نماینده مجلس:رفع مشکل آب شرب سنندج با جدیت پیگیری می‌شود


نماینده مجلس:رفع مشکل آب شرب سنندج با جدیت پیگیری می‌شود

سنندج - ایرنا - نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون یکی از مشکلات مردم شهر سنندج، بدبو و بدطعم بودن آب شرب بوده که رفع آن در دستور کار است و با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید مهدی فرشادان عصر شنبه در دیدار شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سنندج اظهار داشت: مشکل آب شرب سنندج معضل بزرگی است و همه ما از آن آسیب می‌بینیم، لذا باید برای رفع آن از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

وی با بیان اینکه برای رفع این معضل در بودجه ۱۴۰۰ ردیفی مشخص و ۲ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: تا امروز سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده اما کمتر از ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: فردا بازدیدی از این پروژه خواهیم داشت که موانع را از نزدیک ببینم تا اگر کاری از دست ما بر نمی‌آید، هرچه سریعتر برای آن چاره‌اندیشی کنیم.

فرشادان به تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری به عنوان یکی از مطالبات اعضای شورای شهر اشاره کرد و گفت: این مساله نیز با جدیت تا اعمال نتیجه در وزارت کشور و سازمان همیاری ها پیگیری می‌شود.

وی تاکید کرد: شهرداری از جمله دستگاههای تاثیر گذار در سطح شهر است و در راستای رفع مشکلات شهر و شهروندان از تمام طرحها و برنامه‌های شورا و شهرداری سنندج حمایت خواهم کرد.

طلب پنج هزار میلیارد ریالی شهرداری از دستگاههای دولتی

نماینده مجلس:رفع مشکل آب شرب سنندج با جدیت پیگیری می‌شود

شهردار سنندج نیز در این دیدار گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تعیین شده که ۳۰۰ میلیارد ریال آن تسهیلاتی است که از بانک‌ها دریافت شده و ۷۰۰میلیارد ریال نیز پیش‌بینی بودجه از طریق فروش املاک بوده است.

سیدانور رشیدی با بیان اینکه شهرداری سنندج در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بدهکار است، افزود: براین اساس می توان گفت که شهرداری به میزان یک سوم بودجه امسال بدهی دارد.

وی اظهار داشت: طی یک ماه گذشته ۳۰میلیارد ریال صدور پروانه و ۱۷۰ میلیارد ریال هم پرداخت حقوق و مسائل جاری انجام شده است، ضمن اینکه تلاش می‌شود پرداخت حقوق کارکنان بروزرسانی شود.

شهردار سنندج یادآور شد: دستگاههای دولتی پنج هزار میلیارد ریال به شهرداری بدهکار هستند که امیدواریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت بند "و " تبصره ۵ با تهاتر این بدیهی‌ها، بدیهی شهرداری به پیمانکاران را پرداخت کنیم.

لزوم تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری
رییس شورای شهر سنندج هم یکی از دغدغه‌های اصلی شورا و شهرداری را تبدیل وضعیت استخدامی پرسنل شهرداری اعلام کرد و اظهار داشت: شهرداری سنندج بیش از ۲ هزار نیرو دارد که فقط حدود ۳۰۰ نفر از این تعداد وضعیت استخدامی مشخص دارند.

نماینده مجلس:رفع مشکل آب شرب سنندج با جدیت پیگیری می‌شود

فرزاد زارعی اضافه کرد: براین اساس بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از این نیروها شرکتی بوده و انتظار می رود مجوز تغییر وضعیت این تعداد نیرو از طریق مجلس و سازمان همیاری شهرداری‌ها در دستور کار قرار گیرد.

رییس شورای اسلامی سنندج یادآور شد: سنندج شهری الگو برای مناطق کردنشین به شمار می‌رود، لذا می‌طلبد مسوولان حساسیت خاصی نسبت به این شهر داشته و بصورت ویژه دیده شود.

وی همچنین به تدوین برنامه ۲۰ساله و طرح تفصیلی و بازبینی شهری استان اشاره کرد و افزود: این برنامه توسط اساتید بومی دانشگاه کردستان طراحی و تدوین شده و همه کمبودها و ظرفیت‌ها و مشکلات دیده شده است، پس انتظار می‌رود از این طرح برای پیشرفت استان و شهر سنندج بهره‌برداری شود.

زارعی همچنین خواستار افزایش سهمیه قیر به شهرداری سنندج شد و گفت: خیابان‌های این شهر قدیمی بوده و نیازمند تعمیر و تغییر است.

تلاش برای تغییر و بروز رسانی قوانین قدیمی شهرداری، توجه به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری شهر، فراهم شدن زمینه توریستی کردن سنندج برای جذب سرمایه‌گذار از دیگر مطالباتی بود که توسط اعضای شورای شهر سنندج مطرح شد.

شهر سنندج با حدود ۶۰۰ هزار نفر جمعیت، دارای سه منطقه شهرداری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها