سفر رئیس جمهوری تکمیل پروژه‌های زیرساختی را در اردبیل تسریع می‌کند


سفر رئیس جمهوری تکمیل پروژه‌های زیرساختی را در اردبیل تسریع می‌کند

اردبیل - ایرنا- استاندار اردبیل تاکید کرد که سفر رئیس جمهوری موجب تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های زیرساختی در این استان خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، سید حامد عاملی روز شنبه افزود: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام جاده‌ای نیمه از برنامه‌های اولویت‌ دار استان است و با تدابیری که اندیشیده شده است ۵۲ کیلومتر تا دو ماه آینده به بزرگراه‌های استان افزوده می‌شود.

عاملی گفت: استان اردبیل از نظر بزرگراه‌ها جزء استان‌های کمتر توسعه یافته است و در حالی که میانگین بزرگراه در کشور ۲۴ درصد می باشد این میزان در اردبیل ۱۲ درصد است.

استاندار اردبیل همچنین اضافه کرد: تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل دیگر برنامه اولویت‌دار دولت در این استان است که با اتخاذ تدابیر لازم و سرعت بخشیدن به کار سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به پروژه مهم پایاب سد خداآفرین، اهمیت این پروژه به لحاط اقتصادی و ایجاد اشتغال را مورد اشاره قرار داد و افزود: با بهره برداری از این پروژه امکان ایجاد 10هزار شغل در منظقه مغان محقق می‌شود.

عاملی در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری ، صنعتی نیز گفت: این مهم مصوبه مجلس است و از نظر محل اجرایی نیز باید جایی انتخاب شود که دارای گمرک و مرز باشد.

وی بیان کرد: مطالعات مکان‌یابی به صورت تخصصی در حال انجام است و با اتمام مطالعات و عملیاتی شدن می‌تواند جذابیتی مهم برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

وی به تاکید رییس جمهوری مبنی بر فعال کردن دیپلماسی اقتصادی در استان‌های مرزی اشاره کرد و افزود: استان های مرزی دارای پتانسیل خوبی هستند و این مزیت نباید برای استان‌ها تهدید تصور شود.

عاملی گفت: در این راستا دنبال این هستیم برای تقویت فعالیت‌های اقتصادی با جمهوری آذربایجان برنامه‌ای تدوین شود و در این خصوص با همکاری وزارت امور خارجه و نهادهای مربوطه توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی با این کشور پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت ها را بهترین راه جذب سرمایه و سرمایه گذار به استان است افزود: این مهم با همکاری وزارتخانه‌ها محقق می‌شود و در این راستا برنامه‌های لازم با مشارکت مدیران استان تدوین و عملیاتی می‌شود.

رئیس جمهوری و تعدادی از وزرا ی دولت در هشتمین سفر استانی روز جمعه میهمان مردم اردبیل بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها