24 دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در گچساران کشف شد


24 دستگاه تولیدکننده ارز دیجیتال در گچساران کشف شد

گچساران - ایرنا- فرمانده انتظامی گچساران گفت: 24 دستگاه  تولیدکننده ارز دیجیتال (بیت کوئین ) از یک دستگاه خودروی پژو 405 در این شهرستان کشف و ضبط شده است. 

سرهنگ سید محمد موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ این فرماندهی گچساران در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ضمن هماهنگی با مرجع قضایی در کمربندی این شهرستان ایست وبازرسی دایر کردند.

وی افزود: ماموران در حین پایش خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مشکوک آن را متوقف و تعداد ۲۴ دستگاه بیت کوئین قاچاق در آن کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی گچساران با اشاره به اینکه در این زمینه یک نفر قاچاقچی دستگیر و کارشناسان ارزش تقریبی دستگاه های کشف شده را بیش از هفت میلیارد و۲۰۰ میلیون ریال اعلام کرده اند ،تاکید کرد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده بهمراه کالاهای مکشوفه جهت سیرمراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی و خودرو نیز به پارکینگ انتقال یافت.

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه‌های خانگی تولید می‌شد اما در سال‌های اخیر دستگاه‌های مخصوص تولید آن (ماینر) ساخته شد که واردات و استفاده از آنان در ایران غیرمجاز است.

استخراج ارزهای دیجیتال به خصوص نوع بیت‌کوین نیاز به مصرف بالای برق دارد به گونه‌ای که برای استخراج هر واحد بیت‌کوین نیاز به ۷۲ مگاوات ساعت برق است و بسیاری از سودجویان در ایران به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان اقدام می‌کنند این در حالی است که ارز دیجیتال تولید شده با این شیوه به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

با توجه به قیمت نازل برق در ایران، بسیاری از سودجویان اقدام به استخراج ارز دیجیتال با برق ارزان می‌کنند در حالی که ارز دیجیتال تولید شده با این برق رایگان به بالاترین نرخ در جهان خرید و فروش می‌شود.

فرمانده انتظامی گچساران گفت: با تلاش‌و اقدامات انجام گرفته پرسنل انتظامی امسال میزان کشف کالای قاچاق در این شهرستان نیمه نخست نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

سرهنگ موسوی افزود: از ابتدای سال جاری تا پایان نیمه نخست سال جاری بیش از۱۱۰میلیارد و ۱۵۹ میلیون ریال کالای قاچاق در گچساران کشف شده در حالی که مدت مشابه سال گذشته ۹۳ میلیارد و ۶۳۶ میلیون ریال قاچاق کالا در این شهرستان کشف شده بود.

وی اظهار داشت:در این مدت ۲۴۶ نفر در زمینه کالای قاچاق در این شهرستان شناسایی و دستگیر شده اند.

فرمانده انتظامی گچساران ابراز داشت: نیمه نخست امسال همچنین ۹۳ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق امسال در این شهرستان متوقف شده است.

وی اظهار داشت: دستگاه های بیت کویین،لوازم خانگی نظیر ماشین لباس شویی و کولر، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و پوشاک از مهمترین کالاهای قاچاق کشف شده در این شهرستان بوده است

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان