نماینده مجلس: مسئولیت اجتماعی صنایع دربرنامه هفتم توسعه گنجانده شود


نماینده مجلس: مسئولیت اجتماعی صنایع دربرنامه هفتم توسعه گنجانده شود

بوشهر-ایرنا- نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولیت اجتماعی صنایع بویژه در استان کم برخوردار بوشهر باید در برنامه هفتم توسعه گنجانده شود.

به گزارش ایرنا، ابراهیم رضایی روز شنبه در نشست با مسئولان دستگاه‌‎های اجرایی استان بوشهر افزود: بوشهر استانی گازی و ظرفیت اصلی پتروشیمی کشور است اما تاکنون از این ظرفیت چیزی عاید این استان نشده است.

وی بیان کرد: در برخی از کشورها شرکت‌های نفتی طرح های کلان ملی برمی‌دارند ولی در استان بوشهر آن طور که باید چیزی از صنایع نفتی به این استان نمی‌‎رسد.

رضایی ادامه داد: در موضوع فعالیت صنایع فاصله بسیار زیادی بین آنها و مردم وجود دارد زیرا آنها علاوه بر دریافت حقوق‌های نجومی و امکانات قابل توجه، به عنوان بخش خصوصی خوراک موردنیاز صنعت خود را با نرخ پایین از دولت تامین می‌کنند.

وی اظهار کرد: صنایع استان بوشهر در شرایط کرونا نیز کمک چندانی به استان بوشهر نکردند که باید در برنامه هفتم مکلف شوند به زیرساخت ها ورود کنند و کمک‎‌های خود را به بسته‎‌های معیشتی خلاصه نکنند.

رضایی تاکید کرد: انتظار می‌‏رود صنایع در بحث راه آهن، زیرساخت ها و بویژه حوزه درمان نیز به کمک استان بوشهر بیایند.

وی گفت: در ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه مورد بسیار خوبی برای استخدام پیمانکاران بومی نوشته شده ولی اجرایی نشده است.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان بوشهر نیروی خدماتی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از سایر استان‌ها به صورت ۱۴ به ۱۴ و پروازی در محل کار حضور می یابند در صورتی که بومی بودن این نیروها بسیاری از هزینه‏‌ها را کاهش خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی ها، حتی شیرینی پذیرایی نشست های خود را از سایر استان های کشور تهیه می کنند، اظهار داشت: در مواردی نیز مشاهده شده تیم ورزشی استان بوشهر شب قبل از مسابقه در پارک خوابیده که این چنین شرایطی زیبنده استان بوشهر نیست.

رضایی در بخش دیگری اظهار داشت: در ارتباط با تخصیص‌ها نیز در مواد و تبصره‌ها و جداول بودجه سالانه اعتبار در زمینه ها پیش بینی می‌شود ولی تخصیص پیدا نمی‌کند.

وی افزود: در این زمینه قول‌‎های خوبی داده می‌شود ولی اجرا نمی‎‌شود که نمونه آن سد دالکی است که عملیات اجرایی آن با کندی پیش می رود.

رضایی یادآور شد: در شهرستان دشتستان با اتمام طرح تحول نخیلات اقتصاد شهرستان متحول خواهد شد ولی با توجه به اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی تحقق طرح سال‌ها طول می‌کشد.

وی اظهار کرد: در استان بوشهر و بویژه شهرستان دشتستان مسئله آب مشکلات جدی ایجاد کرده است که باید شرایط برای رفع آن فراهم شود.

رضایی یادآور شد: دشتستان محروم‌ترین شهرستان استان بوشهر است زیرا نیمی از مددجویان کمیته امداد استان بوشهر در این شهرستان قرار دارند و با این وضعیت می‌طلبد نگاه ویژه‎ای به آن شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مجلس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت