300 هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان ذخیره شده است


300 هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان ذخیره شده است

همدان- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: هم اینک 300 هزار دُز واکسن کرونا در این استان ذخیره شده است و هیچگونه کمبودی در زمینه واکسن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «رشید حیدری مقدم» روز شنبه در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: تزریق واکسن به تنهایی نمی تواند مانع از ابتلای افراد به ویروس کرونا شود اما شدت مرگ و میر و عوارض را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه با وجود تزریق واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است از مردم خواست تا نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده و تحت تاثیر القائات و جو سازی های فضای مجازی قرار نگیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: با توجه به آغاز بازگشایی مدارس از والدین در خواست می شود نسبت به هدایت فرزندان ۱۲ تا ۱۸ سال به مراکز واکسیناسیون و واکسینه کردن آنها علیه کرونا اقدام کنند.

حیدری مقدم افزود: هر چند تاکنون ۷۰ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله این استان واکسن کرونا را تزریق کردند اما این عدد شکننده بوده و باید به بالای ۸۵ درصد برسد بنابراین بهتر است خانواده ها از فرصت باقی مانده برای تزریق واکسن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۸۵ مرکز تجمیعی تزریق واکسن در استان همدان راه اندازی شده است اضافه کرد: ظرفیت تزریق روزانه ۸۵ تا ۹۰ هزار دُز واکسن در این استان وجود دارد اما هم اینک کمتر از ۲۰ هزار نفر در روز به مراکز واکسیناسیون مراجعه می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: در صورت مراجعه به هنگام شهروندان و تزریق واکسن کرونا نگرانی ها و دغدغه حوزه سلامت و ستاد کرونا از شکل گیری موج ششم کرونا به حداقل می رسد.

حیدری مقدم با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون در استان همدان تزریق شده است ادامه داد: آمار واکسیناسیون گروه سنی بالای ۶۰ سال این استان به ۸۳ درصد و بالای ۵۰ سال به ۷۲ درصد رسیده است.

وی گفت: همچنان دغدغه جدی حوزه بهداشت و درمان رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است چرا که رعایت شیوه نامه های بهداشتی روند نزولی دارد.

در حال حاضر ۶ شهرستان استان در وضعیت زرد و چهار شهرستان «همدان، رزن، نهاوند و تویسرکان» نیز در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان از ابتدای اپیدمی ویروس تا روز ۳۰ مهر ۱۴۰۰ به ۲ هزار و ۹۸۱ مورد رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ابهامات بزرگ در مسیر واگذاری سرخابی‌ها/ آغاز دوران جدید در استقلال و پرسپولیس