سفر استانی دولت به فارس؛نوید ایجاد جاده ایمن برای رسیدن به استان بوشهر


سفر استانی دولت به فارس؛نوید ایجاد جاده ایمن برای رسیدن به استان بوشهر

شیراز- ایرنا- مقصد هفتمین سفر استانی دولت، استان فارس بود که 22 مهر 1400 به انجام رسید و در مجموع 100 مصوبه با اعتبار 6هزار و 400 میلیارد تومان برای این استان به تصویب رسید که یکی از مصوبات اجرای باند دوم محور فیروزآباد فارس به جم استان بوشهر بود.

اهمیت این جاده به دلیل دسترسی فارس به مناطق نفتی جنوب همچنین مراودات مناطق نفت خیز استان بوشهر با استان فارس و مرکز کشور است.
همچنین لزوم برطرف کردن مخاطراتی که در این مسیر برای ساکنان و اهالی شهرستان‌های غربی فارس همچون فیروزآباد، فراشبند و مهر وجود دارد، اختصاص مبلغ برای رفع نقاط حادثه خیز را ضروری ساخت.
وزیر راه و شهرسازی پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ در جلسه شورای اداری فارس اعلام کرد: با توجه به مصوباتی که در سفر استانی رئیس جمهوری به فارس داشته‌ایم و همچنین اعتباراتی که در این زمینه تخصیص یافت، شاهد اتفاقات و تحولات قابل قبولی در حوزه حمل و نقل این استان خواهیم بود.
رستم قاسمی بیان کرد:‌اجرای باند دوم محور کوار – عسلویه از مصوبات این سفر است و با توجه به حادثه خیز بودن این محور و حوادث ترافیکی زیادی که در آن روی می‌داد، اعتبار خوبی برای آن پیش‌بینی شد و ظرف یک ماه آینده فرایند اجرای آن آغاز خواهد شد.
محمد مهدی فروردین نماینده فیروزآباد، همان روز در جلسه شورای اداری شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین که با حضور وزیر نفت به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در سفر استانی به فارس برگزار شد گفت: مصوباتی برای تامین اعتبار در خصوص پروژه های استراتژیک اعم از جاده شیراز- عسلویه، کوار- فیروزآباد و باند دوم فیروزآباد- جم صورت گرفته است.
در این نشست، مسلم اولاد رئیس شورای شهر فیروزآباد بیان داشت: ماحصل بزرگراه فیروزآباد-جم- عسلویه فقط برای فیروزآباد از بین رفتن جوانان نخبه در این جاده و نابودی زیرساخت‌های شهرستان بوده است.
اولاد ادامه داد:‌در دهه اخیر روزانه بیش از ۲ هزار خودرو در این جاده تردد کرده‌اند و این جاده جولانگاه خودروهای سبک و سنگین بوده و تمام زیرساخت‌های معابر شهری فیروزآباد تخریب شده که نیازمند دو هزار ۵۰۰ تن قیر برای ترمیم این زیرساخت‌ها هستیم.
فرماندار شهرستان فیروزآباد با اشاره به این که مهم ترین مولفه توسعه برای حمل و نقل، جذب سرمایه است افزود:همیشه یکی از دلایل عدم توسعه زیرساخت های حمل ونقل کشور کمبود سرمایه در این بخش بوده که تحریم ها آن را تشدید کرده است.
حسین آرگیو با اشاره به تکمیل پروژه های جاده ای و پیشرفت لاک پشتی در این شهرستان خواستار تسریع در اجرای این پروژه ها شد و ادامه داد: تکمیل بزرگراه فیروزآباد-کوار و فیروزآباد-جم و همچنین تعریض و دو بانده نمودن فیروزآباد-میمند و فیروزآباد قیروکارزین از جمله دغدغه های این شهرستان است که باید برای استانداردسازی و پیشگیری از تلفات و حوادث جاده ای گام برداشت.
وزیر نفت که همزمان با سفر استانی دولت به فارس، به نمایندگی از رئیس‌جمهوری در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزآباد حضور یافته بود،گفت: با توجه به شرایط بحرانی جاده شیراز- فیروزآباد-عسلویه، ۸۰۰ میلیارد تومان به بهسازی و توسعه این محور اختصاص یافت.
جواد اوجی بیان داشت: از این مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی و ۵۰۰ میلیارد تومان آن را تهاتر با نفت خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن