اصناف اصفهان تا پایان این هفته باید واکسینه شوند


اصناف اصفهان تا پایان این هفته باید واکسینه شوند

رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه تاکنون 65 درصد کسبه اصفهان واکسن زده اند، گفت: اصناف اصفهان تا پایان این هفته فرصت دارند نسبت به واکسیناسیون خود و افراد تحت پوشش خود اقدام کنند.

رسول جهانگیری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره دستورالعمل واکسیناسیون اصناف، اظهار کرد: بعد از ۲۰ ماه تجربه، مشخص شده که نحوه برخورد با واحدهای صنفی باید هوشمند باشد و دیگر تعطیلی به صورت جمعی امکان پذیر نیست و شرایط سختی را برای کسب و کار ایجاد کرده، به همین دلیل دستور بر رعایت پروتکل ها به صورت هوشمند داده شد.

وی تاکید کرد: مطابق پروتکل های هوشمند کرونا و زدن واکسن، اگر اصناف موارد مشخص را رعایت نکنند، تنها همان صنف مورد اعمال قانون قرار می گیرند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان افزود: ستاد کرونا استان اصفهان سه شنبه هفته گذشته مصوب کرد که اصناف بین یک هفته تا ۱۰ روز فرصت دارند تا نسبت به تزریق واکسن کرونا اقدام کنند و بعد از این مدت واحد بازرسی اصناف، بهداشت و سایر دستگاه های نظارتی با بازدید از مغازه های سطح شهر، نسبت به اخطار و سپس پلمب واحدهای صنفی که کسبه و پرسنل تحت پوشش آنها فاقد کارت واکسن هستند، اقدام می کنند.

وی افزود: اصناف اصفهان تا پایان این هفته فرصت دارند نسبت به واکسیناسیون خود و افراد تحت پوشش خود اقدام کنند و اگر کسبه ای از زدن واکسن کرونا خودداری کند از دریافت خدمات صنفی و اتحادیه ها همچون دریافت و تمدید پروانه کسب، دریافت نامه از اتحادیه برای ارائه به دستگاهی دیگر و ... محروم خواهد شد.

جهانگیری با ارزیابی محدودیت های هوشمند کرونا برای اصناف، گفت: شرایط کسب و کار برای اصناف با محدودیت های هوشمند کرونا بهتر خواهد شد.

وی درباره احتمال پیک ششم کرونا در آبان ماه، تاکید کرد: اگر پیک جدیدی شکل بگیرد در صورتیکه اصناف محدودیت های هوشمند کرونا را رعایت کنند، تعطیلی کلی اصناف شکل نخواهد گرفت، اما در صورت خیزش کرونا در پیک ششم دیگر تعطیلی سراسری نخواهیم داشت، چراکه اصناف عامل اصلی شیوع کرونا نیستند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان تاکید کرد: تاکنون ۶۵ درصد کسبه اصفهان واکسن زده اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس / سلفی نوید محمدزاده و فرشته حسینی