استقبال ضعیف زنان باردار از واکسیناسیون در بندر ماهشهر


استقبال ضعیف زنان باردار از واکسیناسیون در بندر ماهشهر

اهواز - ایرنا - رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت: متاسفانه استقبال زنان باردار از واکسیناسیون کرونا در بندر ماهشهر خوب نبوده که از آنها درخواست داریم به پایگاه‌های سلامت این شهرستان مراجعه کنند تا علاوه بر مشاوره، در برابر این ویروس واکسینه شوند.

دکتر محمد شنبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: پس از مدت ها مبارزه با ویروس کرونا و با تلاش شبانه روزی کادر درمان و با همکاری مردم و مسوولان، وضعیت کرونایی شهرستان بندر ماهشهر آبی شد.

وی ادامه داد: اما این تغییر رنگ به منزله‌ پایان کرونا نیست و مردم همچنان باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از عادی‌انگاری بپرهیزند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر با هشدار نسبت به احتمال آغاز پیک ششم کرونا افزود: با توجه به افزایش تعداد بیماران ناشی از کرونا در برخی از شهرستان‌های اطراف، این وضعیت شکننده است و در صورت رعایت‌نکردن اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، شرایط برگشت پذیر خواهد بود و کرونا دوباره با شدت بیشتری جولان خواهد داد.

شنبدی با اشاره به تاثیر واکسیناسیون در کاهش آمار مرگ‌ومیر و تعداد بیماران بدحال اضافه کرد: تاکنون ۲۳۴ هزار دُز واکسن در بندر ماهشهر به مردم تزریق شده که از این تعداد، ۷۲ درصد دُز اول و ۴۳ درصد هر دو دُز را دریافت کرده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در بندر ماهشهر ادامه داد: خوشبختانه استقبال خوبی از واکسیناسیون در سطح شهرستان انجام شده است اما هنوز تعدادی از شهروندان تاکنون واکسن تزریق نکرده‌اند که از آنها درخواست داریم هر چه سریع‌تر برای دریافت واکسن به مراکز تجمیعی و پایگاه‌های بهداشتی شهرستان ماهشهر مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه با توجه به احتمال بازگشایی مدارس، دانش‌آموزان برای حضور در کلاس‌ درس باید حتما واکسن تزریق کنند افزود: دانش‌آموزانی که واکسن نزده‌اند، در صورت بازگشایی مدارس باید هفته‌ای دوبار تست پی.سی.آر دهند.

رییس شبکه بهداشت و درمان بندر ماهشهر گفت:هم اکنون ۳۲ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بندر ماهشهر بستری هستند که از این تعداد، هفت نفر بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت کادر درمان قرار دارند.

شنبدی درصد استفاده‌ مردم از ماسک در بندر ماهشهر را ۵۵ درصد اعلام کرد و افزود: افرادی که هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند، همچنان باید از ماسک استفاده کنند.

وی همچنین بیان کرد: مرکز شیمی درمانی بندر ماهشهر با همت بخش خصوصی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود تا بخشی از مشکلات بیماران سرطانی در این شهرستان برطرف شود.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان زرد و ۱۲ شهرستان از جمله بندر ماهشهر آبی کرونایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی