آغاز دوره جدید مدیریتی در آذربایجان‌غربی؛ پیش به‌سوی توسعه همه‌جانبه


آغاز دوره جدید مدیریتی در آذربایجان‌غربی؛ پیش به‌سوی توسعه همه‌جانبه

ارومیه- ایرنا- استاندار جدید آذربایجان غربی، امروز با حضور وزیر کشور و قریب به اتفاق مسوولان استانی در ارومیه معارفه شد و محمدصادق معتمدیان که سابقه مدیریت طولانی در این استان داشته، معارفه شد تا زمینه برای توسعه همه جانبه و متوازن استان فراهم شود.

به گزارش ایرنا، پس از رای اعتماد وزیر کشور در اوایل شهریور سال جاری، گمانه زنی ها برای انتصاب استانداران مختلف در نقاط گوناگون کشور داغ شد و هرروز لیست های بلندبالایی برای مدیران ارشد استان های مختلف منتشر می شد.

دولت مردمی سیزدهم از همان روزهای میانی شهریور، انتصاب استانداران را در دستور کار قرار داد و پس از ۱۳ استان، نوبت آذربایجان غربی بود.

پس از آوردن اسامی مختلف بومی و غیربومی، محمدصادق معتمدیان در روز یکشنبه هفته گذشته با رای اکثریت اعضای هیات دولت، به عنوان استاندار آذربایجان غربی منصوب شد و امروز، شنبه پس از ۶ روز آیین معارفه او با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد.

در این آیین به سبک و سیاق آیین های پیشین تودیع و معارفه استاندار آذربایجان غربی، سخنران های زیادی داشت که علاوه بر صحه گذاشتن بر تصمیم بسیار خوب دولت در انتخاب محمدصادق معتمدیان، آینده استان را بسیار خوب ارزیابی کردند؛ البته مطالبات مردم و مسوولان از استاندار جدید آذربایجان غربی نیز در این آیین مطرح شد.

استاندار جدید به مباحث معیشتی و فرهنگی آذربایجان غربی توجه داشته باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با ابراز خرسندی از انتصاب استاندار جدید گفت: محمدصادق معتمدیان باید با جزم کردن عزم خود، مباحث معیشتی و فرهنگی را مورد توجه جدی قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: امیدواریم نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با اتحاد و انسجام در راستای حل مشکلات استان همراه استاندار جدید باشند.

وی بیان کرد: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) محبوب ترین مردم کسی است که برای منفعت مردم گام بردارد و مدیران باید در این‌ خصوص بیشترین اهتمام را داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه مهمترین خواسته از استاندار جدید، استفاده از همه ظرفیت های انسانی آذربایجان‌غربی است، اظهار کرد: ظرفیت مرز، همسایگی با سه کشور و توجه به توسعه بخش کشاورزی از جمله در حوزه سیب، توجه ویژه به پتانسیل معدنی از دیگر مواردی است که می تواند مد نظر استاندار جدید باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین استفاده از توان حوزه های علمیه، روحانیون و راه اندازی مجامع مشورتی می تواند در این زمینه بسیار کارساز باشد.

استاندار جدید آذربایجان‌غربی احیای دریاچه ارومیه را با جدیت دنبال کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و رییس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی هم در این آیین گفت: استاندار جدید، احیای دریاچه ارومیه را با جدیت دنبال کند زیرا این مساله، اهمیت بسیاری برای مردم منطقه دارد.

حجت الاسلام سیدسلمان ذاکر افزود: دریاچه ارومیه قلب آذربایجان است و پیگیری این موضوع حیاتی خواسته بسیاری از مردم استان است.

وی اضافه کرد: از استاندار جدید آذربایجان غربی انتظار داریم تا از جوانان و نیروهای بومی، متخصص، کارآمد و ریسک پذیر استفاده کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احیای واحدهای راکد، فعال‌سازی و ایجاد بازارچه‌های جدید در استان، توسعه خط ریلی و توسعه جاده‌های مواصلاتی در استان، افزایش مراودات تجاری با کشور های همسایه، توسعه زیرساخت‌های گردشگری، بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال برای جوانان از دیگر مواردی است که امید به پیگیری در دوره جدید داریم.

حجت الاسلام ذاکر با قدردانی از تلاشهای چهارساله محمدمهدی شهریاری در توسعه زیر ساخت های اقتصادی و صنعتی استان، اظهار کرد: محمدصادق معتمدیان نیز آشنایی کامل با استان دارد و امیدواریم با تجربه کاری خود در استان های خراسان جنوبی و خراسان رضوی بتواند زمینه توسعه استان را فراهم کند.

مسوول در نظام جمهوری اسلامی از سیلی و توهین نمی هراسد

وزیر کشور هم که میهمان ویژه این مراسم بود، در این آیین گفت: مسوول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی هراسد.

احمد وحیدی افزود: سعادت بشریت و توجه به اعتلای معنوی مردم در کنار توسعه مادی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به جایگاه خوب این استان در کشور، گفت: آذربایجان‌غربی استان مهمی است و از چند جهت نمونه به شمار می رود، زیرا این استان در سال های پس از انقلاب و به ویژه در دوران دفاع مقدس خوش درخشید و شیعه، سنی، ترک و کرد در کنار آشوریان برای خفظ این نظام تلاش کردند.

وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای به‌هم ریختن آرامش در آذربایجان‌غربی، بیان کرد: اراده، ایستادگی و اهتمام این‌مردم در کنار انسجام‌ملی سبب خنثی شدن همه ‌توطئه ها شده است.

وحیدی با تاکید بر اینکه آذربایجان‌غربی از استان‌های الگو برای همزیستی است، افزود: با وجود تلاش مذبوحانه دشمنان، همه توطئه‌ ها با هوشیاری حافظان امنیت و همراهی مردم خنثی شده است.

وی در ادامه به پتانسیل‌های خوب اقتصادی آذربایجان‌غربی نیز اشاره کرد و همسایگی با سه کشور عراق، ترکیه و آذربایجان را از نقاط قوت این استان در توسعه اقتصادی دانست.

وزیر کشور ظرفیت فرهنگی آذربایجان‌غربی را نیز قابل توجه دانست و ادامه داد: ظرفیت غنی فرهنگی و اسلامی در این استان باید در عرصه ملی و جهانی شناسانده شود.

وی با اشاره به خبرگی استاندار جدید آذربایجان‌غربی در حوزه توسعه اقتصادی و ارتباط با استان های مرزی کشورهای همسایه، گفت: امیدواریم به زودی شاهد توسعه اقتصادی این منطقه باشیم.

وحیدی همچنین با تبریک سالروز میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام‌جعفر صادق (ع)، این ولادت با سعادت را سرچشمه فیوضات برای بشریت عنوان کرد و ادامه داد: این ایام باید بهانه‌ای برای تقویت وحدت در بین امت اسلامی باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه دولتمردان تمامی تلاش خود را برای بهبودی وضعیت اقتصادی و زندگی مردم به کار می‌گیرند، گفت: البته اعتلای معنوی نیز نباید فراموش شود و باید در کنار توسعه مادی، به اعتلای معنوی نیز اهمیت ویژه‌ای داد.

وی در پایان با قدردانی از اقدامات‌ محمدمهدی شهریاری طی چهار سال گذشته، بیان کرد: هر اقدامی که در راستای منافع مردم و خدمت به کشور صورت گرفته باید ادامه یابد.

توسعه همه جانبه و متوازن آذربایجان غربی در دستور کار است

استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم، سخنران آخر بود و حرف آخر را هم در این آیین زد؛ او با اشاره به اینکه توسعه همه جانبه و متوازن، راهکار اصلی در راستای توجه به ظرفیت های این استان است، گفت: در این مسیر باید از همه ظرفیت های نیروی انسانی و پتانسیل های طبیعی بهره برداری شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: اتمام پروژه های نیمه تمام با توجه به همه راهکارهای سرمایه گذاری، اجرای مگاپروژه هایی در راستای توسعه آذربایجان غربی، استفاده از ظرفیت مرزی و تجاری و همچنین تبدیل استان به هاب لجستیک و البته ایجاد ارتباط بین منطقه قفقاز و خلیج فارس از جمله برنامه های پیش رو در استان به شمار می رود.

وی بیان کرد: احیای دریاچه ارومیه موضوع مهمی است که با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی حداقل به ۱۰ فرودگاه در منطقه نزدیک است، ادامه داد: باید از این ظرفیت در راستای توسعه تجارت بین المللی استفاده بهینه کرد.

استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: باید قول هایی به مردم بدهیم که توان اجرایی آن را داشته باشیم و در حال حاضر، اولین اولویت ما باید اتمام طرح های نیمه تمام استانی باشد.

حاشیه نگاری از مراسم تودیع و معارفه

اعطای دسته گل در این آیین توسط فرزند شهید امانی در میانه سخنرانی استاندار جدید آذربایجان غربی، مهمترین حاشیه این مراسم بود؛ در این مراسم محمدصادق معتمدیان در حال سخنرانی بود که دختری با گل به او نزدیک شد ولی معتمدیان متوجه او نشد که بالاخره با اطلاع دادن از سوی حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان، متوجه شد و گل را از او دریافت کرد.

حضور همه مدیران و مسوولان در محل برگزاری آیین تودیع و معارفه بدون توجه به پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، دیگر حاشیه این مراسم بود.

به گزارش ایرنا، در این آیین، محمدصادق معتمدیان به عنوان پانزدهمین استاندار آذربایجان غربی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان