان در ۶ ماهه نخست سال‌جاری صادر شده است.

محمدرضا شایقی در این زمینه اظهار کرد: یکی از مهمترین کارکردهای رشته‌های مختلف صنایع دستی افزایش فرصت‌های شغلی است که در این راستا نام‌نویسی ۳۳۰ نفر و ثبت اشتغال آنها در سامانه پنجره واحد اشتغال و رصد انجام شده است.

وی افزود: ۱۷۰ نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال نیز در ۶ ماهه نخست سال‌جاری به بانک‌های عامل معرفی شدند تا این صنعتگران صنایع دستی از مبلغ ۲۰ میلیارد ریال تسهیلات بهره‌مند شوند.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی اردبیل بیان کرد: همچنین در این مدت ۲ مورد پشتیبان صنایع دستی برای دریافت وام به مبلغ چهار میلیارد ریال به بانک‌های مربوطه معرفی شدند.

۵۰۰ میلیون ریال اعتبار به مساجد استان اردبیل اختصاص یافت

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: امسال پنج باب مسجد استان در اولویت رسیدگی قرار دارد که از سوی ستاد اقامه نماز کشور برای هر یک از آنها مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص داده شده است.

الله‌شکر عبدی در نشست مجمع خیرین مسجدساز استان اردبیل یادآور شد: ستاد اقامه نماز کشور در سال گذشته از میان ۵۰ مسجدی که از سوی ستاد اقامه نماز استان معرفی شد برای ۱۵ مسجد (هر کدام مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال) کمک مالی اعطا کرده بود.

وی افزود: بر اساس بخشنامه‌های اخیر مجمع خیرین مسجد ساز و ستاد اقامه نماز کشور، مسجدهای متقاضی دریافت کمک مالی باید تمام شرایط در نظر گرفته شده را رعایت کنند، در غیر این صورت کمکی به آنها تعلق نخواهد گرفت.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل با تاکید بر اینکه همه مساجد باید شماره شبا بانکی داشته باشند، بیان کرد: هیات امنا موظف هستند که در این زمینه اقدام کنند و شماره شبای مورد نظر به تایید بانک عامل برسد تا در صورت نیاز به کمک مالی، فهرست مسجدها همراه با شماره شبای آنها به ستاد اقامه نماز کشور ارسال گردد.

ده‌ها اثر تاریخی و فرهنگی مشگین‌شهر ثبت ملی می‌شود

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشگین‌شهر از تشکیل پرونده برای ثبت ده‌ها اثر تاریخی و فرهنگی این شهرستان در ردیف ملی خبرداد.

ایمانعلی ایمانی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: این آثار شامل ورنی‌بافی، بازی خورخور، بازی گروهی نبش بیدانا، بازی گروهی قیغ مده، بازی گروهی و ثبت اجرای ( سوتو سومک)، غذای شومن کته سی، شیلان پلو و گزنه آشی است.

وی افزود: بزباشی، بولاغ اوتی آشی، نان کومه، بازی دریمه آغاج در طایفه گیکلو، بازی ساچما آغاج در طایفه گیکلو، بازی گروهی ثبت اجرای چک اوزندی با گون سالدی از دیگر طرح‌هایی است در ردیف ثبت در فهرست میراث ملی قرار دارد.

رئیس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی مشگین‌شهر بیان کرد: خیار کنچوبه، درختان آردواج کنچوبه، آبگرم موئیل، آبگرم قینرجه، آبگرم قوتورسویی، انگور مشگین‌شهر، درخت گردوی اندزق و درخت گردوی حصار از دیگر اثرهای مورد نظر برای ثبت در فهرست میراث ملی است.

رشته‌های مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی متنوع می‌شود

رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کشور گفت: راه‌اندازی رشته‌های مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با توجه به ظرفیت‌های مناطق مختلف کشور متنوع‌تر می‌شود.

محمدعلی گودرزی در بازدید از مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل با اشاره به این که زیرساخت‌های مناسبی برای تحصیل علاقه‌مندان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اردبیل وجود دارد، افزود: این مرکز یکی از مراکز مجهز جهاد دانشگاهی در کشور به شمار می رود و امکانات تحصیلی و رفاهی خوبی برای دانشجویان فراهم کرده است.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های اردبیل در زمینه گیاهان دارویی و تولید فرش ، مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی این استان با اخذ کد رشته‌های باغبانی (گیاهان دارویی و معطر) و صنایع دستی- فرش دستباف در این زمینه خوب عمل کرده است.

گودرزی با تاکید بر برگزاری رویدادهای علمی مرتبط با فرش در اردبیل اضافه کرد: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان اردبیل باید تلاش مضاعفی در این زمینه داشته باشد و الگوی موفقی در زمینه تولید و عرضه مناسب فرش ارائه کند.

وی با اشاره به حرکت جهاد دانشگاهی در زمینه امور مغفول مانده کشور بیان کرد: بازدید از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی استان اردبیل نشان داد که این واحد با تبعیت از این رویکرد و با راه‌اندازی مراکز نوآوری و شتاب‌دهی، درمان ناباروری و رشد فناوری گیاهان دارویی و همچنین خط تولید نشاسته حفاری، فعالیت‌های خود را برنامه‌ریزی کرده و پیش می‌برد.

بیش از ۲ هزار معلول با اختلال بینایی در استان اردبیل وجود دارد

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۲ هزار و ۸۹۱ نفر معلول دارای اختلال بینایی تا کنون در این استان شناسایی شده و زیر پوشش قرار گرفته است.

بهزاد ستاری در آیینی به مناسبت روز جهانی نابینایان اظهار کرد: یک‌هزار و ۶۰۶ نفر از نابینایان مستمری ماهانه دریافت می‌کنند و سایرین نیز به تناسب نیاز و اولویت‌ و بر اساس شیوه‌نامه‌های سازمانی از خدمات توانبخشی و سایر خدمات غیرمستمر برخوردار هستند.

وی با اشاره به اهمیت خدمات توانبخشی ارائه شده به نابینایان افزود: پرداخت مستمری، کمک هزینه تحصیلی و حرفه آموزی، کمک هزینه ایاب و ذهاب، خرید و ساخت مسکن معلولان نابینا، ارائه لوازم کمک توانبخشی، مناسب‌سازی منزل، اعطای کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه و تلاش برای جذب وام‌های کم‌بهره و قرض الحسنه از جمله این خدمات است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در مورد مشکلات فراروی نابینایان بیان کرد: اجرا نشدن کامل ضوابط و اصول مناسب‌سازی در ساختمان‌های عمومی و معابر شهری همچنین رعایت نشدن حقوق نابینایان به ویژه در زمینه پازل‌بندی معابر از جمله مشکلاتی هستند که نابینایان زیر پوشش تقاضای رفع و یا کاهش آنها را از مسئولان دارند.

رشته‌های مهارتی جدید در مراکز فنی و حرفه‌ای اردبیل دایر می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل گفت: در کنار توسعه و تقویت رشته‌های آموزشی پرمخاطب در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، راه‌اندازی رشته‌های مهارتی جدید متناسب با بازار کار در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

بهروز امامی در آیین معارفه رئیس جدید مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان خلخال افزود: ۲۵ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در مرکز و شهرستان‌های مختلف استان در آموزش مهارت‌های کسب و کار در عرصه‌های مختلف آموزش عمومی، صنعت، خدمات و اصناف فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اهمیت نقش آموزش‌های مهارتی و توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی در جهت رفع معضل اشتغال به تشریح سیاست‌ها و برنامه‌های جدید سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای پرداخت و اظهار کرد: رویکرد جدید این مرکز توسعه مهارت‌های فنی در بخش مهارت‌های نرم‌افزاری متناسب با نیاز امروزی از جمله راه‌اندازی آموزش‌های فنی در بخش تعمیرات تلفن همراه و انرژی خورشیدی است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به عملکرد این اداره‌کل در برگزاری آموزش‌های فراگیر و متنوع اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای با نگاه کیفی‌سازی تلاش می‌کند بستر مناسبی را در جهت توانمندسازی افراد جویای کار و افزایش بهره‌وری نیروهای شاغل فراهم کند.

هشت هزار تن انواع حبوبات در اردبیل تولید شد

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل از تولید هشت هزار تن انواع حبوبات در اراضی زراعی این شهرستان در سال زراعی جاری خبرداد.

علی‌حسین احدی عالی به خبرنگاران گفت: این میزان عملکرد از سطح هشت هزار و ۵۳ هکتار از اراضی تحت کشت حبوبات تولید شد که شامل انواع لوبیا ، عدس ، نخود و باقلا می‌باشد.

وی افزود: کشت حبوبات در راستای سیاست‌های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی صورت می‌گیرد و با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب کشت حبوبات در منطقه و استقبال کشاورزان هر سال نسبت به سال زراعی گذشته کشت آن در این شهرستان افزایش می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: از این میزان سطح کشت هزار و ۷۶۵ هکتار به کشت انتظاری عدس و هزار و ۵۰ هکتار نیز به کشت انتظاری نخود اختصاص یافت.

وی ادامه داد: در کشت انتظاری به دلیل فراهم بودن بارش‌های زمستانه و استفاده حداکثری از بارندگی‌ها که مزیت بزرگی محسوب می‌شود و افزایش طول دوره رشد رویشی گیاه، عملکرد محصول به میزان قابل توجهی افزایش یافته و موجب درآمدزایی بیشتر کشاورز می‌شود.

پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر در اردبیل فراهم شد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور امکان پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر (QR) در این استان فراهم شد.

حسین دشتی در آیین رونمایی از این طرح افزود: حدود ۱۱۰ هزار صندوق صدقه کمیته امداد در استان اردبیل توزیع شده است که برای هر کدام از آنها کد کیوآر اختصاصی تعلق خواهد گرفت و مردم می‌توانند از طریق کد کیوآر اقدام به پرداخت صدقه کنند.

وی افزود: بر اساس روش پرداخت صدقه از طریق کد کیوآر هر مشترک صندوق صدقات می‌تواند با داشتن کد کیوآر اختصاصی خود و با استفاده از گوشی تلفن همراه به‌ آسانی نسبت به پرداخت صدقه اقدام کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اظهار کرد: کد کیوآر با هدف اشاعه روزافزون فرهنگ احسان و انفاق و استفاده از شیوه‌های نوین در پرداخت صدقات و سایر کمک‌های مردمی فعال شده است.

۹۳ کلاس درس به فضاهای آموزشی اردبیل افزوده می‌شود

فرماندار اردبیل از اضافه شدن ۹۳ کلاس درس جدید به فضاهای آموزشی موجود این شهرستان با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اجرا خبر داد.

مسعود امامی یگانه در این زمینه گفت: ۹ واحد آموزشی سه کلاسه، ۶ کلاسه، ۱۲ کلاسه و ۲۴ کلاسه در نقاط مختلف شهرستان اردبیل در دست ساخت است که تعدادی از آنها تکمیل شده و آماده بهره‌برداری است.

وی بیان کرد: برای احداث این واحدها در شهر اردبیل و روستاهای تابعه تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و با بهره‌برداری کامل از آنها ۹۳ کلاس جدید به مجموع سرانه آموزشی مدرسه‌های این شهرستان افزوده می شود.

فرماندار اردبیل اضافه کرد: امسال از محل اعتبارات استانی ۱۱۰ میلیارد ریال برای تجهیز و بهسازی مدرسه‌های این شهرستان اختصاص یافته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر