پدیده البرزی تکواندو با سه مدال آسیایی


پدیده البرزی تکواندو با سه مدال آسیایی

کرج- ایرنا- دانش آموز البرزی در رقابت های تکواندو آزاد آسیا که مهرماه امسال در تهران برگزار شد توانست با کسب 2 مدال طلا و یک نقره پدیده این دوره از رقابتها لقب بگیرد.

به گزارش ایرنا، سومین دوره مسابقات بین‌المللی تکواندو آزاد آسیا در ۲ گروه زنان و مردان طی روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه با حضور ۳۶۶ تکواندوکار از ۱۰ کشور اردن، افغانستان، ایران، پاکستان، ترکیه، روسیه، سوریه، عراق، لبنان و هند در هتل "پارسیان استقلال" تهران برگزار شد.

مسابقات گروه زنان در اوزان ۴۶-، ۴۹-، ۵۳-، ۵۷-، ۶۲-، ۶۷-، ۷۳- و ۷۳+ کیلوگرم روزهای یکشنبه و دوشنبه و رقابت‌های گروه مردان در اوزان ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۶۸-، ۷۴-، ۸۰-، ۸۷- و ۸۷+ کیلوگرم طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار گردید.

به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز این رویداد به ترتیب ۱۰، ۶ و ۳.۶ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق گرفت.

مهدی حاجی موسایی از دانش آموزان پایه دوازدهم رشته علوم انسانی دبیرستان غیردولتی انتخاب آموزش و پرورش ناحیه سه کرج است که با شرکت در این رقابتها توانست بار دیگر برای ایران اسلامی و البرزنشینان افتخارآفرینی کرد.

دانش آموز البرزی یکی از ورزشکاران پرتلاش کرجی است که با کسب ۲ مدال طلا در بخش مسابقات جام فجرآسیا و بخش انفرادی آزاد و همچنین مدال نقره در بخش جام باشگاه های آسیا در وزن منفی ۵۴ کیلوگرم ، قهرمان شود.

دانش آموز البرزی برای نخستین بار در رده بزرگسالان مسابقات بین‌المللی تکواندو آزاد آسیا حضور یافت و جوانترین شرکت کننده دراین دوره از مسابقات بود.

حاجی موسایی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا قهرمانی خود در مسابقات کشوری و برون مرزی را لطف خدا دانست و گفت: از هفت سالگی فعالیت ورزشی در رشته تکواندو را شروع کرده و با ۱۷ سال سن در مسابقات بین المللی آسیایی جوانترین شرکت کننده بوده است.

وی ضمن قدردانی از اساتید ورزشی خود به نام های محمد نوذری، یوسف کرمی و امیرنوروزی دراین سال ها،افزود: تلاش هایی که تا کنون انجام داده ام را فقط آغازی برای ادامه جدی مسیر ورزشی خود می دانم.

حاجی موسایی بیان داشت: هر روز چهارساعت از وقت خود را به تمرین تخصصی در تکواندو و مابقی وقتش را به درس خواندن برای آماده شدن برای شرکت در امتحانات نهایی و کنکور اختصاص می دهد تا بتواند در دانشگاه در رشته تربیت بدنی ادامه تحصیل دهد.

وی خاطرنشان کرد: از فضای مجازی نیز فقط برای شرکت کردن در کلاس های درس و همچنین مطالعه کتاب آنلاین و مطالب علمی، تخصصی و فنی در مورد تغذیه سالم و فنون رشته تکواندو استفاده می کند.

حاجی موسایی با بیان اینکه تا کنون حدود ۴۵ مدال در مسابقات کشوری و برون مرزی در کارنامه ورزشی اش به ثبت رسیده است، یادآورشد: تلاش می کنم با توکل به خداوند برای به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی کشورمان که یادآور نام امام و شهدای گرانقدر است با تمام قدرت گام بردارم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا