مراقبت های روزانه از پوست


مراقبت های روزانه از پوست

پیری گریز ناپذیر است، اما کارهایی هست که شما می توانید برای حفظ پوست تان انجام دهید تا جوانتر و سالمتر بماند.

مراقبت های روزانه از پوست

همیشه از من در مورد آداب روزانه ی آرایشی ام می پرسند.این سوال همیشه باعث خنده ی فرزندانم می شود.
برای آنکه اولین چیزی که به ذهن شان می آید، موهای وحشی و نامرتب من است.منظره ایی که در طول سالها با آن مواجه بوده اند. من روزانه از محصولات ویژه ی مو و پوست استفاده می کنم.در طول سالها، همینطور که سنم بالاتر رفته است، این آداب تغییر یافته اند.
نکته ی مهم آن است که زیبایی بستگی به میزان پولی که خرج می کنید، ندارد. بلکه پیدا کردن محصولاتی که مناسب پوست و موی شما باشد، اهمیت دارد.
خیلی مهم است که درک کنیم پوست و مو با بالارفتن سن تغییر می کند.همیشه مراقب زمانی باشید که این محصولات دیگر اثرگذار نیستند و شما باید محصولات مورد استفاده ی خود را تغییر دهید.
شاید پذیرش آن سخت باشد که صابونی را که طی 10 سال استفاده کرده اید، عوض کنید.
نه تنها محصولاتی که انتخاب می کنید، اهمیت دارند، بلکه چگونگی مصرف آنها نیزاز اهمیت برخوردار است.

برای مثال یک فرد 20 ساله با هدف متقاوتی در مقایسه با یک زن 60 ساله آرایش می کند. وقتی جوان هستید، آرایش می کنید تا مورد توجه قرار گیرید و آن چه طبیعت برای شما مهیا کرده است را افزایش دهید.
اما وقتی سن تان بالاتر می رود، از آرایش برای افزایش ویژگی های خوب خود استفاده می کنید تا عیوبی مثل حلقه های زیر چشم را بپوشانید تا یک ظاهر سالم و درخشان را حفظ کنید.
یک زن جوانتر امتیازاتی مثل لبهای صورتی، گونه های خوشرنگ، چشمان درخشان، پوست نرم و موی درخشان دارد. وقتی که سن شما بالاتر می رود، لازم است که بر کمرنگ شدن طبیعی این ویژگی ها با به کار بردن محصولات درست غلبه کنید.
اگر آرزو دارید، پوستی را که در بیست سالگی داشته اید، اکنون داشته باشید، متاسفانه دیگر چنین چیزی رخ نمی دهد.
حقیقت آن است که پیری گریز ناپذیر است، اما کارهایی هست که شما می توانید برای حفظ پوست تان انجام دهید تا جوانتر و سالمتر بماند.
قبل از آنکه در مورد آنها حرف بزنیم، بگذارید حقایقی را در مورد پیری پوست از زبان دوست عزیزم دکتر آلبرتوینا بشنویم وقتی به دهه سوم زندگی خود نزدیک می شوید، تولید کلاژن و الاستین پوست کاهش می یابد. تولید آنها کمتر شده و پوست شل تر می شود.
همچنین سلولهای چربی زیر پوست شروع به ناپدید شدن می کنند. با کاهش چربی های حمایتی، کلاژن و الاستین علاوه بر کاهش جذابیت، پوست شروع به چروک شدن می کند. پوست در این سنین توانایی مرطوب کردن خود را از دست می دهد و این مساله منجر به خشکی و حتی خارش پوست می شود.
با ظاهر شدن این خطوط و چروکهای آشنا، پوست پیرتر می شود.رفته رفته خطوط اخم و چین های پنجه کلاغی، شروع به ظاهر شدن کرده و در نتیجه انقباض های ماهیچه ای کوچک ظاهر می شوند.
علاوه بر فرایند طبیعی پیری در جسم و پوست تان، عادات طولانی مدت دیگر می توانند باعث تخریب پوست شوند. قرار گرفتن در معرض نور خورشید مخربترین عاملی است که سلامتی پوست را تحت تاثیر قرار می دهد و علت اولیه پیری زودرس و سرطان های پوست به شمار می رود.
در حقیقت بسیاری از مشکلات مربوط به پوست، به دلیل قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد می شود. نه به دلیل فرایندی طبیعی پیری پوست.از جمله عوارض قرار گرفتن در زیر نور خورشید می توان به موارد زیر اشاره کرد:
.چین و چروک
.لکه های کبدی
.رگهای خونی برجسته
.پوست خشن


سیگار کشیدن برای پوست مضر است.زیرا باعث می شود رگهای خونی روی پوست باریک شده و در نتیجه میزان دریافت خون کاهش می یابد. مصرف سیگار مقدار اکسیژنی که ضایعات و سلولهای مرده را از بین می برد، کم می کند.این فرایند باعث کاهش تولید کلاژن و الاستین شده و از فعالیت ویتامین A که موجب ترمیم سلولهای پوستی تخریب شده می گردد، جلوگیری می کند.در نتیجه پوست ظاهری کدر وچرم گونه پیدا می کند.

سیگار کشیدن گردش خون را محدود و گلگونی و جوانی چهره را از بین می برد و باعث خط افتادن دور لبها و چشمها می شود. مهمترین لطفی که می توانید به پوستتان کنید، خوردن غذاهایی سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، سالمون، ماهی تن، ماهی خال مخالی و ماهی آزاد است
سبزیهای برگ سبز، سرشار از آنتی اکسیدان هستند، مثل اسفناج و بروکلی، گوجه فرنگی، توت فرنگی وبلوبری نیز انتخابهای عالی هستند و هرچه پررنگ تر باشند، برای شما مفیدترند.

برگرفته : از کتاب چگونه در هر سنی بهتر به نظر برسید؟
نوشته ی والری رامزی .برگردان عفت حیدری.نشر فراروان

مراقبت های روزانه از پوست

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روانشناسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن