خدمات پزشکی در منزل تهران


خدمات پزشکی در منزل تهران

خدمات پزشکی در منزل، طیف گسترده و نامحدودی دارد. این خدمات مخصوصاً برای بیمارانی که امکان مراجعه حضوری به دکتر را ندارند، یا بیمارانی که لازم است تحت مراقبت‌های ویژه و دائم قرار بگیرند، بسیار مفید است. در ادامه درباره‌ی انواع خدمات پزشکی در منزل تهران صحبت می‌کنیم.

خدمات پزشکی در منزل، طیف گسترده‌ای از مراقبت‌های پزشکی و پرستاری را شامل می‌شود. این مراقبت‌ها بسته به وضعیف هر بیمار فرق می‌کند و هزینه‌های متفاوتی نیز دارد.

در این مقاله می‌خوانید:

خدمات پزشکی در منزل شامل چیست؟ آیا امکان ویزیت کرونا در منزل وجود دارد؟ برای پیدا کردن دکتر در منزل تهران چکار باید کرد؟

خدمات پزشکی در منزل تهران

خدمات پزشکی در منزل شامل چیست؟

انواع خدمات پزشکی در منزل شامل موارد زیر است:

خدمات پزشکی در منزل، طیف گسترده‌ای از مراقبت‌های پزشکی و پرستاری را شامل می‌شود.

دکتر در منزل

بعضی از کلینیک‌های پزشکی، این امکان را فراهم کرده‌اند که پزشک در منزل، شما را ویزیت کرده و مراقبت‌های لازم را گوشزد کند.

خدمات پرستاری در منزل

رایج‌ترین نوع خدمات پزشکی در منزل، مراقبت‌های پرستاری است که بسته به نیازهای بیمار توسط پزشک توصیه می‌شود. خدمات پرستاری در منزل ممکن است شامل موارد زیر باشد:

رایج‌ترین نوع خدمات پزشکی در منزل، مراقبت‌های پرستاری است که بسته به نیازهای بیمار توسط پزشک توصیه می‌شود.
پانسمان زخم درمان داخل وریدی تجویز دارو نظارت بر سلامت عمومی بیمار کنترل درد سایر حمایت‌های بهداشتی

فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی

بعضی از بیماران ممکن است برای انجام کارهای روزمره و عادی خود، نیاز به فیزیوتراپی، کاردرمانی یا گفتاردرمانی داشته باشند.

فیزیوتراپیست می‌تواند برنامه‌ی مناسبی را برای کمک به بیمار، در بازیابی یا تقویت عضلات و مفاصل خود تنظیم کند. کاردرمانگر می‌تواند به بیمار مبتلا به ناتوانی جسمی، رشدی، اجتماعی و احساسی کمک کند تا نحوه‌ی انجام کارهای روزمره‌ی خود مثل غذا خوردن، حمام کردن، لباس پوشیدن و سایر موارد را یاد بگیرد. گفتاردرمانگر می‌تواند به بیمار مبتلا به اختلال گفتاری کمک کند تا توانایی برقراری ارتباط واضح و بامعنا را دوباره یاد بگیرد.

خدمات پزشکی در منزل تهران

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر لیزر لیپولیز در تهران، خیالت راحت!

خدمات مددکاری اجتماعی

مددکاران اجتماعی در بهبود بیمار، نقش پررنگی را ایفا می‌کنند.

مددکاران اجتماعی خدمات مختلفی را به بیمار ارائه می‌دهند. آن‌ها از بیمار حمایت می‌کنند، به او مشاوره می‌دهند و منابع اجتماعی مورد نیاز او را فراهم می‌کنند.
مددکاران اجتماعی در بهبود بیمار، نقش پررنگی را ایفا می‌کنند. آن‌ها در شرایطی که وضعیت بیمار بسیار پیچیده است و نیاز به هماهنگی خدمات درمانی دارد، پا پیش می‌گذارند و مدیریت پرونده‌ی بیمار را برعهده می‌گیرند.

دستیار بهداشت در منزل

دستیار بهداشت در منزل می‌تواند در برطرف کردن نیازهای شخصی بیمار، به او کمک کند. به طور مثال:

بعضی از بیماران علاوه بر مراقبت پزشکی و دارویی، نیاز دارند رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند.
بیمار را بخواباند. در راه رفتن به بیمار کمک کند. بیمار را حمام ببرد. به بیمار لباس بپوشاند.

به علاوه بعضی از دستیاران بهداشت می‌توانند کارهای تخصصی‌تر مثل تزریق دارو و مسکن را‌ نیز انجام دهند؛ البته به شرط این‌که زیر نظر پرستار، آموزش دیده باشند.

خانه‌دار یا دستیار مراقبت

بعضی از بیماران علاوه بر مراقبت پزشکی و دارویی، نیاز دارند رژیم غذایی خاصی را رعایت کنند. حتی ممکن است توان این را نداشته باشند که به کارهای خانه‌ی خود رسیدگی کنند.
بنابراین در این شرایط، استخدام خانه‌دار یا دستیار مراقبت بسیار کمک کننده است. یعنی دستیاری که بتواند غذا بپزد، خریدهای خانه را انجام دهد و لباس‌های بیمار را بشوید و اتو کند.

خدمات پزشکی در منزل تهران

همراه یا هم‌صحبت

بعضی از بیمارانی که در خانه تنها هستند، ممکن است به یک همراه یا هم‌صحبت خوب نیاز داشته باشند.

بعضی از بیمارانی که در خانه تنها هستند، ممکن است به یک همراه یا هم‌صحبت خوب نیاز داشته باشند. این باعث می‌شود کمتر احساس تنهایی کنند و از نظر عاطفی، تحت حمایت لازم قرار بگیرند. بعضی از همراهان ممکن است کارهای خانه را نیز انجام دهند.

حمایت تغذیه‌ای

بعضی از متخصصان تغذیه نیز می‌توانند در منزل، بیمار را ویزیت کرده و رژیم غذایی او را ارزیابی کنند. آن‌ها بعد از ارزیابی‌های لازم، برنامه‌ی غذایی مناسب برای بیمار را ارائه می‌دهند.

آزمایش و تصویربرداری با اشعه‌ی ایکس

بعضی از آزمایش‌ها مثل آزمایش خون و ادرار، این قابلیت را دارند که در منزل از بیمار گرفته شوند.

بعضی از آزمایش‌ها مثل آزمایش خون و ادرار، این قابلیت را دارند که در منزل از بیمار گرفته شوند. دستگاه‌های قابل حمل اشعه‌ی ایکس نیز این امکان را می‌دهند که در خانه انجام شوند. این مسئله مخصوصاً برای بیمارانی که نیاز به چکاپ پیوسته دارند، اما نمی‌توانند از خانه خارج شوند، بسیار مفید و کارساز است.

خدمات دارویی

در صورت نیاز بیمار، دارو و تجهیزات پزشکی می‌توانند به خانه‌ی بیمار نیز منتقل شوند. اعضای خانواده‌ی بیمار نیز می‌توانند درباره‌ی نحوه‌ی مصرف داروها یا استفاده از تجهیزات، از جمله تزریق داخل وریدی آموزش ببینند.

حمل و نقل

شرکت‌هایی وجود دارند که می‌توانند بیمار را بین خانه و مراکز درمانی جابه‌جا کرده و سلامت بیمار را در حین این رفت‌وآمدهای مکرر تضمین کنند.

خدمات پزشکی در منزل تهران

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر جراح کولورکتال و روده‌ی بزرگ در تهران

آیا امکان ویزیت کرونا در منزل وجود دارد؟

امکان ویزیت کرونا در منزل وجود دارد، اما فقط بعضی از مراکز درمانی این خدمات را ارائه می‌هند.

بله. امکان ویزیت کرونا در منزل وجود دارد، اما فقط بعضی از مراکز درمانی این خدمات را ارائه می‌هند.
با این حال لازم نیست نگران باشید و برای پیدا کردن دکتر مناسب، تحت استرس و فشار قرار بگیرید. خوشبختانه در عصر ارتباطات هستیم و با یک جستجوی ساده در اینترنت به‌راحتی می‌توانید، چندین سایت ارائه‌دهنده‌ی خدمات پزشکی در منزل را پیدا کنید و بدون مراجعه‌ی حضوری از خدمات مورد نظر خود بهره ببرید.

برای پیدا کردن دکتر در منزل تهران چکار باید کرد؟

برای این ‌کار لازم است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید. بعضی از پزشکان در خانه نیز خدمات درمانی خود را انجام می‌دهند. بعضی از سازمان‌ها یا موسسات نیز هستند که انواع خدمات پزشکی در منزل را ارائه می‌دهند.
از طرفی بعضی از افراد نیز هستند که مراقبت داوطلبانه انجام می‌دهند. بعضی از خدمات ارائه شده توسط این داوطلبان عبارت است از:

کمک به مراقبت‌های شخصی ارائه‌ی خدمات حمل و نقل حمایت عاطفی از بیمار کمک به کارهای خانه فراهم کردن اسباب آرامش بیمار

البته بهتر است قبل از استخدام این افراد، سوابق و صلاحیت‌شان را حتماً بررسی کنید.

خدمات پزشکی در منزل تهران

بیشتر بخوانید: بهترین دکتر پیکرتراشی در تهران

جمع‌بندی

خدمات پزشکی در منزل در تهران و بسیاری از شهرهای دیگر، نسبت به گذشته بسیار متداول‌تر شده است. این دسته از خدمات، طیف وسیعی از مراقبت‌های پزشکی و پرستاری گرفته تا فیزیوتراپی و گفتاردرمانی را شامل می‌شود. شما می‌توانید دستیار بهداشت در منزل، خانه‌دار یا دستیار مراقبت انتخاب کنید. برخی از آزمایش‌ها هم این قابلیت را دارند که در خانه انجام شوند.
امروزه خدمات پزشکی در منزل از سمت بسیاری از موسسات و مراکز درمانی معتبر ارائه می‌شوند و مخصوصاً برای بیمارانی که نیاز به مراقبت زیاد در خانه دارند، بسیار مناسب هستند.

پیشنهاد ویژه نی نی بان: لابیاپلاستی چیست و چه مراقبت‌هایی دارد؟

پیشنهاد ویژه نی نی بان: بهترین سونوگرافی تهران

پیشنهاد ویژه نی نی بان: درمان ناباروری در مردان، وقتی هیچ اسپرمی ندارند!

به کلینیک نی نی بان سر بزنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران