وضعیت کرونایی دشتستان زرد شد


وضعیت کرونایی دشتستان زرد شد

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طبق گزارش سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کرونایی شهرستان دشتستان ایناستان از آبی (کم خطر) به زرد خطر متوسط ) تغییر رنگ داد.

دکتر سعید کشمیری روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین سامانه ماسک نشان می‌دهد وضعیت شهرستان دشتی استانبوشهر نیز که مدت‌ها در وضعیت زرد کرونایی قرار داشت به آبی تغییر کرد.

وی بیان کرد: براین اساس در زمان حاضر شهرستان‌های بوشهر، تنگستان، دیلم، عسلویه و دشتستان در وضعیت زرد و شهرستان‌های جم، دشتی، کنگان، دیر و گناوه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: تغییر رنگ کرونایی شهرستان‌ها بیانگر میزان توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در آن منطقه است و با کوچکترین عادی انگاری و بی توجهی امکان بازگشت به روزهای بحرانی کرونایی فراهم می‌شود.

وی با اشاره به روند کاهشی بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر ادامه داد: در زمان حاضر متوسط ورودی روزانه به بیمارستان‌ها به ۳۰ نفر در روز رسیده که نسبت به شهریور ماه ۳۰ درصد کاهش یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: همچنین آمار ابتلا نیز در این استان کاهش یافته به نحوی که تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد نمونه‌های گرفته شده از افراد مشکوک مثبت است این درحالی است که در اوج شیوع همه گیری کرونا در مرداد ماه این رقم به بیش از ۸۰ درصد می رسید.

وی ادامه داد: آمارها بیانگر این است که بیماری تحت کنترل است و در صورت هرگونه عادی انگاری امکان شعله ور شدن ویروس وجود دارد و برای حفظ وضع موجود راهی بجز رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت واکسیناسیون گفت: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا از امروز ارائه بسیاری از خدمات وابسته به ارائه کارت واکسن است و طبق بخشنامه از ورود کارکنان و کارمندانی که بدون عذر موجه برای واکسیناسیون اقدامی نکرده اند، جلوگیری می‌شود.

کشمیری ادامه داد: در زمان حاضر ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال یک نوبت و ۵۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال هر دو نوبت واکسن خود را در استان بوشهر دریافت کرده‌اند.

وی در باره واکسیناسیون جمعیت دانش آموزی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۶۰ درصد دانش آموزان این استان نوبت اول واکسن خود را دریافت و بزودی تزریق نوبت دوم آنها آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تلاش می‌شود تا اواسط آبان ماه واکسیناسیون دانش‌آموزی در این استان به ۸۰ درصد برسد.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۷هزار ۴۷۸ در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و یکهزار و ۹۹۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | کلاهبرداری هندوانه فروش خیابانی در تهران؛ رنگ کردن هندوانه برای گول زدن مردم!