اختصاص 377 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و راه استان اردبیل 


اختصاص 377 میلیارد تومان اعتبار به حوزه آب و راه استان اردبیل 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: امسال 377 میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکلات حوزه آب و راه استان اردبیل اختصاص یافته است.

داوود شایقی در شورای اداری شهرستان کوثر که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان کوثر 22 هزار نفر جمعیت دارد و در توزیع اعتبارات در کنار شاخص جمعیت، ما سعی می‌کنیم تا محرومیت مناطقی همچون کوثر را نیز در نظر بگیریم.


وی تصریح کرد: قطعا در توزیع منابع با در نظر گرفتن شاخص محرومیت پنج درصد اعتبارات و منابع استان به این شهرستان اختصاص پیدا می‌کند تا بخش عظیمی از طرح‌ها و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای به ثمر بنشیند.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل مهمترین اولویت تکمیل پروژه‌ها را در این شهرستان سد گیوی و پایاب آن بیان کرد و گفت: سه هزار هکتار از اراضی با بهره‌برداری از پایاب سد گیوی از آبیاری مدرن برخوردار خواهند شد و این امر به افزایش سرانه درآمدی مردم کمک خواهد کرد.
شایقی افزود: برای این پروژه 220 میلیارد تومان از طریق ماده 56 تأمین شده که تاکنون تملک اراضی و روند اجرای پروژه با پرداخت مبلغ اولیه از طریق بانک‌های عامل به سرانجام رسیده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: سد گیوی که از سال 84 شروع شده در سال 96 به اتمام رسیده ولی احداث پایاب آن در اولویت قرار گرفت تا ما بتوانیم اراضی حاصلخیز این منطقه را زیر کشت محصولات آبی ببریم.


شایقی از تأمین اعتبار برای جاده گیوی – خلخال بر اساس ماده 23 خبر داد و اضافه کرد: در کنار تأمین اعتبار برای این پروژه قرار شد از محل منابع آبرسانی 13 میلیارد تومان به شهرستان کوثر اختصاص یابد تا تکمیل مجتمع‌های روستایی و آبرسانی به این مناطق را شاهد باشیم.


وی بیان کرد: از 112 میلیارد تومان اعتبار این شهرستان 72 میلیارد تومان تاکنون ابلاغ شده و مابقی نیز در ماه‌های آینده ابلاغ خواهد شد.


شایقی احداث پست 63 کیلوولت و تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب این شهرستان را در کنار احداث ساختمان دولت از محل فروش اموال به میزان 3.5 میلیارد تومان را یادآور شد و ادامه داد: مجتمع فرهنگی، هنری کوثر و سالن‌های ورزشی در مناطق روستایی در اولویت تکمیل و راه‌اندازی قرار دارند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در بودجه سال آینده که بخشنامه آن ابلاغ شده قرار است برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با اولویت ایجاد اشتغال برای جوانان منابع خاصی در نظر گرفته شود که امیدواریم به سرعت تحقق پیدا کند.

168 میلیارد تومان اعتبار به خلخال تخصیص یافته است


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل در جلسه شورای اداری شهرستان خلخال نیز با بیان اینکه عدالت در توزیع اعتبارات برای رسیدن به توازن منطقه‌ای اولویت اصلی این سازمان بوده است، تصریح کرد: خلخال با جمعیت 86 هزار نفری از شاخص مناسبی در توزیع اعتبارات برخوردار است به طوری که ما با توجه به محرومیت منطقه از یک‌هزار میلیارد تومان منابع استانی 168 میلیارد تومان را به خلخال اختصاص دادیم.


شایقی گفت: هر چند برخی چانه‌زنی‌ها در توزیع اعتبارات در سطح کشور تأثیرگذار بوده اما سعی و تلاش ما بر این بوده تا با عدالت و توازن منطقه‌ای توزیع اعتبارات را انجام دهیم و کارها به شکل مناسب و مطلوب در این حوزه به پیش برود.


وی به اولویت بودجه سال آینده با هدف تقویت حوزه اشتغال اشاره کرد و افزود: با توجه به تکمیل مطالعات آمایش سرزمینی در استان و تهیه سند توسعه شهرستان‌ها و اشتغال روستایی در بودجه سال آینده سعی خواهد شد بر همین اساس محرومیت از چهره مناطق مختلف رفع شود.


شایقی ضرورت تکمیل پروژه‌های گردشگری و توجه به معدن به عنوان ظرفیت خوب در جنوب استان را یادآور شد و خاطر نشان کرد: برای تکمیل سد هشتجین از ماده 28، 20 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و آب منطقه‌ای کار را با سرعت در حال اجرا دارد.


وی به محور کلور – درام اشاره کرد و ادامه داد: این پروژه زیربنایی نیز که 41 کیلومتر آن در محدوده استان اردبیل است، 100 میلیارد تومان از طریق منابع بانکی اعتبار گرفته که سازمان برنامه و بودجه تضمین منابع آن را انجام می‌دهد.


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل اضافه کرد: 50 میلیارد تومان منابع مختلف برای پروژه‌ها تأمین اعتبار شده و با تلاش پیمانکاران سعی بر این است تا این پروژه‌ها در کوتاه‌ترین زمان در شهرستان خلخال به سرانجام برسد.


شایقی خواسته مردم منطقه را تکمیل تونل خلخال به اسالم و همچنین راه‌های صعب‌العبور این منطقه اعلام کرد و گفت:‌ از طریق ماده 23 برای این پروژه قرار است تأمین اعتبار در بودجه سال آینده انجام شود و قرار شده از محل فروش اموال بدهی پیمانکاران نیز پرداخت شود.


وی افزود: 265 میلیارد تومان به حوزه آب و 112 میلیارد تومان به حوزه راه اختصاص یافته که بخشی از این اعتبارات برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی روستایی است که از مجموع 9 مجتمع در سطح استان، یک مجتمع نیز در خلخال قرار دارد و امیدواریم این پروژه به سرانجام برسد.
انتهای پیام


________

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران