واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل ریشه‌کنی کرونا است


واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی عامل ریشه‌کنی کرونا است

قصرشیرین - ایرنا- فرماندار سرپل‌ذهاب، واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مهم‌ترین عامل ریشه‌کنی ویروس کرونا دانست و گفت: از این رو افراد باید رعایت دستورالعمل‌ها را جدی بگیرند و برای تزریق واکسن مراجعه کنند چون محدودیت‌های کرونایی برای افراد قانون شکن اعمال می‌شود.

«نورالدین فرزادی پور» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعمال محدودیت‌های متعدد در طی برنامه‌های گذشته تاکنون نتیجه دلخواه را در پی نداشته و در آسیب‌شناسی که در این خصوص داشتیم به نتیجه رسیدیم نقش اصلی را مردم ایفا می کنند و اگر مشارکت و همراهی مردم را نداشته باشیم هر گونه محدودیتی بی نتیجه است و تاثیر لازم را نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: رویکرد ستاد مقابله با کرونا در شهرستان سرپل ذهاب نسبت به گذشته متفاوت شده و سعی ما بر این است که به هر طریق ممکن با بطن جامعه ارتباط قوی تری را ایجاد کنیم و به سراغ شخصیت های تاثیرگذار برویم.

او گفت: در وهله اول نشستی با بزرگان اهل سنت داشتیم تا از ظرفیت تاثیرگذاری و نفوذ معنوی علمای مذهبی استفاده کنیم که قول مساعدت و همراهی لازم را دادند.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: اجرای واکسیناسیون در محل مسجد برای دسترسی آسان نمازگزاران به واکسن اولین اقدامی بود که روز گذشته انجام شد.

فرزادی پور ادامه داد: جلساتی با تعدادی از متنفذین و افراد فعال اجتماعی در طبقات و فرهنگ مختلف و همچنین دهیاران و شوراها برگزار شد تا با ایجاد محدودیت ها موضوع مقابله با کرونا و مهار مراسمات ختم و مجالس ترحیم را تاکید کنیم و بتوانیم میزان تجمعات در مراسمات مختلف را مدیریت نماییم.

او تمام این اقدامات را در راستای کاهش ابتلا به ویروس کرونا دانست و گفت: امیدواریم این اقدامات تاثیرگذار باشد و شاهد تغییر رنگ کرونا در شهرستان باشیم.

تمام کارمندان باید واکسن بزنند

فرماندار سرپل ذهاب در ادامه گفت: دیدار با هیات‌های ورزشی و اصناف نیز انجام شده، از این رو اداره صنعت و معدن و تجارت را موظف کرده ایم که با کسبه فاقد کارت واکسن برخورد لازم را داشته باشند و از ادامه فعالیت کسب آن ها جلوگیری کند.

فرزادی پور اظهار داشت: دولت مدیران را موظف کرد کارمندان دولت که واکسن نزدند و فاقد کارت واکسن هستند از ورودشان به دستگاه مربوطه جلوگیری کند و عدم حضورشان را هم به منزله غیبت محسوب نماید که به طور قطع منجر به برخورد در هیات رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان دولت خواهد شد.

وی یادآوری کرد: تمام ظرفیت شهرداری را موظف کرده ایم که اجرائیات با عوامل دستفروش فاقد ماسک برخورد قانونی کنند و در این راستا اگر این اقدامات همپوشانی خوبی داشته باشد و همه با هم به نحو مطلوب کار کنند قطعاً تاثیر مناسبی را در سطح شهرستان خواهد داشت.

وی در پایان اضافه کرد: برای چندمین بار از مردم شهرستان خواهش و تمنا دارم به خاطر خود و سلامتی دیگران موجب ضرر و زیان جسمی و جانی به مردم نشوند، واکسن بزنند و فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و مشارکت داشته باشند تا ریشه کنی کامل این بیماری منحوس را شاهد باشیم.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از ۹۰هزار نفر جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر