توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور تا پایان سال چشم گیر خواهد بود


توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور تا پایان سال چشم گیر خواهد بود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیان کرد: ظرفیت بسیار خوبی در استان خراسان رضوی و مشهد از لحاظ نیروی انسانی و شرکت‌های دانش بیان و استارت آپ‌ها وجود دارد که این ظرفیت باید به کل کشور گسترش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نخستین بار از زمان قبول مسوولیت در این وزارتخانه که به مشهد سفر کرده بود عنوان کرد: تا پایان سال زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌های کشور توسعه چشم گیری پیدا می‌کند.

زارع پور در ادامه این سخنان اظهار کرد: توجه ویژه به زیرساخت‌های ارتباطی در روستا‌ها در اجرای برنامه توسعه ششم از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تا پایان سال ۱۴۰۱ است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین افزود: ظرفیت بسیار خوبی در استان خراسان رضوی و مشهد از لحاظ نیروی انسانی و شرکت‌های دانش بیان و استارت آپ‌ها وجود دارد که این ظرفیت باید به کل کشور گسترش پیدا کند.

زارع پور با اشاره به اهمیت ایجاد پارک‌های دیجیتال در کشور تصریح کرد: باید در حوزه اقتصاد دیجیتال تمرکزگرایی نداشته باشیم و استان‌های مانند تهران و خراسان رضوی که سرآمد هستند در این حوزه بابد همکاری خوبی با دیگر استان‌ها داشته باشند و تجربیات خود را منتقل کنند و وزارت ارتباطات هم بستر انتقال تجربه را فراهم خواهد کرد.

شایان ذکر است که اروجی مدیر مخابرات منطقه خراسان رضوی هم دراین بازدید عنوان کرد: هزارو ۳۰۰ روستا در خراسان رضوی هم اکنون دارای اینترنت پرسرعت، دو هزارو ۴۰۰ روستا تحت پوشش شبکه همراه اول، و دو هزارو ۸۵۱ روستا دارای ارتباط هستند که وضع ارتباطی در روستا‌ها نیازمند توجه بیشتر وزارت خانه است.

اروجی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون پارک دیجیتال مشهد که محل فعالیت شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها است مجهز به فیبر نوری است و ما این آمادگی را داریم که در صورت ایجاد پارک جدید زیرساخت‌های ارتباطی آن پارک را در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی