راه آهن اردبیل نیاز مبرم به نقدینگی دارد


راه آهن اردبیل نیاز مبرم به نقدینگی دارد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پروژه ریلی راه آهن اردبیل – میانه نیاز مبرم و شدید به نقدینگی دارد و امیدواریم هر چه سریعتر سازمان برنامه و بودجه منابع مورد نیاز این پروژه را تأمین کند.

خیرالله خادمی یکم آبان در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن اردبیل – میانه اظهار کرد: تلاش پیمانکاران بر این است تا عملیات زیرسازی را در کنار سرعت دادن به عملیات روسازی به سرانجام برسانند به طوری که 85 کیلومتر ریل‌گذاری انجام شده و 90 کیلومتر مابقی عملیات ریل‌گذاری نیز قرار است به انجام برسد.


وی با بیان اینکه 120 کیلومتر عملیات زیرسازی آماده شده است، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا همزمان با عملیات زیرسازی، ریل‌گذاری را نیز با سرعت بیشتری انجام دهیم که قرار شد با تاکید وزیر راه و شهرسازی دو هزار تن ریل تأمین شده و در آبان ماه برای سرعت دادن به این پروژه در نظر گرفته شود.


معاون وزیر راه و شهرسازی منابع مالی مورد نیاز راه آهن اردبیل را در پرداخت مطالبات پیمانکاران 330 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در کنار پرداخت این میزان بدهی پیمانکاران قرار شد شبکه برق‌رسانی و گازرسانی به ایستگاه اصلی راه آهن انجام شود تا ما یک فرآیند مناسبی را در تکمیل و راه‌اندازی ایستگاه اصلی راه آهن شاهد باشیم.


خادمی افزود: با دستور و تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار شد با سازمان برنامه و بودجه جلسه‌ای را برگزار کنیم تا مشکل نقدینگی این پروژه برطرف و 100 میلیارد تومان در هفته آینده به این پروژه تزریق شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: قرار شد پیمانکار عملیات ریل‌گذاری را با سرعت بیشتری به پیش ببرد و ظرفیت 400 متر ریل‌گذاری روزانه را به 600 متر افزایش داده و این فرآیند را تقویت کند.


خادمی اضافه کرد: تا پایان آبان ماه قرار شد میزان ریل‌گذاری به 103 کیلومتر برسد و در کنار آن حفاری در تونل‌ها که 200 متر آن باقی مانده با تلاش مضاعف تا سه ماه آینده به رغم شرایط سخت و ریزشی به سرانجام برسد.


مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به طولانی شدن این پروژه انتظار می‌رود با همراهی پیمانکاران، تأمین منابع و همچنین ریل و میلگرد مورد نیاز تا آخر تیرماه سال آینده راه آهن اردبیل – میانه که از سخت‌ترین پروژه‌های ریلی کشور است در ایستگاه پایانی آماده افتتاح شود.

تأخیر و تعلل در تکمیل راه آهن دیگر قابل قبول نیست


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: دیگر مردم از وعده و وعید در تکمیل راه آهن اردبیل – میانه خسته شدند و باید در دولت سیزدهم اقدامی عملی برای تکمیل و بهره‌برداری این پروژه انجام شود.


علی نیکزاد از وزیر راه و شهرسازی خواست تا با تلاش پیمانکاران زمینه تأمین اعتبار مورد نیاز و خرید میلگرد، سیمان و تأمین ریل را با سرعت بیشتری انجام داده و این پروژه در سه ماهه اول سال آینده به شکل کامل افتتاح شود.


وی تصریح کرد: اینکه پیمانکار قول داد روزانه 350 تا 400 متر ریل‌گذاری انجام دهد، قابل قبول نیست و باید این سرعت تا دو برابر افزایش یافته و از هر دو مسیر راه آهن به مرحله ریل‌گذاری کامل برسد که در جلسه اوایل آذرماه ما باید از مسیر اصلی عبور و مرور را در خط راه آهن اردبیل شاهد باشیم.


نایب رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تکمیل قطعه اول و دوم بزرگراه اردبیل – سرچم را در کنار تعیین تکلیف پیمانکار جهاد نصر یادآور شد و گفت: با تلاش و پیگیری‌ها باید 400 میلیارد تومان فاینانس بانک صادرات به محور اردبیل – سرچم اختصاص یافته و در قطعات دیگر نیز پیشرفت پروژه را به شکل مطلوب شاهد باشیم.


مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل نیز افزود: محور اردبیل – سرچم 178 کیلومتر طول دارد که 135 کیلومتر آن با تلاش پیمانکاران در قطعات مختلف در حال اجراست.


محبوب حیدری پیشرفت قطعه اول و دوم را به طول 25 کیلومتر تا 90 درصد اعلام کرد و ادامه داد: سه کیلومتر عملیات آسفالت‌ریزی در این مسیر باقی مانده که با مساعد شدن شرایط جوی امکان آسفالت‌ریزی وجود دارد.


وی بدهی به پیمانکاران را 45 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در قطعه سه نیز کار جهادی در عملیات زیرسازی، خاکبرداری و همچنین سایر فعالیت‌های عمرانی در حال انجام است و با تلاش و پیگیری‌های مؤثر امیدواریم این قطعه نیز در سال آینده به زیر بار ترافیک برود.


مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد پرداخت 400 میلیارد تومان فاینانس بانک صادرات به پروژه اردبیل – سرچم افزود: بانک ضمانت‌نامه می‌خواهد که قرار است از طریق سازمان برنامه و بودجه این ضمانت‌نامه در اختیار بانک قرار گیرد.


حیدری در مورد اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور به این پروژه خاطر نشان کرد: برای نصب علایم، خط‌کشی و تجهیز 25 کیلومتر از این مسیر این منابع تأمین شده و بخشی از طلب پیمانکاران نیز پرداخت خواهد شد.


وی فعالیت در قطعات دیگر را با تلاش پیمانکاران رو به جلو توصیف کرد و ادامه داد: برای تکمیل 45 کیلومتر از سمت سرچم به اردبیل 900 میلیارد تومان اعتبار باید در اختیار پیمانکار قرار گیرد تا روند تکمیلی را در دو سال آینده شاهد باشیم.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر