گزیده خبرهای چهارمحال و بختیاری در آخرین هفته از مهر 1400


گزیده خبرهای چهارمحال و بختیاری در آخرین هفته از مهر 1400

شهرکرد - ایرنا- تاکید مسوولان استانی در تسریع خدمت‌رسانی به مناطق زلزله‌زده کوهرنگ، پایان زمان خرید تضمینی دام عشایر، رسیدن گستردگی کرونا به کف موج پنجم و ثبت جهانی بِرند گز بلداجی از جمله مهم‌ترین رویدادهای خبری چهارمحال و بختیاری در هفته پایانی مهر امسال به شمار می‌رود.

حسن مونسان عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران و ترحم بهزاد مدیرکل دفتر امور مراتع سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور از جمله مسوولان کشوری هستند که در آخرین هفته از مهر سال ۱۴۰۰ برای دیدار و گفت‌وگو با مدیران استانی و حضور در برنامه‌های مختلف به شهرکرد سفر کردند.

همچنین در این هفته نشست‌های شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی و هماهنگی قرارگاه جهادی بازسازی مناطق زلزله‌زده برگزار شد و مسوولان استانی در خصوص برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی به تبادل ‌نظر پرداختند.

چهارمحال و بختیاری در توسعه واحدهای گلخانه‌ای رتبه برتر را کسب کرد

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با توسعه هفت هکتار گلخانه در صدر جدول توسعه واحدهای گلخانه‌ای کشور در نیمه اول سال جاری قرار گرفته است.

عطاءالله ابراهیمی افزود: از ابتدای اجرای طرح توسعه گلخانه تا سال گذشته تنها ۳۰ هکتار گلخانه در استان احداث شده بود که با توجه به استقبال کشاورزان و همچنین ارائه تسهیلات، پارسال هفت هکتار گلخانه به مساحت گلخانه‌های استان افزوده شد.

به گفته وی، توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، شیلاتی و دامپروری در اولویت برنامه‌های سازمان قرار دارد و بیش از ۲۰ مورد مکان‌یابی و تامین زیرساخت برای احداث مجتمع‌های کشاورزی در استان فراهم شده است که این رویکرد در افزایش تولیدات بخش کشاورزی، حفظ کاربری اراضی و کاهش هزینه‌های تولید اثرگذار است.

امام جمعه شهرکرد: بازسازی منازل زلزله‌زده کوهرنگ سریع‌تر عملیاتی شود

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با تاکید بر تسریع بازسازی مناطق زلزله‌زده کوهرنگ گفت: با گذشت ۲ هفته از وقوع زلزله کوهرنگ، هنوز مردم و ساکنان مناطق زلزله‌زده با مشکلات زیادی مواجه‌اند و کمترین خدمت‌رسانی به مردم این مناطق به خصوص در مناطق دور افتاده ارائه شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: تاکنون گزارش دهی و جمع‌بندی خسارت‌ها به خوبی انجام شده، اما کار عملیاتی در این مناطق صورت نگرفته است.

وی بر برقراری تعادل در ارائه خدمات بین همه مناطق زلزله‌زده تاکید و تصریح کرد: ارائه خدمات و آغاز کارهای عملیاتی باید در همه مناطق اجرا شود و مناطق دور افتاده و سخت گذر نیز مورد توجه قرار گیرد.

طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی جمعیت تدوین می‌شود

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اینکه نخستین طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی جمعیت به صورت استانی ویژه چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود، گفت: بررسی ویژگی‌های جمعیتی و تعیین گروه‌های اولویت‌دار برای اجرای برنامه‌های ورزش همگانی از اصلی‌ترین حوزه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

افشین ملایی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری از ظرفیت‌های مناسبی در گردشگری ورزشی برخوردار است، افزود: روند تدوین این طرح به زودی در نشستی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تا متناسب یا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی چهارمحال و بختیاری یک برنامه‌ریزی هدفمند برای کاهش مشکلات ناشی از کم‌تحرکی و بهبود وضعیت سلامت عمومی انجام شود.

شیوع کرونا در چهارمحال و بختیاری به کف موج پنجم رسید

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبات شیوع کرونا در این استان در ۲ هفته اخیر، گفت: بر این اساس باید اعلام کرد که موج پنجم کرونا در استان به کف خود رسیده است.

مجید شیرانی افزود: اگر چه در هفته‌های اخیر شیوع کرونا در استان با افت‌وخیزهای ناچیزی روبرو بوده است اما با شیب بسیار ملایم حرکتی رو به کاهش داشته و در وضعیت باثباتی قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ علامتی حاکی از شکل‌گیری موج ششم کرونا در استان گزارش نشده است، تصریح کرد: چنانچه مردم استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری به کار گیرند و جمعیت بیشتری نسبت به کرونا واکسینه شود امید می‌رود موج شدیدتری نسبت به موج پنجم شکل نگیرد.

بِرند گز بلداجی چهارمحال و بختیاری ثبت جهانی شد

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پس از گذشت چهار سال از ثبت ملی گز بلداجی این استان، این برند به تازگی موفق به کسب نشان جهانی شد.

سجاد رستمی افزود: با دریافت این نشان جهانی علاوه بر افزایش تولید و صادرات این محصول هیچ تولیدی در جهان نمی‌تواند از برند بلداجی سوءاستفاده کند.

وی ادامه داد: با ثبت برند، گسترش تجارت جهانی امکان‌پذیر و طیف وسیعی از مصرف‌کنندگان مختلف در سراسر جهان با این برندها آشنا خواهند شد و ثبت قانونی یک نام تجاری برای آن حمایت قانونی فراهم می‌کند و از سوء‌استفاده طرح جلوگیری می‌شود.

زمان خرید تضمینی دام عشایر پایان یافت

مدیر پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح خرید و کشتار دام مازاد عشایر استان با تاخیر چندماهه از ۱۱ مهرماه سال جاری آغاز شد و با توجه به اینکه زمان حضور عشایر در استان تا ۲۵ مهرماه ادامه داشت،خرید تضمینی نیز تا همین تاریخ مجوز داشت.

بهروز آل‌مومن افزود: وی با اشاره به اینکه خرید تضمینی دام عشایر مشروط به تمدید شدن مجوز خرید تضمینی دام است، تصریح کرد: تاکنون بیش از سه هزار و ۱۰۰ راس دام مازاد عشایر و دامداران از جمله بز و میش در استان خریداری شده است.

زمین برای احداث دهکده فرش جانمایی شد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تعیین مکان برای احداث دهکده فرش استان خبر داد و گفت: این زمین در محدوده چالشتر شهرکرد به زودی از سوی اداره کل راه و شهرسازی به این سازمان واگذار می‌شود.

جهانبخش مرادی افزود: برای احداث این دهکده فرش ۳۲ میلیارد تومان اعتبار به سازمان برنامه‌ و بودجه پیشنهاد شده است که در صورت تصویب و تخصیص می‌توان عملیات اجرایی آن را آغاز کرد.

وی با اشاره به وجود ۱۰۰ هزار بافنده فرش در استان، تصریح کرد: با راه‌اندازی این دهکده بافندگان در این دهکده به صورت متمرکز مستقر می‌شوند و تمامی مراحل تولید تا صادرات فرش در این مکان ساماندهی می‌شود.

استاندار: خدمات‌رسانی در شهرستان کوهرنگ متوقف نشود

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد به بهانه تخریب ساختمان اداری و یا ناامن بودن محیط کار، خدمات‌رسانی در شهرستان زلزله‌زده کوهرنگ را تعطیل کند.

اقبال عباسی افزود: هیچ دستگاهی برای تعمیر و بازسازی ساختمان اداری خود، منتظر اعتبارات ستاد مدیریت بحران نماند و هر دستگاهی تا زمانی که این اعتبارات در اختیار استان قرار گیرد ضمن اینکه با رایزنی با دستگاه بالادستی خود می‌تواند تعمیر ساختمان خود را آغاز کند ،بلکه به هر طریقی از جمله برپایی چادر و کانکس ملزم است که خدمات‌رسانی را ادامه دهد.

وی ادامه داد: اولویت جبران خسارت‌های ناشی از زلزله در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در مرحله نخست به بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی اختصاص دارد که در همین راستا قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده در استان با محوریت سپاه تشکیل شده و امید است بتوان از این طریق در بهبود وضعیت مردم اقدامات قابل‌توجهی انجام گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...