بحران آب میان دو سد در کهگیلویه


بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

با وجود سدهای عظیم مارون و کوثر در اطراف کهگیلویه اما تنش آبی در روستاهای بخش سوق شهرستان کهگیلویه به مرز بحران رسیده و این در حالی است که مردم برخی از این روستاها تا یک هفته از داشتن آب شرب محروم هستند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه به همراه امام جمعه دهدشت و امام جمعه سوق؛ و جمعی از مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان به جهت بررسی مشکلات و نیازمندی‌های مردم از روستاهای بخش سوق بازدید به عمل آوردند.

این بازدید از تجدید میثاق در گلزار شهدای شهر سوق شروع شد و بعد از آن مسئولان با حضور در روستاهای لیر بزرگ، لیر کوچک، دژکوه، بی‌بی زلیخایی، بلوط بنگان و آب مو پای دردل مشکلات مردم نشستند.

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

هر چند خدمات خوبی بعد از انقلاب در این روستاها انجام شده اما همچنان کمبودها و مشکلات باعث نارضایتی مردم از مسئولان شده، آنها بر این باور بودند طی این سالها کمتر مسئولی به روستای آنها سر زده و برای مشکلاتشان قدم برداشته‌اند.

به گفته مردم روستا بحران آب در این روستاها آنقدر جدی است که بعضا تا ۵ روز یا حتی یک هفته آب ندارند و آبدار روستا هم می‌گوید برخی وقت‌ها از آب فلان روستا میزنم که نیم ساعت آب به روستایی که حق آن نیست بدهم.

از دیگر مشکلات این روستاها نداشتن راه ارتباطی مناسب بود که مبنی بر صحبت‌های مردم روستا مجبور هستند در زمستان بیماران خود را پای پیاده با شرایط بسیار سخت به نزدیکترین درمانگاه برسانند.

عدم آنتن دهی، نبود خدمات بهداشتی، مشکلات آموزشی و عدم اجرای پروژهای عمرانی از دیگر مشکلات و مطالبات مردم این روستاها از مسئولان بود.

به گفته دهیار روستای بی‌بی زلیخایی، این روستا که مرکز ۱۴ روستا است هیچگونه کار عمرانی از طرف بنیاد مسکن در آن انجام نشده و خبری از طرح هادی نیست.

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

مهرداد متقی، رییس اداره بنیاد مسکن کهگیلویه، گازرسانی را مانع اجرای طرح هادی در این روستاها عنوان و اظهار کرد: به محض تخصیص اعتبار، از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی با هماهنگی دهیار روستا، حجم کار را مشخص و طرح هادی را در این روستاها اجرا خواهیم کرد.

دارا کریمی‌نژاد نبود زیرساخت‌ها را باعث بروز انواع آسیب‌های اجتماعی دانست و اظهار کرد: رفع مشکلات مردم روستا (آب، جاده، عدم آنتن دهی) اولویت اول ما خواهد و به زودی مدیران کل را به این منطقه خواهیم آورد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه افزود: در حوزه گازرسانی با دستور دادستان، محل‌هایی را که معارض دارند حل خواهیم کرد.

وی با توجه به تنش آبی در این روستاها، نصب مخزن با حجم بیشتر را به عنوان یک راه کوتاه مدت عنوان و گفت: برای پایدار کردن آب در بلند مدت، آب دهدشت غربی و چهار شهر لحاظ خواهد شد.

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

کریمی‌نژاد با بیان اینکه دهیاران و بخشدار سوق را موظف به اجرای مصوبات این سفر کردیم گفت: مشکلات مردم باید بصورت ماهیانه رصد شوند تا مردم هم ببینند چه کارهای انجام شده است.

وی از منطقه «دژکوه» زادگاه زنده یاد «حسین پناه» به عنوان یک منطقه توریسم فرهنگی، مذهبی و گردشگری نام برد و اظهار کرد: با توجه به بودجه مصوب شده، با همکاری اداره راهداری مشکلات راه‌های منتهی به این منطقه را قبل از شروع بارش رفع خواهیم کرد.

وی با توجه به اعتبارت قطره‌چکانی مسیر دسترسی منطقه دژکوه گفت: با سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نماینده مردم در مجلس توافق کردیم این اعتبار را امسال افزایش دهیم.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر در این بازدید در جمع خبرنگاران یکی از اهداف بازدید در این روستاها را عمل شدن به وعده‌ها عنوان و اظهار کرد: با اهتمام فرماندار و مسئولان وعده‌هایی به مردم داده شد که امیدواریم در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات آنها اقدامات لازم صورت بگیرد.

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

امام جمعه دهدشت با توجه به مشکل آب شرب این روستاها گفت: قرار شد با ایجاد یک منبع ذخیره آب در کوتاه مدت، آب مساوی به همه روستاها برسد. برای بلند مدت باید تلاش مسئولان در به سرانجام رساندن پروژه آب چهار شهر و دهدشت غربی باشد.

به گزارش ایسنا؛ وی با بیان اینکه نباید خدمات انجام شده نظام در روستاها را نادیده بگیریم گفت: عمده مشکلات روستاها بحث معارضات اجتماعی است که برای پیشرفت بهتر کارها می‌طلبد مردم با مسئولان همراه شوند تا خدمات را سریعتر ارائه دهند.

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

بحران آب میان دو سد در کهگیلویه

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هر آنچه که باید در رابطه با بیماری‌های مقاربتی بدانید