80 درصد گروه سنی بالای 18 سال خراسان شمالی واکسینه شدند


80 درصد گروه سنی بالای 18 سال خراسان شمالی واکسینه شدند

بجنورد- ایرنا- معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از 80 درصد گروه سنی بالای 18 سال در استان واکسینه شدند که بیشتر از میانگین کشوری است.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، علی بیگ زاده در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهار داشت: بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان روند واکسیناسیون به خوبی پیش می رود و تعداد ابتلا، بستری و فوتی ها در استان نزولی است.

وی تصریح کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید مورد توجه قرار گیرد و واکسیناسیون نیز شتاب بیشتری گیرد تا تداوم این روند نزولی ادامه داشته باشد.

بیگ زاده بیان کرد: بر اساس تاکید رئیس جمهوری، صاحبان تریبون به ویژه رسانه ها و صدا و سیما در بحث اقناع سازی مردم باید پای کار آیند و با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها آموزش عمومی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار این مراکز قرار گیرد.

بر اساس آمار دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی؛ از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون تاکنون ۵۴ هزار و ۷۹۶ دُز در این استان دریافت شده است که از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۸۹ دُز در مرحله اول واکسیناسیون و ۱۳ هزار و ۶۲۲ دُز نیز در مرحله دوم واکسیناسیون تزریق شده است.

بر اساس آخرین فهرست رنگ‌بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین در وضعیت نارنجی (پرخطر)، مانه و سملقان، فاروج، گرمه و جاجرم زرد و شهرستان رازوجرگلان نیز در وضعیت آبی قرار گرفته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نتانیاهو با هدف ماندن در قدرت به دنبال جنگ با ایران است