شعب حل اختلاف کشور به دو میلیون پرونده رسیدگی کردند


شعب حل اختلاف کشور به دو میلیون پرونده رسیدگی کردند

قم-ایرنا- رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: شعب حل اختلاف کشور در شش ماهه نخست امسال به بیش از دو میلیون پرونده رسیدگی کرده اند.

به گزارش شنبه شب روابط عمومی دادسرای قم، حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی در بازدید از شعب حل اختلاف قم، افزود: سال گذشته نیز شوراهای حل اختلاف به بیش از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار پرونده رسیدگی کردند که ۳۲ درصد از این پرونده‌ها به صلح و سازش ختم شد.

وی با اشاره به رسالت شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش و حل و فصل مشکلات مردم گفت: میانگین زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف ۳۰ روز است که بسیار کمتر از زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب دادگاه هاست.

وی با بیان اینکه زمان رسیدگی به پرونده‌ها و تشریفات رسیدگی قضایی در شعب حل اختلاف کاهش می‌یابد خاطرنشان کرد: برنامه های گوناگونی برای ارتقای جایگاه شورای حل اختلاف برنامه ریزی شده و به زودی شاهد آغاز به کار این میانجی گران و همچنین موسسات داوری خواهیم بود.

رییس مرکز توسعه حل اختلاف کشور گفت: داوران و میانجیگران زیر نظر شورای حل اختلاف فعالیت می‌کنند و مرجع قضایی می‌تواند قبل از رسیدگی، پرونده را برای فیصله یافتن به این دو نهاد ارجاع دهد.

صادقی افزود: مقام قضایی به مدت سه ماه می‌تواند برای حصول سازش میان طرفین، آن‌ها را به موسسات میانجیگری یاداوران ارجاع دهد.

وی همچنین با اشاره به بازدید میدانی از شعب شورای حل اختلاف به ضرورت این گونه بزدیدها تاکید کرد و گفت: در بازدیدهای میدانی از شعب، مشارکت مردم و همچنین کارکنان شعب به خوبی احصاء می‌شود و می‌توان برای این مسائل بهتر چاره‌جویی کرد.

صادقی دادرسی الکترونیک را یکی از الزامات شوراهای حل اختلاف عنوان کرد و گفت: با ایجاد دادرسی الکترونیک افرادی که امکان یا توان حضور فیزیکی در شعب حل اختلاف را ندارند می‌توانند به صورت مجازی در این جلسات شرکت کنند.

وی در پایان ابراز داشت: امید می رود با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم هرچه سریع‌تر روند رسیدگی به پرونده‌ها در شعبه حل اختلاف به صورت مجازی اجرا شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبح بخیر دلبرانه با انواع متن های عاشقانه و خاص