دستورالعمل‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا برای حوزه رمزارز‌ها


دستورالعمل‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا برای حوزه رمزارز‌ها

دولت آمریکا برای مقابله با استفاده نامطلوب از رمزارزها، دستورالعمل‌های جدیدی منتشر کرده که شامل حال اکثر فعالان این حوزه از جمله صرافی‌ها، ماینر‌ها و موسسات مالی بزرگ می‌شود.

دستورالعمل‌های جدید وزارت خزانه‌داری آمریکا برای حوزه رمزارز‌ها
آخرین تلاش‌های دولت بایدن برای رسیدگی به خطرات ناشی از بخش شرکت‌های ارز مجازی در حال ظهور است. در این راستا وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید اقدام جدید آن‌ها اولین گام برای مقابله با باج‌افزار‌ها خواهد بود. این قوانین از مدت‌ها پیش در بسیاری از کسب و کار‌ها حکم‌فرمایی می‌کرد، اما حالا به‌طور اختصاصی برای بازار رمزارز‌ها اصلاح شده است. موارد زیر از جمله مهم‌ترین دستورالعمل‌های اعلامی است:

نظارت بر تراکنش‌ها برای شناسایی تراکنش‌هایی که یک سمت آن‌ها طرف‌های تحت تحریم هستند.

بازنگری دوره‌ای در تراکنش‌ها چنان‌چه وزارت خزانه‌داری آدرس‌های جدیدی را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.

استفاده از ابزار‌های تشخیص موقعیت برای شناسایی و مسدودسازی دسترسی کاربرانی که از کشور‌های تحت تحریم مشغول فعالیت هستند.

وزارت خزانه‌داری در این خصوص اعلام کرده است که تراکنش‌های غیرمجاز چگونه باید مسدود شوند. اگر یک شهروند یا مقیم آمریکا رمزارزی در اختیار داشته باشد که دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی (OFAC) آن را غیرقانونی بداند، فرد باید دسترسی تمام افراد به این رمزارز را مسدود کند و گزارش آن را ظرف ۱۰ روز کاری به دولت ایالات متحده بفرستد.

شبکه مقابله با جرایم مالی وزارت خزانه‌داری (FinCEN) هم در گزارشی اضافه کرده است که در نیمه اول سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰۰ میلیون دلار باج به باج‌افزار‌ها پرداخته شده است. این گزارش می‌گوید حملات باج‌افزاری الگو‌های نسبتا مشخصی دارند. مهاجمان معمولا پول مدنظر خود را در قالب رمزارز درخواست و بعد آن را چند بار به رمزارز‌های دیگر تبدیل می‌کنند. با این حال، مهاجمان هنوز از صرافی‌های متمرکز به عنوان بهترین روش برای نقد کردن دارایی‌های خود استفاده می‌کنند.

از سوی دیگر، «مارکوس پلیر»، مدیر کارگروه اقدام مالی (FATF)، هم به‌زودی دستورالعمل‌هایی را درباره حوزه رمزارز‌ها منتشر خواهد کرد. این گروه وعده داده است که دستورالعمل آن‌ها که با رویکرد ریسک-مبنا طراحی شده، چند روز دیگر در دسترس قرار می‌گیرد. این دستورالعمل همه حوزه‌های دنیای رمزارز‌ها از جمله DeFi و NFT‌ها را در بر خواهد گرفت.

این نهاد جهانی مقابله با پولشویی چند وقت قبل پیش‌نویس فعالیت سرویس‌دهنده دارایی‌های مجازی (VASP) را منتشر کرد، اما در نسخه جدید این دستورالعمل تعریف دقیق‌تری از این سرویس‌دهندگان ارائه شده است. پلیر همچنین می‌گوید دستورالعمل‌های FATF توضیح می‌دهد که استاندارد‌های این گروه چگونه بر حوزه استیبل‌کوین‌ها اعمال خواهد شد.

هدف گزارش وزارت خزانه‌داری آمریکا شناسایی تعدادی از انواع پول شویی مرتبط با حملات باج افزار‌ها است که شامل افراد یا سازمان‌هایی هستند که درخواست پرداخت با ارز‌های رمزنگاری شده با ویژگی ناشناس بودن را دارند. عملکرد این باج‌افزار‌ها تبدیل مکرر وجوه از یک ارز مجازی به ارز دیگر، معروف به "جهش زنجیره ای" و استفاده از خدمات اختلاط و مبادلات غیر متمرکز عنوان شده است.

لازم به یادآوری است که FATF هم قرار است تا چند روز دیگر دستورالعمل‌های خودش را برای این حوزه منتشر کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز دیجیتال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صوت/ دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان+متن