مقایسه فردا 511 و ‌بسترن B30 ؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟


مقایسه فردا 511 و ‌بسترن B30 ؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

گجت نیوز (https://gadgetnews.net) فردا 511 به عنوان یکی از سدان‌های جدید بازار ایران محسوب می‌شود و در مقابل نیز بسترن B30 چند سالی است که در بازار حضور موفقی دارد، اما از میان آنها کدام دارای ارزش خرید بیشتری است؟ مدتی است خودروسازان بخش خصوصی به عرضه گسترده کراس اوورهای چینی روی آوردند که هم با استقبال مشتریان... نوشته مقایسه فردا 511 و...

فردا ۵۱۱ به عنوان یکی از سدان‌های جدید بازار ایران محسوب می‌شود و در مقابل نیز بسترن B30 چند سالی است که در بازار حضور موفقی دارد، اما از میان آنها کدام دارای ارزش خرید بیشتری است؟

مدتی است خودروسازان بخش خصوصی به عرضه گسترده کراس اوورهای چینی روی آوردند که هم با استقبال مشتریان همراه بوده و هم خریداران هنگام خرید با گزینه‌های بیشتری مواجه خواهند بود، اما در کلاس سدان‌های ارزان قیمت گزینه‌های اندکی وجود دارد و خودروسازان نیز به ندرت محصول جدیدی را در این سگمنت به بازار عرضه می‌کنند. در همین راستا مدتی قبل شرکت خودروسازی فردا سدان فردا ۵۱۱ یا همان چانگان السوین را به بازار ایران عرضه کرد. البته این خودرو هنوز به شکل پررنگ در خیابان‌ها حضور پیدا نکرده است.

فردا ۵۱۱ در بازار ایران دارای رقبای متعددی است که از آنها می‌توان به بسترن بی ۳۰، برلیانس اچ ۳۳۰ و چری آریزو ۵ توربو اشاره کرد. بسترن بی ۳۰ به عنوان سدان خوش فروش گروه بهمن موتور شناخته می‌شود که از سال ۹۶ به بازار ایران عرضه شده و تاکنون به فروش خوبی نیز دست پیدا کرده است. از این رو قصد داریم در این مقاله به این پرسش پاسخ دهیم که با بودجه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان از میان فردا ۵۱۱ مدل ۱۴۰۰ و بسترن بی ۳۰ مدل ۹۹ کدام را انتخاب کنیم؟

مقایسه فردا ۵۱۱ و ‌بسترن B30

بخش طراحی

مقایسه فردا 511 و ‌بسترن B30 ؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

بسترن بی ۳۰ طبق پلتفرم شرکت فولکس واگن طراحی شده و به همین دلیل ظاهر آن نسبت به سایر سدان‌های چینی به جز زوتی آریو در سطح بالاتری قرار داشته و همانند یک خودرو کامپکت ارزان به چشم نمی‌خورد، اما این خودرو حدود ۴ سال در بازار ایران حضور دارد و به همین دلیل طراحی ظاهری بسترن بی ۳۰ قدیمی و کسل‌کننده به نظر می‌رسد.

مقایسه فردا 511 و ‌بسترن B30 ؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

در طرف مقابل فردا ۵۱۱ از گرافیک چراغ‌های به‌روزتری بهره می‌برد و به نوعی کپی‌برداری از نسل قبل هیوندای النترا محسوب می‌شود. جلوپنجره بزرگ جلو و جایگاه دی‌لایت در پایین نیز از فرم مناسبی برخوردارند و به همین دلیل باید گفت فردا ۵۱۱ از لحاظ طراحی نسبت به بسترن بی ۳۰ جذاب‌تر به نظر می‌رسد.

کابین و امکانات

مقایسه فردا 511 و ‌بسترن B30 ؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

اگر این مقاله به بررسی سدان‌هایی با قیمت ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی بازار مانند جیلی جی سی ۶ و جک جی ۴ مربوط بود، به این بخش آنچنان توجه نمی‌کردیم، اما هنگامی که قرار است برای یک سدان چینی مبلغی بیش از ۵۰۰ میلیون تومان را بپردازید، باید بخش کابین و امکانات آن را مد نظر قرار داد. بسترن بی ۳۰ موفق شد از موسسه ایمنی سی‌انکپ پنج ستاره ایمنی را از آن خود کند که این موفقیت به کمک امکاناتی چون کنترل پایداری و ترمز کمکی، کنترل کشش، کنترل ایستایی در سربالایی و کروز کنترل محقق شده است.

مقایسه فردا 511 و ‌بسترن B30 ؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

در طرف مقابل فردا ۵۱۱ از کروز کنترل و کنترل کشش بی‌بهره مانده، اما شرکت سازنده برای آن سیستم استارت استاپ موتور (STT) و سنسور فشار باد تایر را در نظر گرفته است. ضمن اینکه فردا ۵۱۱ به خروجی ۱۲ ولت مجهز بوده و این آپشن در بسترن به چشم نمی‌خورد. این دو سدان چینی از دوربین عقب هم سود می‌برند، اما فقط بسترن به سیستم نویگیشن مجهز است.

موتور

شرکت سازنده وجود گیربکس دوکلاچه را به عنوان یکی از نقاط قوت ۵۱۱ دانسته است؛ در واقع این خودرو چینی به عنوان یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار ایران محسوب می‌شود که از چنین گیربکسی بهره می‌برد.، اما بسترن بی ۳۰ نیز به یکی از باکیفیت‌ترین گیربکس‌های اتوماتیک بازار مجهز بوده که تاکنون مالکان در مورد آن ایراداتی را گزارش نکردند. ضمن اینکه بسترن بی ۳۰ همانند فردا ۵۱۱ از حالت اسپرت نیز سود می‌برد.

فردا ۵۱۱ به یک موتور ۱.۵ و بسترن نیز به یک موتور ۱.۶ لیتری مجهز شدند که تا حدودی یکسان بوده و قدرتی برابر با ۱۰۷ اسب بخار را به تولید می‌رسانند، اما پیشرانه بسترن حدود ۱۰ واحد گشتاور بیشتری را تولید می‌کند. میزان گشتارو تولیدی پیشرانه بسترن ۱۵۵ نیوتن‌متر است.

‌جمع‌بندی

با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده سدان چینی بسترن بی ۳۰ با اختلاف کمی برنده این مقایسه خواهد بود. همچنین این خودرو در بازار ایران موفق ظاهر شده و از خدمات پس از فروش بهتری نیز بهره می‌برد، اما با این وجود اگر اهل ریسک هستید و به دنبال یک خودرو متفاوت و جدید در بازار می‌گردید، فردا ۵۱۱ نیز می‌تواند برای ترددهای روزانه گزینه مناسبی باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...