50 درصد موتورسواران در کشور فاقد گواهینامه هستند


50 درصد موتورسواران در کشور فاقد گواهینامه هستند

عصر خودرو- رئیس پلیس راهور گفت: در بحث گواهینامه موتورسیکلت باید تسهیلاتی را به وجود بیاوریم تا افراد بتوانند راحت‌تر و آسان‌تر گواهینامه دریافت کنند تا قانون‌مدار شوند لذا برای صدور گواهینامه آسان موتورسیکلت برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از تسنیم، سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه 12 میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد، اظهار کرد: تقریباً 9 میلیون موتورسیلکت در سن فرسودگی قرار دارند.

رئیس پلیس راهور افزود: از بین 12 میلیون راکب موتورسیکلت، تقریباً 6 میلیون راکب گواهینامه ندارند که این خودش خطرناک است و کمتر از 1.5 میلیون موتورسیکلت دارای بیمه شخص ثالث هستند یعنی در صورت بروز حادثه، اگر این افراد مشمول پرداخت دیه شوند، به دلیل عدم بیمه بودن موتورسیکلت، باید به زندان بروند.

وی تصریح کرد: در بحث گواهینامه موتورسیکلت باید تسهیلاتی را به وجود بیاوریم تا افراد بتوانند راحت‌تر و آسان‌تر گواهینامه دریافت کنند تا قانونمدار شوند لذا برای صدور گواهینامه آسان موتورسیکلت برنامه‌ریزی خواهیم کرد تا متقاضیان بتوانند ابتدا گواهینامه و سپس بیمه‌نامه را دریافت کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: ما به همکاران خود ابلاغ کردیم که توقیف خودرو و موتورسیکلت را به اقل ممکن برسانند زیرا 85 درصد از راکبان موتورسیکلت، با این وسیله‌نقلیه امرار معاش می‌کنند لذا در ازای این تسهیلات ارائه شده مانند عدم توقیف موتورسیکلت و ترخیص ویژه موتورسیکلت‌های توقیفی، انتظار داریم که موتورسیکلت‌سواران نظم را رعایت کرده و به حقوق دیگران احترام بگذارند.

دانلود با کیفیت

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس