بهبودی 97 درصد مبتلایان به کرونا در فارس/افزایش بیماران با وضعیت وخیم


بهبودی 97 درصد مبتلایان به کرونا در فارس/افزایش بیماران با وضعیت وخیم

بررسی آمارهای مربوط به تعداد بیماران مثبت شناسایی شده در استان فارس و بهبود یافتگان از بیماری کروناویروس نشان دهنده آنست که بیش از 97 درصد کل مبتلایان شناسایی شده در این استان بهبود یافته‌اند.

استان فارس، طی حدود ۲۰ ماه گذشته از شیوع همه گیری کروناویروس، مانند دیگر نقاط کشور، ۵ موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و اکنون نیز بنا بر آمارهای اعلام شده، شاهد افزایشی شدن تعداد مبتلایان با شیبی کند، است.

طی هفته گذشته، آمارهای ابتلا و فوت ناشی از ابتلا به کرونا در استان فارس فراز و نشیب داشت اما، تعداد مراجعان به مراکز ۱۶ ساعته و همچنین عدد بیماران نیازمند بستری، بالا گزارش شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شنبه اول آبان در تشریح آخرین وضعیت آماری شیوع کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون با انجام بیش از یک میلیون و ۶۲۰ هزار و ۷۷۰ تست تشخیصی، ۴۶۹ هزار و ۵۳۶ بیمار مثبت مبتلا به کووید۱۹ در فارس شناسایی شده است.

روح‌الله حسینی با یادآوری اینکه همه بیمارانی که تست آنان مثبت می‌شود، نیاز به بستری در بیمارستان ندارند، گفت: خوشبختانه طی این مدت ۴۵۵ هزار و ۵۰۵ نفر از بیماران مبتلای شناسایی شده، بهبود یافته‌ و از بیمارستان ترخیص یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه ۲۰۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون هزار و ۷۴۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۹۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او هم چنین از جان باختن ۶ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و افزود: مجموع جانباختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون نیز به عدد شش هزار و ۸۸۵ نفر رسیده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه تا کنون، دو میلیون و ۹۰۳ هزار و ۷۸۱ دُز نوبت اول و یک میلیون و ۹۰۵ هزار و ۲ دُز نوبت دوم واکسن علیه کروناویروس در مراکز واکسیناسیون به مردم استان فارس تزریق شده است، افزود: همچنین مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا تا کنون در فارس به چهار میلیون و ۸۰۸ هزار و ۷۸۳ دُز رسید.

حسینی با بیان اینکه از ابتدای آبان پیرو مصوبات ستاد ملی کرونا و بخشنامه صادره از دستگاه های اجرایی مربوطه، طرح محدودیت هوشمند کرونایی در سراسر کشور اجرا شد، از محرومیت استفاده از خدمات عمومی و اداری توسط افرادی که هنوز واکسن خود را دریافت نکرده اند خبر داد و تاکید کرد: افرادی که هنوز موفق به دریافت واکسن علیه کروناویروس نشده اند، هر چه سریع تر نسبت به این امر اقدام کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی