2300 واحد روستایی در کهگیلویه با استفاده از تسهیلات کم بهره احداث شد


2300 واحد روستایی در کهگیلویه با استفاده از تسهیلات کم بهره احداث شد

یاسوج - ایرنا - رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه گفت: از سال 95 تاکنون 2 هزارو 300 واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات کم بهره در این شهرستان احداث و به بهره برداری رسیده است.

مهرداد متقی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این تعداد واحد مسکونی در طرح بهسازی و بازسازی مسکن محرومین در مناطق مختلف شهرستان با پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض از سوی بنیاد مسکن احداث و مورد بهره برداری قرار گرفت .

وی بیان کرد: در این راستا ۸۵۰ واحد مسکونی روستایی با پرداخت تسهیلات ۵۰۰ و ۲۵۰ میلیون ریالی بلاعوض نیز بهسازی و مقاوم سازی شده است.

متقی با اشاره به بارندگی سیل آسای سالهای گذشته و خسارت و تخریب منازل مسکونی روستایی شهرستان کهگیلویه گفت: ۸۰۰ فقره تسهیلات ۴۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریالی جهت احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده از سیل و زلزله طی سالهای ۹۶ تا ۹۹ پرداخت شد.

وی پرداخت ۸۹۱ فقره تسهیلات تعمیری قرض الحسنه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون ریالی جهت بازسازی و مرمت واحد های آسیب دیده از سیل را از دیگر عملکرد بنیاد مسکن طی این سالها اعلام کرد.

متقی عملکرد بنیاد مسکن در حوزه مسکن شهری طی این سالها را ساخت۳۲ واحدمسکونی در شهرک سمغان و واگذاری به متقاضیان، ساخت ۱۸ واحد مسکونی در شهرک دشت مازه، ساخت ۴۲ واحد مسکونی دوطبقه ( اقدام ملی) جاده برج علیشیر و احداث هشت واحد آپارتمانی در شهر دهدشت اعلام کرد.

شهرستان ۱۳۲ هزا نفری کهگیلویه ۳۶۵ روستا دارد که از این تعداد ۲۰۵ روستای بالای ۲۰ خانوار است که تاکنون طرح هادی در بیش از ۸۶ روستا به ‌صورت کامل اجرا شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»