نمایشگاه دائمی تمبر کیش گشایش یافت


نمایشگاه دائمی تمبر کیش گشایش یافت

کیش - ایرنا - نمایشگاه دائمی تمبر کیش به عنوان دومین نمایشگاه حاوی تمبرهای خارجی کشور در اداره پست این جزیره گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، رییس موزه ارتباطات و مدیرکل دفتر ارتباطات شرکت ملی پست روز شنبه در آیین گشایش این نمایشگاه گفت: نمایشگاه دامی تمبر کیش متشکل از تمبرهای یادبود ۷۰ کشور عضو اتحادیه جهانی پست است.

حسن عمیدی با بیان اینکه این نمایشگاه نخستین گام برای راه‌اندازی پست موزه - مدرسه کیش است اظهار داشت: انتظار می رود در صورت مشارکت سازمان منطقه آزاد کیش برای تامین زیرساخت ها این موزه تا ۲۲ بهمن امسال راه‌اندازی شود.

وی اضافه کرد: پست موزه - مدرسه جزیره کیش حاوی آثار پستی و اقلام فیلاتلیک (انواع کارت پستال ، پاکت و تمبرهای پستی) خواهد بود که شرکت ملی پست با چند تن از کلکسیونرهای خارجی و داخلی برای تحویل اقلام پستی اختصاصی جزیره مربوط به دهه ۴۰ و ۵۰ خورشیدی به این مکان گردشگری رایزنی شده است.

عضو شورای تمبر کشور یادآور شد: شرکت ملی پست آمادگی دارد برخی تمبرهای تاریخی ایران در دوره های قاجار، پهلوی اول و دوم، دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و برخی تمبرهای خارجی دیگر را در راستای توسعه توریسم بر پایه تمبر و فرهنگ استفاده از این کالای ارتباطی را در پست موزه - مدرسه کیش به نمایش بگذارد.

عمیدی، تمبر یکی از معتبرترین داشته‌های فرهنگی کشورها و گرانترین کالای اعلام کرد و افزود: تمبر به‌ عنوان یک رسانه ارتباطی با قابلیت پیام‌رسانی گسترده و فراگیر، نقش‌های گوناگونی در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، تاریخی، اقتصادی و سیاسی و غیره ایفا می‌کند.

رییس موزه ارتباطات یادآور شد: هم اکنون ۱۳۷ کشور جهان در اتحادیه جهانی پست عضویت دارند و جمهوری اسلامی به عنوان عضو سالانه هفت تا هشت تمبر چاپ و اعضای این اتحادیه تمامی این تمبرها را خریداری می کنند که در آخرین اقدام تمبر یادبود مدافعان سلامت از سوی اعضا خریداری شده است.

عقیل نقشبندی مدیر امور اجتماعی ، بهداشت و درمان سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این آیین ضمن تقدیر از تلاش های انجام گرفته در پست کیش برای ارتقای سطح خدمات در سال جاری اظهار داشت: این سازمان در راستای توسعه خدمات اماده همکاری با شرکت ملی پست در راه‌اندازی پست مدرسه - موزه کیش است.

نمایشگاه دائمی تمبر کیش همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۳ در اداره پست جزیره اماده استقبال از علاقه مندان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | حمله هوایی به گاراژ تانک و مقر فرماندهی زرهی پایگاه کالسو استان بابل عراق