39.1 درصد گلستانی‌ها 2 نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند


39.1 درصد گلستانی‌ها 2 نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند

گرگان - ایرنا - معاون بهداشتی و رییس مرکز بهداشت گلستان گفت: از ابتدای طرح واکسیناسیون کرونا در گلستان تاکنون 39.1 درصد جمعیت واجد شرایط استان هر 2 نوبت واکسن را دریافت کردند.

ناهید جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یک میلیون و ۴۵۵ هزار نفر از افراد بالای ۱۲ سال استان واجد شرایط تزریق واکسن کرونا هستند که ۵۶۸ هزار و ۷۴۳ نفر آنان تا پایان روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه با مراجعه به ۱۳۴ مرکز تجمیعی و غیرتجمیعی ۲ نوبت تزریق را انجام دادند.

وی افزود: همچنین تا روز پنجشنبه یک میلیون و ۱۱۶ هزار و ۲۶۸ گلستانی یک نوبت واکسن کرونا را تزریق کردند و در مجموع هم یک میلیون و ۶۸۵ هزار و ۱۱ دُز واکسن کرونا در استان مورد استفاده قرار گرفته است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گفت: از هفته گذشته تزریق دُز سوم یا یادآوری واکسن کرونا با اولویت کادر درمان در استان آغاز شده و در یک هفته گذشته ۶۰۰ دُز تزریق گردید.

به گفته جعفری از امروز شنبه واکسن ایرانی "پاستوکوک" هم به سبد تزریق واکسیناسیون گلستان اضافه شد.

وی ادامه داد: تا روز گذشته تعداد افراد کرونایی بستری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی گلستان ۱۸۱ نفر بود که نسبت به آمار روز ماقبل ۹ نفر کاهش داشت.

جعفری در خصوص آخرین رنگ‌بندی وضعیت کرونای گلستان گفت: تعداد شهرهای با وضعیت آبی استان نسبت به هفته گذشته کاهش داشته و از ۹ شهرستان به ۶ شهرستان رسید.

وی خاطرنشان کرد: هفته گذشته گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه و گالیکش در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار داشتند اما از امروز این شهرستان‌ها در وضعیت زرد رنگ قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر گالیکش، کلاله، گنبدکاووس، مراوه‌تپه، گرگان، علی‌آبادکتول، مینودشت و بندرگز در وضعیت زرد و آق‌قلا، کردکوی، بندرترکمن، گمیشان، آزادشهر و رامیان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی