امدادرسانی هلال احمر به بیش از 7 هزار زلزله‌زده در اندیکا


امدادرسانی هلال احمر به بیش از 7 هزار زلزله‌زده در اندیکا

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از ادامه خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان از زلزله در اندیکا خبر داد.

دکتر علی خدادادی با اشاره به فعالیت‌های امدادی تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مناطق روستایی آسیب‌دیده از زلزله اظهار کرد: تاکنون به ۷ هزار و ۴۱۰ آسیب‌دیده از این زمین‌لرزه، امدادرسانی شده و اقلام زیستی و بسته‌های غذایی و بهداشتی در اختیارشان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: خدمت‌رسانی‌های این جمعیت در سه مرحله عملیات‌های امداد و نجات و امدادرسانی اولیه، ارائه خدمات حمایتی و هدایت حرکت‌های جهادی با بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی و فعالیت‌های فرهنگی و حمایت‌های روانی قابل تعریف است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: در زمینه عملیات‌های امدادرسانی اولیه در سه قالب توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان و بشکه‌های نگهداری آب و بسته‌های غذایی شامل برنج، حبوبات، کنسروجات، چای، قند و شکر و اقلام بهداشتی از جمله صابون، پودر لباسشویی و دیگر اقلام بهداشتی اقدام لازم صورت گرفته است.

وی افزود: در مرحله‌های بعدی خدمت‌رسانی، تیم حمایت‌های روانی به منظور آرامش‌بخشی و التیام روحی افراد آسیب‌دیده، در منطقه حضور یافته و خدماتی شامل مشاوره به بزرگسالان، بازی درمانی برای کودکان و خردسالان و شناسایی کودکان و خانواده‌هایی که دچار آسیب بیشتری شده‌اند، ارائه شد که به افزایش روحیه ساکنین این مناطق کمک شد.

خدادادی گفت: خانه‌های هلال علاوه بر نقش‌های پیشگیرانه در مناطق مختلف شهری و روستایی، با ارائه آموزش‌های امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات که سبب کاهش خطرپذیری می‌شود و جامعه را تاب‌آور می‌کند، در ارزیابی سریع هنگام بروز حوادث و توزیع عادلانه کمک‌های مردمی توسط اهالی آموزش‌دیده همان محلات نقشی بسیار پر رنگ و جایگاه ویژه‌ای دارند لذا افزایش بیش از پیش خانه‌های هلال از طریق برگزاری جلسات هماهنگی و پیگیری‌های مستمر با بخشداران و دهیاران در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در حوزه تسهیل‌گری و جلب مشارکت های مردمی نیز گفت: اقدام‌هایی از سوی این جمعیت به عمل آمده که پویش همدلی و مهربانی یکی از این برنامه‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با دعوت از هم‌میهنان برای سهیم شدن در حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله اندیکا، بیان کرد: جمعیت هلال احمر استان خوزستان آماده دریافت کمک‌های مردمی و رساندن امانت مردم به دستان صاحبان‌شان است. از طریق کد #۶۱۱۱۲ و یا واریز مبالغ اهدایی به شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴ می‌توان در پویش همدلی و مهربانی که ویژه جمع‌آوری کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان اندیکا است، مشارکت کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها