رئیس سازمان غذا و دارو: افزایش قیمت دارو اتفاق جدیدی نیست!


رئیس سازمان غذا و دارو: افزایش قیمت دارو اتفاق جدیدی نیست!

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: افرایش قیمت دارو‌ها از سال گذشته انجام شده و این افزایش قیمت بر روی دارو‌ها اجتناب ناپذیر است.

آفتاب‌‌نیوز :

محمدرضا شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو درباره افزایش قیمت برخی داروها و مسکن ها، اظهار کرد: افرایش قیمت داروها از سال گذشته انجام شده و این افزایش قیمت بر روی داروها اجتناب ناپذیر است و متاسفانه این افرایش قیمت از سال گذشته و با توجه به اینکه امکان تحت پوشش قراردادن همه داروها با ارز ۴۲۰۰ تومانی فراهم نبود به وجود آمد.

وی با بیان اینکه افزایش قیمت و گرانی داروها اتفاق جدیدی نیست گفت: به طور مثال برخی از اقلام که نیازمند نسخه نبودند یا داروهای حیاتی به شمار نمی‌آمدند را سازمان غذا و دارو به ناچار تبدیل به ارز نیمایی کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: البته تنها ۳۰ تا ۳۵ درصد از داروهایی که با ارز ۴۲۰۰تومانی محاسبه می‌شوند به صورت ارز کامل هستند و الباقی اقلام از طریق ارز نیمایی انجام می‌شوند.

شانسه ساز افزود:هزینه هایی برای پرکننده‌‌ها و بسته بندی جعبه ها ایجاد می‌شود که آنها را باید با ارز آزاد محاسبه کرد، به همین دلیل افزایش قیمت در بخشی از داروها اجتناب ناپذیر است.

وی با بیان اینکه تفاوت بخش ارز نیمایی به ارز ترجیحی همین موضوعات است گفت: باید اعتبارات بالاتری برای مابه تفاوت نرخ ارز برای داروها در نظر گرفته شود و سازمان های بیمه گر نیز در این راستا حمایت کنند تا فشار کمتری به مصرف کننده وارد شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید