مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته


مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- آلودگی 4.5 هزار هکتار جنگل‌های استان به رانگل ارس واش، تداوم قرارگیری چهار شهرستان استان در رنگ‌بندی نارنجی کرونایی، راهیابی فیلم کارگردان سمنانی به جشنواره ژیرونا اسپانیا و واکسیناسیون 90 درصد معلمان استان علیه کرونا، بخشی از مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و چهارم تا سی‌ام مهر ۱۴۰۰ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.

اجتماعی
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک اعلام کرد که تنها تغییر استان سمنان در آن تبدیل وضعیت آرادان از آبی به زرد بود و چهار شهرستان نیز نارنجی باقی ماندند.
در اعلام شامگاه جمعه سامانه ماسک، همچنان شهرستان‌های سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در وضعیت نارنجی کرونایی باقی ماندند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: ۸۱.۸ درصد افراد بالای ۱۲ سال تحت پوشش این دانشگاه دز اول و ۴۵.۳ درصد دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
جعفر جندقی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: تعداد افراد بالای ۱۲ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی در ۶ شهرستان استان سمنان، ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ نفر است که از این تعداد، ۲۹۳ هزار و ۹۵۰ نفر دز اول و ۱۶۲ هزار و ۷۷۰ نفر دز دوم را دریافت کردند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: ۲۴۷ هزارو ۷۰۰ دُز واکسن کرونا از بهمن ۹۹ تاکنون به گروه‌های هدف در شهرستان‌های شاهرود و میامی استان سمنان تزریق شد.
احسان بینش روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران، فعالان شبکه های اجتماعی و روابط عمومی دستگاه های اجرایی شهرستان شاهرود در بررسی روند واکسیناسیون عمومی کرونا، افزود: انجام واکسیناسیون در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از ۲۱ بهمن پارسال آغاز شد و تا ۱۰ شهریور امسال حدود ۸۰ هزار دُز واکسن به جامعه هدف تزریق شد اما با شتابدهی در توزیع واکسن طی ۴۵ روز گذشته، حدود ۱۶۷ هزار دُز واکسن تزریق شد.
معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شاهرود گفت: واژگونی یک دستگاه خودروی پراید در محور عباس آباد میامی به سبزوار در شرق استان سمنان یک فوتی و ۲ مصدوم برجا گذاشت.
محسن مزجی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این حادثه که پیش از ظهر روی داد مادر خانواده سه نفره فوت کرد و فرزند چهار ماهه و پدر خانواده مصدوم شدند.
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: پنج محور ارتباطی در نقاط مختلف استان پرتصادف و حادثه‌خیز محسوب می‌شود که باید تکمیل و یا ایمن‌سازی شود.
سرهنگ تقی کبیری عصر چهارشنبه در جلسه ستاد راهبری تصادفات استان به ریاست سید محمد رضا هاشمی، استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: تکمیل جاده نظامی سمنان، محور سمنان-فیروزکوه، سمنان به سرخه، ۳۰ کیلومتر انتهای شرقی استان از عباس آباد تا کاهک، و تکمیل و راه اندازی ۱۰ کیلومتر در دست احداث محور دامغان- جندق از جمله انتظارات پلیس راه استان برای کاهش تصادفات است.

فرهنگی
جانشین قرارگاه سازندگی و محرومیت زدایی سپاه استان سمنان گفت: ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد در استان با همراهی سپاه و بسیج در سه ماه مرداد، شهریور و مهر ١۴٠٠ از حبس آزاد شدند.
مهدی کاشفی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: مجموع ارزش ریالی محکومیت مالی ۴۲ زندانی جرائم غیرعمد ۵۴ میلیارد ریال بود که تامین مبلغ محکومیت به همت قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، اقشار و پایگاه های بسیج، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در استان، خیران، مردم، معتمدان و روسای زندان ها جمع آوری شد.
رئیس انجمن سینمای جوانان استان سمنان گفت: اثر ۲ عکاس این استان همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در نمایشگاه گروهی با عنوان "ایران من" وابسته به آژانس عکس ایران به نمایش در می‌آید.
سعید خجسته‌فر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: دفاتر عکس انجمن سینمای جوانان کشور آثار زیادی را از تولیدات عکاسان خود به آژانس عکس ایران ارسال کردند که پس از بررسی توسط اساتید عکاسی شامل حسن غفاری، مهدی وثوق‌نیا و سعید پوراسماعیلی، اثر سیدعابد میرمعصومی از دفتر انجمن سینمای جوانان سمنان و ایمان اجدانی از دفتر انجمن سینمای جوانان شاهرود برای قرار گرفتن در این نمایشگاه انتخاب شد.
فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز پنجشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: فیلم «بی‌پایان» به کارگردانی زینب همتیان از سمنان به سی و سومین دوره جشنواره ژیرونا «Girona FilmFestival» اسپانیا ۲۰۲۱ راه یافت.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود گفت: ۲ عنوان برتر ششمین جشنواره دوسالانه ملی خوشنویسی ایران از آن هنرمندان شاهرود شد.
رضا مهدیان روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: «مجید سعید کافی» در بخش خط نسخ رتبه نخست و «فاطمه حسنی» در بخش نقاشی خط رتبه دوم را در این جشنواره دوسالانه ملی به خود اختصاص دادند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان تاکنون در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
محمدرضا دستورانی روز سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری افزود: سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ در یک‌سوم مدارس استان شامل ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش‌آموز حضوری است که بیشتر در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند.
برگزاری نخستین جشنواره «آب و رسانه» استان سمنان، با معرفی ۲۰ برگزیده در بخش‌های مختلف و رتبه‌آوری آتنا نائینی‌نژاد خبرنگار ایرنا، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

اقتصادی
معاون امور صنایع سازمان صمت استان سمنان گفت: سرمایه گذاری ۱۳ هزارمیلیارد ریالی با اعطای پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی استان فرصت اشتغال یک هزار و ۷۲۹ نفر را در ۶ ماه نخست سالجاری فراهم کرد.
فرامرز محبوبی روز یکشنبه به رسانه ها بیان کرد: در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰۳ واحدصنعتی استان با دریافت پروانه بهره‌برداری زمینه اشتغال این تعداد نفر را در استان فراهم آوردند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان گفت: احداث و تکمیل سدهای فینسک و نمرود در شمال و غرب استان یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد.
نادر مالکی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: احداث سد فینسک در شهمیرزاد شهرستان مهدیشهر ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب دارد که قابل افزایش است و سد نمرود در گرمسار بالای ۶۰۰ میلیارد ریال امسال اعتبار داشت.
دبیر کمیسیون هماهنگی امور بانک‌های استان سمنان گفت: ارتباط مستقیم با ارباب رجوع سبب ابتلای ۸۰ درصد کارکنان بانک‌های این استان به ویروس کرونا شد.
سید محمد شادمهر روز پنجشنبه در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با استاندار سمنان ابراز کرد: همه کارکنان بانک‌های سراسر استان در برابر ویروس کرونا واکسینه شدند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: ۷۰ میلیارد ریال بودجه از محل اعتبارات ملی برای رفع خطر نقاط حادثه‌خیز جاده‌های غرب استان تامین شد.
کارشناس ارزیابی کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اداره کل استاندارد استان سمنان گفت: ۷۴ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی در استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان شهریور صادر شد.
محمد نظری روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: تعداد بیشتر گواهینامه انطباق صادر شده برای کالاهای وارداتی در نیمه نخست امسال مربوط به مواد اولیه و حد واسط واحدهای تولیدی استان سمنان بود.
احسان منصورکیایی عصر چهارشنبه در نشست ستاد راهبری تصادفات استان به ریاست سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان در سالن جلسات یادگار امام(ره) استانداری ابراز داشت: ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا کنون برای ایمن سازی نقاط حادثه خیز هزینه شده است.
فرمانده یگان حفاظت امور اراضی جهادکشاورزی استان سمنان گفت: بنای شخصی یکهزار و ۸۰۰ مترمربعی ساخته شده در اراضی کشاورزی منطقه رودبارک که از سال ۹۳ در دست احداث بود، با حکم دادستانی مهدیشهر تخریب شد.
محمد فخیری روز سه شنبه به رسانه ها بیان کرد: طبق ماده سه قانون حفظ کاربری و بنا به دستور مقام قضائی با هماهنگی جهادکشاورزی و دادستانی مهدیشهر ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه رودبارک تخریب شد.
مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان سمنان گفت: وسعتی در حدود چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از جنگل‌های سه شهرستان استان به آفت انگلی ارس واش آلوده است.
جعفر مرادی حقیقی روز یکشنبه در جریان بازدید از طرح کنترل و مبارزه با آفت نیمه انگلی ارس واش در منطقه سرلشت شهرستان مهدیشهر افزود: گیاه نیمه انگل ارس واش یا دارواشک تهدید جدی برای درختان ارس جنگلی استان سمنان است.
سفر ۲ روزه علی رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به استان سمنان، از دیگر خبرهای مهم استان سمنان در هفته گذشته بود.

ورزش
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: یکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ۱۶ طرح ورزشی نیمه تمام استان سمنان از جمله مجموعه ورزشی جانبازان و معلولان و استادیوم ۱۵ هزار نفری شاهرود برای تصویب در سفر استانی آینده ریاست جمهوری درخواست شده است.
محمدتقی علوی روز چهارشنبه در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) استان سمنان ابراز داشت: جدا از ۱۰۰ میلیارد ریال که در سفر ریاست جمهوری برای تکمیل استادیوم ۱۵ هزار نفری شاهرود پیشنهاد شد، ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار نقد استان نیز در حساب شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی کشور وجود دارد و در صورتی که این شرکت تکلیف پیمانکار را هرچه سریعتر تعیین کند، می‌توان فاز اول استادیوم شاهرود شامل چمن و سکوی ضلع غربی را تکمیل کرد.
رئیس هیات تکواندو استان سمنان گفت: هادی خالقیان تکواندوکار اهل شاهرود از استان سمنان با کسب مدال برنز مسابقات آزاد آسیا طلسم ۱۰ ساله مدال آوری مردان تکواندو این استان در مسابقات برون مرزی را شکست‌.
سعید نوروزی عجم شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: مسابقات تکواندو آزاد آسیا در بخش مردان امروز با شرکت هادی خالقیان در وزن منفی ۷۴ کیلوگرم برگزار شد.
نایب رئیس هیات ورزش های همگانی استان سمنان و مدیر اجرایی پویش «ایران تندرست» گفت: این پویش به مدت ۱۰ روز با مشارکت ۳۱ استان و ۳ منطقه آزاد برگزار شد و استان های سمنان، قزوین و بوشهر رتبه نخست آن را کسب کردند.
زکیه خیرالدین شنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: پویش «ایران تندرست» با هدف آگاهی بخشی جامعه نسبت به مشکلات کم تحرکی، فواید ورزش و حساس سازی مسئولان نسبت به ضرورت اهمیت ورزش همگانی در جامعه و در قالب های تولید محتوا شامل پوستر، پادکست، موشن گرافی، عکس، فیلم، اینفوگرافی، بروشور، برنامه رادیویی و تلویزیونی برگزار شد.
برگزاری آیین تجلیل از هادی خالقیان تکواندو کار وزن پنجم دارنده مدال برنز مبارزه (کیورگی) کاپ آزاد آسیایی تهران شامگاه پنجشنبه با حضور مربیان این ورزشکار، جمعی از مسوولان شهرستان، تکواندوکاران و خانواده شهدا در سالن ورزشی صالحین سپاه ناحیه شاهرود، کسب سومین مدال طلای استان در مسابقات تکواندو آزاد آسیا توسط سعیده نصیری در وزن منفی ۴۹ کیلوگرم، موفقیت غزل سلطانی تکواندوکار استان سمنان عصر یکشنبه با غلبه بر حریف روس خود در فینال مسابقات آزاد آسیا و قرارگیری بر سکوی قهرمانی وزن منفی ۵۳ کیلوگرم، از دیگر خبرهای مهم ورزشی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
دبیر هیات ممیزه دانشگاه سمنان گفت: جایگاه ۶ عضو هیات علمی این دانشگاه با تصویب هیات ممیزه به مراتب بالاتر ارتقا یافت.
فرشاد ورامینیان روز دوشنبه به رسانه ها افزود: در دومین و سومین جلسه هیات ممیزه دانشگاه سمنان از دوره هفتم، با تصویب اعضای این هیات ۶ نفر از اعضای هیأت علمی این دانشگاه به مراتب استادی، دانشیاری و استادیاری ارتقاء یافتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟