امدادرسانی به هفت هزار و 410 آسیب دیده از زلزله در شهرستان اندیکا


امدادرسانی به هفت هزار و 410 آسیب دیده از زلزله در شهرستان اندیکا

اهواز - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امدادگران هلال احمر از زمان وقوع زلزله اندیکا تاکنون به هفت هزار و410 آسیب دیده امدادرسانی شدند و اقلام زیستی، بسته‌های غذایی و بهداشتی بین آنها توزیع کردند.

به گزارش ایرنا دکتر علی خدادادی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: خدمت رسانی این جمعیت در سه مرحله عملیات امداد و نجات و امدادرسانی اولیه، ارایه خدمات حمایتی و هدایت کمک جهادی با بهره گیری از مشارکت مردمی و فعالیت فرهنگی و حمایت روانی در حال انجام است.
وی گفت: در بخش عملیات امدادرسانی اولیه توزیع اقلام زیستی نظیر چادر اسکان، پتو، موکت، بشکه نگهداری آب ، و بسته غذایی و اقلام بهداشتی انجام گرفت.

دکتر خدادادی افزود: در مرحله بعد خدمت رسانی ،تیم حمایت های روانی به منظور آرامش بخشی و التیام روحی افراد آسیب دیده، در منطقه حضور یافته و خدماتی شامل مشاوره به بزرگسالان، بازی درمانی برای کودکان و خردسالان ، شناسایی کودکان و خانواده هایی که دارای آسیب بیشتری شده اند، ارایه شد که در بهبود شرایط روحی ساکنان منطقه اثر گذار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به اهمیت جایگاه خانه های هلال در زمان بحران بیان کرد: خانه های هلال علاوه بر نقش پیشگیرانه در مناطق مختلف شهری و روستایی با ارایه آموزش امدادی و آمادگی در برابر مخاطرات که سبب کاهش خطرپذیری می شود و جامعه را تاب آور می کند، در ارزیابی سریع خسارت مالی و جانی هنگام بروز حوادث و توزیع عادلانه کمک مردمی توسط اهالی آموزش دیده همان منطقه نقشی بسیار پر رنگ و جایگاه ویژه‌ای دارند، به همین دلیل توسعه خانه های هلال با هماهنگی با بخشداران و دهیاران در حال انجام است.

وی با اشاره به برگزاری پویش همدلی و مهربانی برای کمک به زلزله زدگان اندیکا افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان آماده دریافت کمک های مردمی و یاری رساندن به آسیب دیدگان زلزله در شهرستان اندیکا است و مردم می توانند از طریق کد دستوری #۶۱۱۱۲ و یا واریز مبالغ اهدایی به شماره کارت ۹۹۹۶-۹۹۹۹-۳۳۷۹-۶۱۰۴ به زلزله زدگان اندیکا کمک کنند.

از تاریخ ۱۲ تا ۱۹ مهر پنج زمین لرزه که بزرگترین آنها ۵.۷ درجه در مقیاس امواج رونی زمین (ریشتر) بود در شهرستان اندیکا رخ داد که طبق اعلام استاندار خوزستان پنج هزار میلیارد ریال به این شهرستان خسارت وارد کرد.

۱۳۰ روستای شهرستان اندیکا بر اثر زلزله دچار خسارت شدند.

شهرستان اندیکا در شمال شرق استان خوزستان با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق