گلستان جزو سه استان آخر ابتلا و فوت ناشی از کروناست


گلستان جزو سه استان آخر ابتلا و فوت ناشی از کروناست

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت که در نتیجه همراهی مردم با ستاد ملی و استانی و رعایت شیوه‌نامه‌ها، این استان جزو سه استان آخر کشور از لحاظ ابتلا و فوت بیماران کرونایی است.

هادی حق‌شناس روز شنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا گلستان اظهار داشت: در حال حاضر ۶ شهرستان گلستان در وضعیت آبی و بقیه در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند اما این شرایط نباید مردم را از ادامه رعایت شیوه نامه ها بازدارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در این جلسه گفت: روند ابتلا و بستری افراد مبتلا به ویروس کرونا در گلستان طی هفته گذشته، سینوسی بوده و این روند زنگ خطر را برای این استان در آستانه موج ششم کرونا به صدا درآورده است.

عبدالرضا فاضل اظهار داشت: بستری ۱۷۹ بیمار کرونایی که حال ۱۷ نفر آنان وخیم است برای گلستان که هیچ شهر با وضعیت نارنجی ندارد نگران کننده است.

وی بیان کرد: هفته گذشته ۹ نفر در گلستان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده و در ۲۴ ساعت گذشته نیز ۲۴ مورد بستری جدید افراد مبتلا به ویروس کرونا در استان ثبت شد.

به گفته وی تاکنون ۷۵ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال استان، یک نوبت واکسن کرونا را دریافت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم در این جلسه گفت: براساس آمارهای موجود ۷۲.۸ درصد دانش‌آموزان واجدین شرایط ۱۲ تا ۱۸ سال استان، نوبت اول واکسن را دریافت کردند.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: وضعیت تزریق واکسن دانش‌آموزان در گلستان مطلوب است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود همه آهنگ های ارسان ار