مهمترین کالاها در خرید سیسمونی


شیشه شیر وسیله کمک تغذیه ای مهم که به اکثر نوزادان ماده حیاتی شیر با آن داده می شود و حتی اگر نوزاد از سینه مادر نیز تغذیه کند ممکن است در زمان هایی مثل وقتی که مادر به سر کار می رود یا به هر دلیلی در کنار فرزندش نیست نیاز به شیشه شیر […]

مهمترین کالاها در خرید سیسمونی

شیشه شیر

وسیله کمک تغذیه ای مهم که به اکثر نوزادان ماده حیاتی شیر با آن داده می شود و حتی اگر نوزاد از سینه مادر نیز تغذیه کند ممکن است در زمان هایی مثل وقتی که مادر به سر کار می رود یا به هر دلیلی در کنار فرزندش نیست نیاز به شیشه شیر برای تکمیل وعده های شیردهی به بچه کاملا” محسوس است . این روزها همه دوست دارند که باکیفیت ترینها را در این بخش برگزینند همان هایی که در سطح دنیا معروف و به شکل گسترده مورد استفاده است میان مادران ایرانی نیز شناخته شده اند .

کالسکه

یکی از مهترین اعضا لیست خرید سیسمونی این روزها کالسکه است که وقت و هزینه زیادی نیز برایش صرف می شود تا یک انتخاب خوب والدین برایش داشته باشند و چندین سال ازش بهره ببرند حتی برای فرزند دوم

تنوع در این بخش خیلی زیاد است و بستگی به این که چه انتظار و چه بودجه ای داشته باشیم از مبالغ کم تا چند ده میلیون می توان انواعی برایش پیدا کرد

مهمترین کالاها در خرید سیسمونی

سرشیشه

بدان پستانک شیشه هم می گویند چراکه بخش نوک و قسمتی ست که در دهان بچه قرار می گیرد را اطلاق می شود . اما چرا در زمره مهمترین ها آورده ایم چون وقتی شما شیر دهی با شیشه شیر را بر می گزینید در طی بزرگ شدن فرزندتان نیاز است که لااقل بخش سری یا همان پستانک اش را عوض کرده چه از نظر عمری چه از نظر اینکه باید سوراخ هایش بزرگتر یا بیشتر شوند تا خروجی بالاتری از شیر حاصل شود . پس در طی رشد بچه چندین تا از سر شیشه را مصرف خواهید داشت .

وسایل کمک تغذیه ای

مهمترین همان چند تکه معروف و محبوب یعنی کاسه ، قاشق چنگال و بشقاب است که از بعد از شش ماهگی به مرور نیاز شما و فرزندتان خواهد شد و تا آخر زندگی با او به اشکال مختلف خواهند بود شاید بتوان به اینها پیشبند غذاخوری هم اضافه کرد که برای کوچولویی که هنوز آداب غذا خوردن را درست درک نکرده مفید به فایده خواهد بود همچنین برای مادر جهت جلوگیری از ریخت و پاش غذا . حالا اگر شما بخواهید خرید سیسمونی لاکچری داشته باشید در این دسته میتوانید سراغ وسایلی نظیر غذاساز مخصوص کودکان نیز بروید که ابزاری جذاب برای تدارک غذاهای سالم بشمار می رود .

لیوان

از حوالی ۴ ماهگی به بعد کم کم اشتیاق نوشیدن در کودک شما فزونی می یابد و هر چه به جلوتر برویم این مورد پررنگ تر میشود بطوریکه شاید در حدودای نه ماهگی دیگر این مورد را احساس بکنید که خرید یک لیوان برای او واجب است توصیه ما این است که ابتدا با انواعی که دهنی نرم دارند حتما شروع کنید چون هنوز قسمت داخلی دهانش به این بخش پستانک نرم بهتر سازگاری دارد و بعدها بسراغ دهنی سخت ها خواهید رفت و نیز اینکه یک مدل دسته دار هم باشد تا راحت تر کنترلش کند . مثل شیشه شیر های دسته دار که آنها نیز برای کودک نوپا جذابترند .

مهمترین کالاها در خرید سیسمونی

شیردوش

اما یک بخش مهم از وسایل در لیست خرید سیسمونی به مادر مستقیما” مربوط می شود و غیرمستقیم به کودک ارتباط می یابد . یکی از آنها شیردوش است که برای مادرانی که شیردهی از سینه را انتخاب می کنند ممکن است مورد نیاز باشد البته نیازی نیست که پیش از زایمان فکرش را بکنید بلکه این از آن دست محصولات سیسمونی است که باید بگذارید پروسه بدنیا آمدن و شیر دادن شروع شود و در صورت نیاز و مشورت با متخصص به سراغ تهیه اش خواهید رفت .

دستگاه استریل وسایل نوزاد

همانطور که مطلعید بحث تمیزی وسایل مورد استفاده بچه تازه بدنیا آمده از واجبات است و استریلی که پس از شستشو انجام می شود سالهاست مورد توصیه بوده . تا چند سال پیش تنها راه حل انداختن در آبجوش بود و بعدترها مواد استریل کننده معرفی شده اما بهترین روش در دسترس فعلی پس از معرفی استریلایزرها به بازار سیسمونی دنیا شکل گرفت . دستگاه هایی که حالا در مدلهای مختلف بصورت خود اتکا یا با کمک مایکرویو اینکار را بخوبی برای شما انجام می دهند تا خیالتان راحت باشد چون فقط از بخار آب طبیعی بهره می گیرند .

پس با داشتن یکی از آنها می توانید برای وسایلی مهمی همچون پستانک که ساعتها در روز در دهان کودک است یا شیشه شیر اش که مهمترین وسیله شیردهی اش هست استفاده شود و پاکشان گرداند .

خشکن کن و برس شیشه

در بخش قبلی راجع به استریل گفتیم اینجا هم دو ابزار داریم برای شسشتوی قبل از استریل کردن . دو کالایی که در پروسه هرروزه نظافت وسایل بچه کمک خوبی به شما در سرعت بخشیدن و نظم دهی کارتان خواهد کرد بخصوص فرچه شسشتو که این روزها برای اکثر لیست های سیسمونی خریداری می شود .

پوشاک

این دسته برای خودش دنیایی ست و تنوع سایز ، مدل و اندازه بی نهایت زیاد است . حتما” چندین دست مدل مختلف از لباس در خرید سیسمونی شما حضور دارد فقط توصیه ما این است که زیاده روی در این خصوص نکنید و قبل از زایمان زیاد موراد متعدد تهیه نکنید و بگذارید همگام با بزرگ شدن بچه نیازهای خودتان را برطرف خواهید کرد بخصوص که در این سنین دو سال اول زندگی کودک مدام در حال رشد و تغییر سایز و وزن هست و اینطور نباشد که برخی چیزهایی که از قبل تهیه شده بکارتان اصلا نیاید.

لوازم مراقبتی

در این دسته می توان از تب سنج ، دماسنج ، محافظ وسایل خطرآفرین خانگی نام برد که هر یک به نوبه خود موارد مهمی هستند که حتما بکار شما خواهند آمد . حتی این روزها وسیله ای همچون دوربین نوزاد هم در انواع و اقسام مدلها برای بیشترین نظارت بر کودکتان در دسترس است که هنوز البته جز وسایل لاکچری سیسمونی نوزاد محسوب می شود .

پستانک

در خلال مقاله اشاراتی بهش انجام شد اما بصورت مستقیم اگر بخواهیم بگوئیم باید گفت که اثربخشی پستونک در آرام کردن کودکان بی قرار امری اثبات شده و غیرقابل انکار است و بحث آسیب زا بودن برای دهان بچه هم این روزها با ارائه مدلهای ارتودنسی توسط سازندگان بنام تا حد زیادی مرتفع شده و این محصول در کنار شیشه شیر در زمره پرمصرف ترین لوازم نوزادی هستند . فقط در استفاده به عمر مفیداش توجه کنید .

مهمترین کالاها در خرید سیسمونی

لوازم بهداشتی

پوشک ، دستمال مرطوب ، شامپو ، کرم های مختلف ، پودر و خیلی اقلام دیگر از موارد بسیار مهم و مورد استفاده روزانه برای کوچولویتان خواهد بود که حسابی باهاش سروکار خواهید داشت . خوب است که در این بخش مطالعه خوبی داشته باشید و با بهره گیری از تجربیات سایر مادران بهترینها را برای فرزندتان انتخاب کنید البته نه لزوما” گرانترینها بلکه مورد رضایت ترینها . پس ما در خرید سیسمونی بخش مهمی اختصاص خواهیم داد به ملزومات بهداشت فردی

صندلی ماشین

با گسترش استفاده از وسایل نقلیه شخصی لزوم مراقبت سطح بالا از نوزادی که درون ماشین است در حمل و نقلهای درون شهری و بخصوص برون شهری بشدت احساس می شد که در این راستا صندلی ماشین به یکی از الزامات در میان وسایل سیسمونی بدل گشته است .

ما در اینجا فقط به بخش مهمی از وسایل اشاره کردیم و اگر بخواهیم تک تک آنها را نام ببریم لیست بلندبالایی پدید خواهد آمد . شما بهتر است خواسته هایتان را روی کاغذ بیاورید و با مدنظر قرار دادن بودجه خود بهترین انتخابها را داشته باشید .

امتیاز دهید: post

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)