واکسیناسیون کرونا در شاهین‌دژ به 77 درصد رسید


واکسیناسیون کرونا در شاهین‌دژ به 77 درصد رسید

مهاباد- ایرنا- رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ گفت: از ابتدای آغاز طرح واکسیناسیون سراسری تاکنون 77 درصد از جمعیت بالای 18 سال این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند.

سیما حیدرزاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون بیش از ۷۱ هزار دُز واکسن در این شهرستان به افراد واجد شرایط تزریق شده که از این تعداد ۵۳ هزار نفر دز اول و ۱۸ هزار نفر نیز هر ۲ دز را دریافت کرده اند.

وی ادامه داد: در شهرستان شاهین‌‍‌دژ سه پایگاه تجمیعی شامل مرکز جامع سلامت شهری شماره ۲، مرکز جامع سلامت "محمودآباد" و مرکز جامع سلامت "کشاورز" همه روزه آماده ارایه خدمات واکسیناسیون و ایمن سازی شهروندان است و امیدواریم با اختصاص واکسن از دانشگاه علوم پزشکی بزودی تمام گروه های هدف و پرخطر واکسینه شوند.

رییس مرکز بهداشت شاهین‌دژ با اشاره به اینکه هفت پایگاه بهداشتی در سطح روستاها نیز در امر واکسیناسیون به روستاییان در حال فعالیت است، اضافه کرد: روزانه بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ دز واکسن کرونا به افراد واجد شرایط و جامعه هدف تعیین شده در این شهرستان تزریق می‌شود.

حیدرزاده، با بیان در رده سنی ۱۲ تا ۱۷ سال هم بیش از ۹۰ درصد این گروه سنی نیز واکسینه شده اند، اضافه کرد: این شهرستان هم اکنون توانسته رتبه نخست تزریق واکسن کرونای دانش آموزان را در آذربایجان غربی به خود اختصاص دهد.

وی تاکید کرد: تنها راه شکست ویروس کرونا علاوه بر تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی است براین اساس از تمام شهروندان درخواست داریم ما را در این بحران به وجود آمده یاری دهند.

شاهین‌دژ با ۹۸ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است؛ این شهرستان از جمله نخستین شهرستان‌های آذربایجان‌غربی بود که شیوع بیماری کرونا در آن تثبیت شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر