هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا


هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا

مادر آترا به پلیس می‌گوید که وقتی صبح روز بعد وارد اتاق شده دیده که دخترش روی تخت دراز کشیده و دهانش باز است و دست چپش آویزان شده است.

هفته گذشته، یک مرد هندی به دلیل آنکه از یک مار کبرا برای به قتل رساندنِ همسرش استفاده کرد، در یک حکم بی‌سابقه قضایی، به دو بار زندانِ ابد محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، کبرا‌ها نیش نمی‌زنند، مگرآنکه شما آن‌ها را تحریک کنید. سوراج آن را با ژاکتش گرفته و مجبورش کرده تا همسرش را نیش بزند. آترا به طرز مرموزی دچار مارگزیدگی شد. او را افعی راسل گزیده بود. یکی از سمی‌ترین مار‌های خاکی‌رنگ که مسئول مرگ هزاران نفر در هند است.
هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا
در ماه آوریل سال گذشته، یک مرد ۲۸ ساله به نام سوراج کومار ۹۲ دلار برای خرید یک مار کبرای زیبا، که یکی از زهرآگین‌ترین مار‌ها در جهان است، پرداخت کرد.
خرید‌وفروش مار در هند غیرقانونی است؛ برای همین سوراج مار را مخفیانه از یک مارگیر به نام سورِش کومار که در ایالت جنوبی کرالا کار می‌کند، خرید. سوراج مار را در یک محفظه پلاستیکی جای داد و یک سوراخ در آن ایجاد کرد که مار بتواند نفس بکشد و بعد آن را با خودش به خانه برد.
هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا
سیزده روز بعد او محفظه را داخل یک کیسه گذاشت و به خانه خانواده همسرش در ۴۴‌کیلومتری خانه خودشان رفت. یعنی به جایی که همسرش به دلیل گزشِ مرموزِ یک مار داشت دوران نقاهتش را می‌گذراند.
سوراج و آترا دو سال پیش از این واقعه و از طریق خدمات همسریابی با هم آشنا شده بودند. پدر سوراج راننده ریکشاو و مادرش خانه‌دار بود. آترا که ۳ سال کوچک‌تر از سوراج بود و از ناتوانی در یادگیری رنج می‌برد، از یک خانواده مرفه‌تر بود. پدر او تاجر لاستیک و مادرش مدیر بازنشسته مدرسه بود.
وقتی این زوج ازدواج کردند، سوراج یک جهیزیه کامل از خانواده عروس دریافت کرد که شامل ۷۶۸ گرم طلا (که با نرخ امروز معادل ۳۲۰۰۰ دلار است)، یک سوزوکی سدان و ۴۰۰۰۰ روپیه پول نقد بود. برطبق گزارش بازرپرس‌های پرونده سوراج همچنین ماهانه ۸۰۰۰ روپیه از خانواده عروس دریافت می‌کرد تا «از دخترشان مراقبت کند.»
هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا
بعد از آنکه آترا به طرز مرموزی دچار مارگزیدگی شد به بیمارستان منتقل و بعد از دریافت درمان‌های لازم به خانه والدینش رفت تا دوران نقاهت خود را در آنجا بگذراند. او ۵۲ روز را در آنجا بود و نیاز به ۳ عمل جراحی دردناک داشت تا پایش را که آسیب دیده بود، ترمیم کند. او را یک افعی راسل گزیده بود. یکی از سمی‌ترین مار‌های خاکی‌رنگ که هر سال مسئول مرگ هزاران نفر در هند است.
بعد آترا در شب ۶‌ام ماه مه، درحالی که هنوز در حال بهبودی بود، یک لیوان آبمیوه از سوراج می‌گیرد که به گفته بازرپرس سوراج در آن قرص خواب ریخته بوده است. وقتی این معجون آترا را بی‌حس می‌کند، سوراج محفظه حاوی مار کبرا را می‌آورد، آن را برمی‌گرداند و مار ۱‌ونیم‌متری را روی همسرش که خواب بود، رها می‌کند.
هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا
اما مار به آترا حمله نمی‌کند بلکه از روی او سر می‌خورد و دور می‌شود. سوراج مار را بر می‌دارد و به روی همسرش پرت می‌کند، اما مار باز هم سر می‌خورد و دور می‌شود. سوراج برای بار سوم مار را می‌گیرد. او مار را به کمک ژاکتش برمی‌دارد و سر مار را به بازوی چپ آترا فشار می‌دهد. مار که مضطرب شده است، با دندان‌های نیش دو بار آترا را می‌گزد. بعد به گوشه‌ای از اتاق می‌خزد و تمام شب را در همان‌جا می‌ماند.
ماویش کومار، یک متخصص خزندگان، می‌گوید: «کبرا‌ها نیش نمی‌زنند، مگرآنکه شما آن‌ها را تحریک کنید. سوراج آن را با ژاکتش گرفته و مجبورش کرده تا همسرش را نیش بزند. به گفته بازرسان، سوراج لیوان آبمیوه را می‌شوید، چوبی را که به کمکش مار را گرفته بود از بین می‌برد و تمام تماس‌های گوشی‌اش را پاک می‌کند.
مادر آترا به پلیس می‌گوید که وقتی صبح روز بعد وارد اتاق شده دیده که دخترش روی تخت دراز کشیده و دهانش باز است و دست چپش آویزان شده است.
او می‌گوید سوراج هم در اتاق بود. مانیمِخالا ویجایان، از دامادش که در اتاق است، می‌پرسد: «چرا سراغش نرفتی ببینی خواب است یا چیز دیگری است؟» سوارج به مادر همسرش می‌گوید: «نمی‌خواستم از خواب بیدارش کنم.»
خانواده با عجله آترا را به بیمارستان منتقل می‌کند و در آنجا دکتر‌ها اعلام می‌کنند که آترا بر اثر مارگزیدگی مرده است و پلیس را خبر می‌کنند. گزارش کالبدشکافی یک جفت جای نیش را که هر کدام ۲‌ونیم سانتی‌متر با دیگری فاصله دارد، روی بازوی سمت چپ آترا تشخیص می‌دهد.
هند/ دو بار زندانِ ابد برای قتل همسر با مار کبرا
آزمایش خون و بررسی محتوایات معده خبر از وجود سم و داروی خواب‌آور در خون و معده او می‌دهد. سم کبرا می‌تواند با فلج کردنِ ماهیچه‌های تنفسی ظرف چند ساعت باعث مرگ شود. به دنبال شکایتِ والدینِ آترا، پلیس سوراج را در روز ۲۴ ماه مه و در ارتباط با مرگ غیرمعمولِ همسرش دستگیر کرد. بعد از ۷۸ روز بازپرسی و تحقیق و با یک پرونده ۱۰۰۰‌صفحه‌ای، محاکمه سوراج آغاز می‌شود.
بیش از ۹۰‌نفر شامل جانورشناسان و پزشکان در این محاکمه شهادت دادند. دادستان پرونده را با استفاده از تاریخچه تماس‌های سوراج، تاریخچه جستجوی اینترنت، لاشه مار کبرا در باغ پشتیِ منزل او، مقدار زیادی داروی خواب‌آور در خودروی خانواده و شواهدی که نشان می‌دهد او نه ۱‌مار بلکه ۲‌مار خریداری کرده بوده است، تکمیل کرد.
بازپرسان گفتند که مار افعی راسل که چند ماه جلوتر آترا را نیش زده بود نیز توسط سوراج خریداری شده بوده است. سورش، مارگیری که مار را به سوراج فروخته بود نیز علیه او شهادت داد و گفت که هر دو ما را به او به سوراج فروخته بوده است.
یک جانورشناس به دادگاه گفت که خیلی بعید است کبرا از یک پنجره بلند به داخل اتاق خواب این زوج وارد شده باشد. حتی صحنه جرم را به کمک یک مار کبرا، یک چوب مارگیری و یک عروسک که به جای قربانی روی تخت خوابانده بودند، بازسازی کردند.
ماویش کومار، می‌گوید: «مار کبرا شب‌ها خیلی فعال نیست. هر بار که ما کبرا را روی عروسک انداختیم، او سر خورد و به گوشه‌ای تاریک در اتاق خزید. حتی وقتی که کبرا را تحریک کردیم، تمایلی به گزیدن نداشت.»
او سپس گردن کبرا را گرفت و او را مجبور کرد که یک تکه گوشت مرغ را که به دست پلاستیکیِ عروسک وصل شده بود، گاز بگیرد. فاصله بین جای نیش‌ها درست به اندازه فاصله نیش‌هایی بود که روی بازوی آترا قرار داشت.
قاضی ام مانوج، با اشاره به همسرکشی، گفت: «این مورد از انواع شیطانی و بسیار خبیثانه بوده است.» قاضی مانوج سوراج را به اتهام قتلِ همسرش با نیش مار و تلاش برای جلوه دادنِ تصادفیِ این قتل، به زندان ابد محکوم کرد.
به گفته محققان، سوراج طی ۴‌ماه ۳ بار تلاش کرده بوده تا همسرش را به قتل برساند و نیش کبرا نه دومین بلکه سومین تلاش او در این زمینه بوده است. سوراج که کارمند وصول در یک بانک محلی است، فوریه سال گذشته با سورشِ مارگیر ملاقات کرد و به بهای ۱۰۰۰۰ روپیه یک مار افعی راسل را از او خرید. او مار را در یک محفظه پلاستیکی به خانه برد و زیر انبوهی از هیزم‌های شومینه مخفی کرد.
به گزارش پلیس، سوراج، در روز ۲۷‌فوریه مار را در طبقه اول خانه رها می‌کند و از همسرش می‌خواهد که به طبقه بالا رفته و گوشی تلفن همراه او را بیاورد. مادر آترا به پلیس گفته که در این هنگام آترا متوجه حضور مار در کف مرمرین خانه می‌شود و زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد. سوراج از راه می‌رسد، مار را با یک چوبدستی می‌گیرد و خانه را ترک می‌کند. او مار را به درون محفظه برمی‌گرداند.
در شبِ دوم ماه مارس سوراج دوباره امتحان می‌کند. او پودینگ همسرش را به مواد خواب‌آور آغشته می‌کند و سپس افعی را در اتاق خواب او رها می‌کند. به گفته کارشناسان، افعی این بار حمله می‌کند. آترا از درد از خواب بیدار می‌شود و به خود می‌پیچد. افعی پای او را گزیده است و سوراج مار را از پنجره خانه به بیرون پرت می‌کند.
پدر آترا می‌گوید: «نیش مار در کرالا بسیار شایع است، برای همین ما شک نکردیم که این کار از روی عمد صورت گرفته باشد. (هر سال ۶۰۰۰۰ نفر بر اثر مارگزیدگی در هند جان خود را از دست می‌دهند).
آن شب پیدا کردن بیمارستانی که مراقبت‌های ویژه ارائه دهد، ۲ ساعت طول می‌کشد. آترا دچار التهاب شدید و لختگی خون شده است. او سه عمل پیوند پوست انجام می‌دهد و بعد به خانه والدینش در روستای وِردانت در کولام می‌رود تا استراحت کند. سوراج به همراه پسر و والدینش در خانه‌اش است. اما او همان موقع مشغول کشیدنِ نقشه دوم است. آنوپ کریشنا، یکی از بازپرس‌های پرونده می‌گوید: «سوراج زمانی که همسرش در بیمارستان بستری بوده در اینترنت درباره گرفتنِ مار‌ها و چگونگی کار کردن با سم آن‌ها تحقیق می‌کرده است.»
بازپرس‌ها می‌گویند که سوراج از زمان تولد پسرش در سال ۲۰۱۹ به فکر به قتل رساندنِ همسرش بوده است. تاریخچه جستجو‌های اینترنتی او نشان می‌دهد که او مشغول جستجو برای پیدا کردنِ مار‌های سمی بوده و یک کانال را درباره گرفتنِ مار‌ها در یوتوب دنبال می‌کرده است. یکی از معروف‌ترین ویدیو‌هایی که او تماشا کرده بود، درباره گرفتنِ «افعیِ راسل خطرناک و تهاجمی» بود.
سوراج به دوستانش گفته بود که همسرش در خواب دیده که «توسط مار‌ها نفرین شده» و «سرنوشتش مردن با نیش مار است.» بازپرس‌ها می‌گویند، سوراج تصمیم داشت که همسرش را به قتل برساند، پول‌های همسرش را بدزدد و با یک زن دیگر ازدواج کند. سربازرس دایره جنایی پلیس می‌گوید: «او بار سوم موفق شد.»
سوراج به دو بار زندانِ ابد محکوم شده و به گفته پلیس هیچ احساس پشیمانی‌ای نشان نداده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته